Svigermor problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2019

Black Rose

Profilbillede for Black Rose

Helt ærligt, hvad er det du søger råd til?

Hver gang nogen skriver, at de også kan se situationen fra svigermors synspunkt, eller at du f.eks. ikke kan gå ud fra, at hun har puttet dit barn med en lorteble, så går du i forsvar. Så ved du bedst. Det virker på mig ikke til, at du overhovedet vil give svigermor en chance, så derfor undrer jeg mig over, hvad det er du søger? 

Jeg synes du skal huske på, at vi som mennesker er forskellige, men at det faktisk kun er godt for vores børn at opleve dette. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja jeg kom hjem og der sagde min svigermor hun var faldet i søvn for lidt siden..så har self ikke vækket hende for at tjekke ble..??der gik så 2,5 

Ja, hun lå der i 2,5 time, men du ved stadigvæk ikke at hun har ligget med det i 2,5 time med aff.. Du ved at hun har SOVET i 2,5 time. Og hvis du var der, kunne du da have lige lugtet efter, og så er det jo ikke hendes ansvar, hvis du er der. 
Og vil du have at din svigermor skal gå ind hver 20 minutte for at tjekke om hun har lavet i bleen? 

Anmeld Citér

25. september 2019

Anonym trådstarter

Black Rose skriver:

Helt ærligt, hvad er det du søger råd til?

Hver gang nogen skriver, at de også kan se situationen fra svigermors synspunkt, eller at du f.eks. ikke kan gå ud fra, at hun har puttet dit barn med en lorteble, så går du i forsvar. Så ved du bedst. Det virker på mig ikke til, at du overhovedet vil give svigermor en chance, så derfor undrer jeg mig over, hvad det er du søger? 

Jeg synes du skal huske på, at vi som mennesker er forskellige, men at det faktisk kun er godt for vores børn at opleve dette. 

Jeg har røvet at forklare overordnet at jeg har problemer med min svigermor..både fordi hun blander for meget, gerne vil bestemme og mener kun at hun har ret og vi skal føje..jeg forsvarer det jeg har skrevet fordi jeg fra start har sagt at hun har fået lov til at være farmor og er ikke blevet begrænset..alligevel bliver folk ved med at skrive hun bare vil være farmor har gode intentioner..netop dette har hun ikke..for hvis man har det tager man hensyn..og det har hun bestemt ikke gjort i to år nu..så min spørgsmål er..hvordan takler man en svigermor der blander sig for meget, ikke overholder aftaler og decideret lyver overfor min kæreste for at gøre sig selv god i hans øjne..jeg har lyst til det skal fungere mellem os men snakkede har været der utallige gange mellem mig og hende og det er ikke blevet bedre..så forstå når jeg skriver at hun ikke bliver lukket men hun har ingen respekt

Anmeld Citér

25. september 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har røvet at forklare overordnet at jeg har problemer med min svigermor..både fordi hun blander for meget, gerne vil bestemme og mener kun at hun har ret og vi skal føje..jeg forsvarer det jeg har skrevet fordi jeg fra start har sagt at hun har fået lov til at være farmor og er ikke blevet begrænset..alligevel bliver folk ved med at skrive hun bare vil være farmor har gode intentioner..netop dette har hun ikke..for hvis man har det tager man hensyn..og det har hun bestemt ikke gjort i to år nu..så min spørgsmål er..hvordan takler man en svigermor der blander sig for meget, ikke overholder aftaler og decideret lyver overfor min kæreste for at gøre sig selv god i hans øjne..jeg har lyst til det skal fungere mellem os men snakkede har været der utallige gange mellem mig og hende og det er ikke blevet bedre..så forstå når jeg skriver at hun ikke bliver lukket men hun har ingen respekt

* lukket ude mener jeg

Anmeld Citér

25. september 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Man svarer jo fra hvad du skriver i dit “opslag” og der ser jeg hende ikke som en “svigermonster” og gør det egentlig heller ikke efter at jeg har læst dine senere svar. Jeg siger på ingen måde af din svigermor er en engel, men tænker at du/i har en masse følelser i klemme og at i står i en situation nu, hvor hver et lille ord bliver drejet til noget negativt.

Jeg kan godt læse at i følge flere af dine negative punkter, bliver jeg også en dum svigermor.

jeg havde også inviteret dig hjem til mig selvom jeg havde en kat ( velvidende om at medmindre du piller katten i rumpen eller ordner kattebakken), så er det ganske ufarligt for dig og dit foster. (ved godt at hugne falder nu), men jeg  kunne faktisk også finde på at spørge dig om du havde lydt til et iskoldt glas Verdi en varm sommeraften ( havde selvfølgelig undret mig hvis du drak flere glas hver gang vi var sammen).

jeg havde helt klart også undret mig over i første omgang, om hvorfor min søn ikke overnattede på sygehuset med mor og barn (frem for mormor).

ang lorte bleen er det simpelhen bare for nemt for dig at give svigermor skylden for at din datter havde rød numse i 5 dage, du antager noget, men ved det ikke og tjekkede ikke selv efter.

Den med flytning forstår jeg ikke helt, er i /du sur over at hun flyttede, så i mistede en pasningsmulighed ?, og ikke noget med at i generelt er kede af at farmor flyttede længere væk?

Tror at i alle sammen skal arbejde hårdt og intens på at nærme jer hinanden igen

Anmeld Citér

25. september 2019

MT_2011

Profilbillede for MT_2011

Øh du skriver du kom hjem fra skole da barnet var lagt til at sove, hvorfor skiftede du hende så ikke selv, når du er så skråsikker på at hun har ligget med afføring i 2,5 time 

Det må sku ikke være nemt at være mor til manden i forholdet, kvindernes mødre bliver i 9/10 tilfælde vægtet meget højere end manden mor. Og kvindernes mødre gør stortset altid det rigtige i kvinden hoved kontra mandens mor.

Anmeld Citér

25. september 2019

Mullemee

Profilbillede for Mullemee
Hck skriver:

Man svarer jo fra hvad du skriver i dit “opslag” og der ser jeg hende ikke som en “svigermonster” og gør det egentlig heller ikke efter at jeg har læst dine senere svar. Jeg siger på ingen måde af din svigermor er en engel, men tænker at du/i har en masse følelser i klemme og at i står i en situation nu, hvor hver et lille ord bliver drejet til noget negativt.

Jeg kan godt læse at i følge flere af dine negative punkter, bliver jeg også en dum svigermor.

jeg havde også inviteret dig hjem til mig selvom jeg havde en kat ( velvidende om at medmindre du piller katten i rumpen eller ordner kattebakken), så er det ganske ufarligt for dig og dit foster. (ved godt at hugne falder nu), men jeg  kunne faktisk også finde på at spørge dig om du havde lydt til et iskoldt glas Verdi en varm sommeraften ( havde selvfølgelig undret mig hvis du drak flere glas hver gang vi var sammen).

jeg havde helt klart også undret mig over i første omgang, om hvorfor min søn ikke overnattede på sygehuset med mor og barn (frem for mormor).

ang lorte bleen er det simpelhen bare for nemt for dig at give svigermor skylden for at din datter havde rød numse i 5 dage, du antager noget, men ved det ikke og tjekkede ikke selv efter.

Den med flytning forstår jeg ikke helt, er i /du sur over at hun flyttede, så i mistede en pasningsmulighed ?, og ikke noget med at i generelt er kede af at farmor flyttede længere væk?

Tror at i alle sammen skal arbejde hårdt og intens på at nærme jer hinanden igen

Men jeg forstår ikke, at det er ok, at TS ikke vil derover, fordi der er en kat? Må hun ikke selv bestemme? Skal hun gøre alt som farmoren vil? Jeg forstår det simpelthen ikke. Hvorfor må hun ikke sige nej til et glas vin SOM GRAVID?? Hvorfor? Og at du vil tilbyde en gravid et glas vin, ja det må jo stå for din egen regning. Jeg havde ikke gjort det, når det er så klart imod anbefalingerne fra sundhedsstyrelsen.

Hvad er det, der gør at hun skal indordne sig så meget efter hvad farmoren vil, gør, mener? Hvorfor er det ikke ok at sige nej tak til folks selskab, når de tydeligvis ikke er gode for en? Hun skriver, at manden ikke engang gider sin mor. At være farmor er altså ikke en ret, det er et priviligie, og sådan burde farmødre - ligesom mormødre - altså opføre sig.

Anmeld Citér

25. september 2019

321

Profilbillede for 321
MT_2011 skriver:

Øh du skriver du kom hjem fra skole da barnet var lagt til at sove, hvorfor skiftede du hende så ikke selv, når du er så skråsikker på at hun har ligget med afføring i 2,5 time 

Det må sku ikke være nemt at være mor til manden i forholdet, kvindernes mødre bliver i 9/10 tilfælde vægtet meget højere end manden mor. Og kvindernes mødre gør stortset altid det rigtige i kvinden hoved kontra mandens mor.

Lige en indskydende bemærkning. Så har du vidst ikke været på en byggeplads med kun mænd. Hold kæft svigermor ( kvindens mor) bliver svinet til sådanne steder hvor der nærmest kun er mænd til stede. Det er altså ikke kun kvinder der sviner svigermødre til. Mænd gør det også i stort stil og det er absolut ikke små ting de kan finde på at sige. 

Anmeld Citér

25. september 2019

Anonym trådstarter

MT_2011 skriver:

Det gjorde jeg jo da hun vågnet?!?!

Anmeld Citér

25. september 2019

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Hej 

jeg er ny herinde, men har virkelig brug for råd..det velkendte problem er svigermor..og jeg aner ikke hvor jeg skal starte henne..

here it goes

imens jeg var gravid spurgte hun mig hver vi så hinanden om jeg ville drikke alkohol velvidende om at det ‘kan’ skade fosteret..samt fik jeg af vide af min læge at jeg skulle holde mig fra katte, kaniner osv pga en virus så man kan risikere at abortere..der blev hun også ved om jeg ikke skulle hjem til hende selvom hun har kat..

da min datter blev født kigget hun ikke engang på hende men bad min kæreste sidde hos mig..min mor overnattede på hospitalet for at hjælpe mig da jeg havde født med kejsersnit og min kæreste ikke turde tage sig af en lille baby fordi han aldrig havde prøvet det før og var bange..dagen efter kom min svigermor marcherende og ville høre om hvorfor min kæreste ikke overnattet for det skulle han som far..min mor invitere min svigermor til at komme hjem til dem da jeg sku være der indtil jeg kom lidt på benene igen..det eneste der var vigtigt for hende var at hendes 2 niecer sku se barnet..det endte med hun aldrig kom..så begyndte hun at brokke sig over hvorfor jeg gav hende hue på, hvorfor jeg ikke klippet hendes negle..hun holdt nærmest foredrag for hendes familie om hvor dårligt det var at give hende kradseluffer på..hvilket sætter mig i dårligt lys foran alle når hun indirekte siger jeg tager de forkerte valg..

de ting mine forældre har givet os til den lille ville hun så gerne give men kunne ikke fordi de har gjort det..hvis hun ser noget de har givet kan hun finde på at købe noget lignende/det samme..

hun blander sig i hvem der skal besøge os og hvem vi skal ses med..

ting hun ved jeg ikke kan lide giver hun mig i gave..eller køber det modsatte af hvad jeg ønsker mig feks til jul..

hun har passet vores datter og det endte med hun intet mad fik den første gang..ingen søvn anden gang og tredje gang havde hun efterladt hende i sengen med en ble fyldt med afføring i 2,5 timer så hun skreg da hun vågnet og havde rød numse i 5 dage..

4 dag hun så skulle passe aflyste hun..

det skal lige siges at hun ikke har været en særlig god mor overfor min kæreste men på en måde formår hun alligevel at overbevise ham om alt mulig hun så gerne vil men aldrig gør..hun er uddannet psykolog��

listen kunne blive ved og ved...og min kæreste gør intet og holder fast i hans mor elsker mig og vil os det bedste..jeg er i vildrede og har egentlig allermest lyst til at slutte forholdet..vi er slet ikke et rigtigt par mere og laver intet sammen siden første dag vores datter kom til verden og svigermor blev til svigermonster..vi er heller ikke intime Overhovedet

hjælp

håber på et gode råd..og jeg ved godt farmor vil være farmor men hun har ikke vist interesse og hun er blevet lukket ind mere end rigeligt her..og alligevel tuder hun og føler sig udenfor hele tiden 

du må gerne have med katte og kaniner at gøre, du må bare ikke tømme kattebakke eller bur

Men synes måske det er gået for vidt.

stram selen ind og vær den voksne, stil krav til både kæreste, mor og svigermor. det er jer der er blevet forældre og ikke de andre.

bange for at tage sig af en baby? der ville være mere end rigeligt hjælp på sygehuset hvis han var i tvivl om det mindste.

stil krav, men vær retfærdig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.