Svigermor problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det gjorde jeg jo da hun vågnet?!?!

Men hvordan ved du så at hun har ligget med aff i 2,5 time, hvis du ikke har tjekket hende før efter hun vågnede...??? 
Har farmor sagt at hun lagde hende med aff?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2019

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Men hvordan ved du så at hun har ligget med aff i 2,5 time, hvis du ikke har tjekket hende før efter hun vågnede...??? 

Hun sagde hun ikke havde tjekket bleen ja

Anmeld Citér

25. september 2019

Mullemee

Profilbillede for Mullemee
BAE skriver:

Og hvorfor er det så vigrigt at hun ikke selv tjekkede? Skulle hun have gået ind til en sovende baby og vækket hende, bare for at kigge i bleen? Og en baby har altså ikke rød numse i 5 dage efter, hvis hun har ligget med en fyldt ble i 10 minutter. Altså come on?!

Anmeld Citér

25. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Mullemee skriver:

Og hvorfor er det så vigrigt at hun ikke selv tjekkede? Skulle hun have gået ind til en sovende baby og vækket hende, bare for at kigge i bleen? Og en baby har altså ikke rød numse i 5 dage efter, hvis hun har ligget med en fyldt ble i 10 minutter. Altså come on?!

Men hun ved stadigvæk ikke at farmor har lagt babyen med fyldt ble? Så det er en tom beskyldning... Og det er det jeg prøver at komme frem til... Jeg siger ikke at hun skal hive babyen og lugte til bleen, men hun kan heller ikke anklage farmor for at have lagt datteren ned med en fyldt ble, når hun IKKE ved det.. Ja, farmor har ikke tjekket før hun lagde hende(men hun kan have tjekket 10 minutter før) og siddet med barnet, uden at kunne mærke eller lugte noget, så er der vel ikke nogen grund til at tjekke...? 

Og man behøver ikke at vække en baby for at lugte om den har skidt... Men hvis babyen havde skidt, ville du så lade den ligge? 

Som andre siger, det lyder som om TS prøver at finde fejl i alt det farmor gør.

Anmeld Citér

25. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Hun sagde hun ikke havde tjekket bleen ja

Men hvis det ikke lugtede, eller hun havde mærket noget.. Så ser hun jo ikke nogen grund til at tjekke.. Spurgte du hende hvornår hun havde skiftet eller tjekket hende sidst? 

Anmeld Citér

25. september 2019

Astoria

Profilbillede for Astoria

Lige med hensyn til bleen, så sker det altså. Jeg har før lagt min datter til at sove, hvorefter at finde hende senere med afføring. Måske har hun gjort det under luren, måske lige før. Jeg tvivler på det er med vilje. 

Jeg tror det er vigtigt at man anerkender at i begge har et ansvar i denne "konflikt". Det lyder til at hun ikke altid har opført sig pænt, men på den anden sige så lyder det også som at du nemt ser dig sur på hende (såsom med bleen, kattene, hospitalet og så videre). Meget af det du nævner ville jeg ikke se som problematisk. Jeg vil opfordre til at overveje hvordan du selv kan forbedre jeres forhold, ikke mindst for dit barns skyld. Hvis du stadig ikke kan håndtere det, så lad din kæreste overtage kommunikationen med hans mor. 

Anmeld Citér

25. september 2019

Mullemee

BAE skriver:

Men hun ved stadigvæk ikke at farmor har lagt babyen med fyldt ble? Så det er en tom beskyldning... Og det er det jeg prøver at komme frem til... Jeg siger ikke at hun skal hive babyen og lugte til bleen, men hun kan heller ikke anklage farmor for at have lagt datteren ned med en fyldt ble, når hun IKKE ved det.. Ja, farmor har ikke tjekket før hun lagde hende(men hun kan have tjekket 10 minutter før) og siddet med barnet, uden at kunne mærke eller lugte noget, så er der vel ikke nogen grund til at tjekke...? 

Og man behøver ikke at vække en baby for at lugte om den har skidt... Men hvis babyen havde skidt, ville du så lade den ligge? 

Som andre siger, det lyder som om TS prøver at finde fejl i alt det farmor gør.

Men er der nogle af dine børn, som har haft rød numse i 5(!) dage efter at have ligget med en fyldt ble i 10 minutter? For mine har ikke. Hvis de har haft rød numse i 5 dage, så er det fordi der har været lort i bleen i et godt stykke tid. Og når andre passer dit barn, går du så ikke ud fra, at de sørger for at tjekke bleen, inden de lægger barnet til at sove? Du mener simpelthen, at du vil spørge, den der passet dit barn, om de har husket at tjekke bleen? Det vil jeg så mene er noget man burde kunne forvente skete helt af sig selv! Og TS skriver, at farmoren siger, at barnet havde været svær at putte, ja gad vide hvorfor... 

Anmeld Citér

25. september 2019

asphodel

Profilbillede for asphodel
Mullemee skriver:

Men er der nogle af dine børn, som har haft rød numse i 5(!) dage efter at have ligget med en fyldt ble i 10 minutter? For mine har ikke. Hvis de har haft rød numse i 5 dage, så er det fordi der har været lort i bleen i et godt stykke tid. Og når andre passer dit barn, går du så ikke ud fra, at de sørger for at tjekke bleen, inden de lægger barnet til at sove? Du mener simpelthen, at du vil spørge, den der passet dit barn, om de har husket at tjekke bleen? Det vil jeg så mene er noget man burde kunne forvente skete helt af sig selv! Og TS skriver, at farmoren siger, at barnet havde været svær at putte, ja gad vide hvorfor... 

Min datter fik ILDRØD numse efter at have gået måske 15 minutter i børnehaven med afføring i bleen. De var udenfor på legepladsen og hun havde regnbukser på, så det var lidt sværere at lugte noget. De havde næsten lige rejst sig fra frokosten og var gået udenfor, da jeg kom og hentede, så hun kan umuligt have gået med det særlig længe. Da jeg tog hende op, SKREG hun, og hun var så rød, så rød på sin lille bagdel at zink-salven ikke hjalp. Vi måtte ringe til vagtlægen. Og min datter havde rød numse i I HVERT FALD fem dage efterfølgende. I det med mindste skreg hun kun på førstedagen. Og det var som sagt ikke fordi at pædagogerne havde ladet hende vandre omkring i timevis med en fyldt ble.

Anmeld Citér

25. september 2019

Mullemee

asphodel skriver:

Min datter fik ILDRØD numse efter at have gået måske 15 minutter i børnehaven med afføring i bleen. De var udenfor på legepladsen og hun havde regnbukser på, så det var lidt sværere at lugte noget. De havde næsten lige rejst sig fra frokosten og var gået udenfor, da jeg kom og hentede, så hun kan umuligt have gået med det særlig længe. Da jeg tog hende op, SKREG hun, og hun var så rød, så rød på sin lille bagdel at zink-salven ikke hjalp. Vi måtte ringe til vagtlægen. Og min datter havde rød numse i I HVERT FALD fem dage efterfølgende. I det med mindste skreg hun kun på førstedagen. Og det var som sagt ikke fordi at pædagogerne havde ladet hende vandre omkring i timevis med en fyldt ble.

Nu har jeg to børn, og det der lyder ret usandsynligt. Jeg ved godt, at pædagogerne plejer at skifte efter frokost, men det kan også godt smutte nogle gange. Mon ikke det har gjort det den dag? Er hendes numse altid rød i 5 dage, efter at have haft lort i bleen i 15 minutter? Det lyder meget voldsomt...

Anmeld Citér

25. september 2019

Hck

Profilbillede for Hck
Mullemee skriver:

Men jeg forstår ikke, at det er ok, at TS ikke vil derover, fordi der er en kat? Må hun ikke selv bestemme? Skal hun gøre alt som farmoren vil? Jeg forstår det simpelthen ikke. Hvorfor må hun ikke sige nej til et glas vin SOM GRAVID?? Hvorfor? Og at du vil tilbyde en gravid et glas vin, ja det må jo stå for din egen regning. Jeg havde ikke gjort det, når det er så klart imod anbefalingerne fra sundhedsstyrelsen.

Hvad er det, der gør at hun skal indordne sig så meget efter hvad farmoren vil, gør, mener? Hvorfor er det ikke ok at sige nej tak til folks selskab, når de tydeligvis ikke er gode for en? Hun skriver, at manden ikke engang gider sin mor. At være farmor er altså ikke en ret, det er et priviligie, og sådan burde farmødre - ligesom mormødre - altså opføre sig.

Hvor søren læser du henne at jeg skriver hun ikke må sige nej til et glas vin ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.