Svigermor problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.442 visninger
111 svar
262 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. september 2019

Anonym trådstarter

Hej 

jeg er ny herinde, men har virkelig brug for råd..det velkendte problem er svigermor..og jeg aner ikke hvor jeg skal starte henne..

here it goes

imens jeg var gravid spurgte hun mig hver vi så hinanden om jeg ville drikke alkohol velvidende om at det ‘kan’ skade fosteret..samt fik jeg af vide af min læge at jeg skulle holde mig fra katte, kaniner osv pga en virus så man kan risikere at abortere..der blev hun også ved om jeg ikke skulle hjem til hende selvom hun har kat..

da min datter blev født kigget hun ikke engang på hende men bad min kæreste sidde hos mig..min mor overnattede på hospitalet for at hjælpe mig da jeg havde født med kejsersnit og min kæreste ikke turde tage sig af en lille baby fordi han aldrig havde prøvet det før og var bange..dagen efter kom min svigermor marcherende og ville høre om hvorfor min kæreste ikke overnattet for det skulle han som far..min mor invitere min svigermor til at komme hjem til dem da jeg sku være der indtil jeg kom lidt på benene igen..det eneste der var vigtigt for hende var at hendes 2 niecer sku se barnet..det endte med hun aldrig kom..så begyndte hun at brokke sig over hvorfor jeg gav hende hue på, hvorfor jeg ikke klippet hendes negle..hun holdt nærmest foredrag for hendes familie om hvor dårligt det var at give hende kradseluffer på..hvilket sætter mig i dårligt lys foran alle når hun indirekte siger jeg tager de forkerte valg..

de ting mine forældre har givet os til den lille ville hun så gerne give men kunne ikke fordi de har gjort det..hvis hun ser noget de har givet kan hun finde på at købe noget lignende/det samme..

hun blander sig i hvem der skal besøge os og hvem vi skal ses med..

ting hun ved jeg ikke kan lide giver hun mig i gave..eller køber det modsatte af hvad jeg ønsker mig feks til jul..

hun har passet vores datter og det endte med hun intet mad fik den første gang..ingen søvn anden gang og tredje gang havde hun efterladt hende i sengen med en ble fyldt med afføring i 2,5 timer så hun skreg da hun vågnet og havde rød numse i 5 dage..

4 dag hun så skulle passe aflyste hun..

det skal lige siges at hun ikke har været en særlig god mor overfor min kæreste men på en måde formår hun alligevel at overbevise ham om alt mulig hun så gerne vil men aldrig gør..hun er uddannet psykolog��

listen kunne blive ved og ved...og min kæreste gør intet og holder fast i hans mor elsker mig og vil os det bedste..jeg er i vildrede og har egentlig allermest lyst til at slutte forholdet..vi er slet ikke et rigtigt par mere og laver intet sammen siden første dag vores datter kom til verden og svigermor blev til svigermonster..vi er heller ikke intime Overhovedet

hjælp

håber på et gode råd..og jeg ved godt farmor vil være farmor men hun har ikke vist interesse og hun er blevet lukket ind mere end rigeligt her..og alligevel tuder hun og føler sig udenfor hele tiden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

jeg er ny herinde, men har virkelig brug for råd..det velkendte problem er svigermor..og jeg aner ikke hvor jeg skal starte henne..

here it goes

imens jeg var gravid spurgte hun mig hver vi så hinanden om jeg ville drikke alkohol velvidende om at det ‘kan’ skade fosteret..samt fik jeg af vide af min læge at jeg skulle holde mig fra katte, kaniner osv pga en virus så man kan risikere at abortere..der blev hun også ved om jeg ikke skulle hjem til hende selvom hun har kat..

da min datter blev født kigget hun ikke engang på hende men bad min kæreste sidde hos mig..min mor overnattede på hospitalet for at hjælpe mig da jeg havde født med kejsersnit og min kæreste ikke turde tage sig af en lille baby fordi han aldrig havde prøvet det før og var bange..dagen efter kom min svigermor marcherende og ville høre om hvorfor min kæreste ikke overnattet for det skulle han som far..min mor invitere min svigermor til at komme hjem til dem da jeg sku være der indtil jeg kom lidt på benene igen..det eneste der var vigtigt for hende var at hendes 2 niecer sku se barnet..det endte med hun aldrig kom..så begyndte hun at brokke sig over hvorfor jeg gav hende hue på, hvorfor jeg ikke klippet hendes negle..hun holdt nærmest foredrag for hendes familie om hvor dårligt det var at give hende kradseluffer på..hvilket sætter mig i dårligt lys foran alle når hun indirekte siger jeg tager de forkerte valg..

de ting mine forældre har givet os til den lille ville hun så gerne give men kunne ikke fordi de har gjort det..hvis hun ser noget de har givet kan hun finde på at købe noget lignende/det samme..

hun blander sig i hvem der skal besøge os og hvem vi skal ses med..

ting hun ved jeg ikke kan lide giver hun mig i gave..eller køber det modsatte af hvad jeg ønsker mig feks til jul..

hun har passet vores datter og det endte med hun intet mad fik den første gang..ingen søvn anden gang og tredje gang havde hun efterladt hende i sengen med en ble fyldt med afføring i 2,5 timer så hun skreg da hun vågnet og havde rød numse i 5 dage..

4 dag hun så skulle passe aflyste hun..

det skal lige siges at hun ikke har været en særlig god mor overfor min kæreste men på en måde formår hun alligevel at overbevise ham om alt mulig hun så gerne vil men aldrig gør..hun er uddannet psykolog��

listen kunne blive ved og ved...og min kæreste gør intet og holder fast i hans mor elsker mig og vil os det bedste..jeg er i vildrede og har egentlig allermest lyst til at slutte forholdet..vi er slet ikke et rigtigt par mere og laver intet sammen siden første dag vores datter kom til verden og svigermor blev til svigermonster..vi er heller ikke intime Overhovedet

hjælp

håber på et gode råd..og jeg ved godt farmor vil være farmor men hun har ikke vist interesse og hun er blevet lukket ind mere end rigeligt her..og alligevel tuder hun og føler sig udenfor hele tiden 

Du skal simpelthen stoppe dig selv.

Jeg er slet ikke i tvivl om din svigermors gode intentioner, og jeg er heller ikke i tvivl om den magtkamp, I har kørende. Lad være; vær den voksne.

Det er så mærkeligt at læse din beretning, hvor du slet ikke selv kan rationalisere over de ting, du beskriver.

Det er helt åbenlyst, at hun føler sig udenfor og ikke inkluderet. Derudover tror jeg nu heller ikke, at din kæreste har de største nosser.

Ikke overnatte på hospitalet den første nat, wtf?? Kom ind i kampen! 

Hvor styrende er din mor egentlig? Eller måske mere manipulerende, så du slet ikke opdager det? Jeg tænker, at det jo er dig og din mor, der sidder på barnet og måske ubevidst ikke giver plads?

Med hensyn til pasning. Min far kunne heller ikke få mad i vores førstefødte, da han passede ungen som spæd, hun skreg, men er altså normal i dag.

Hvordan ved du, at din datter lå med afføring i 2,5 time? 

Ved du, at man gerne må være i hjem med katte? Der er da masser af kvinder, der har katte.

Måske det hele er en sammenblanding af ked-af-det svigermor, som har mistet sin søn til en ny familie, din usikkerhed som mor, din overtagende mor, nosseløs søn og at du og din svigermor formentligt ikke har haft en god base, før du og kæresten blev forældre.

Anmeld Citér

25. september 2019

Hønepigen

Profilbillede for Hønepigen

Jeg tænker altså også st din mand må komme ind k kampen. Han virker nosseløs. Selvfølgelig er man nervøs første gang man skifter en ble ... men sådan er det altså.

Du må da gerne være i et hus med kat..?? Du skal da bare ikke røre den i røven eller skifte kattebakken. Hvad tror du kattemennesker gør?- afliver deres katte?

Det kan være svært at få mad i et barn..? Det betyder jo ikke at hun har sultet jeres barn.

Du ved da heller ikke hvor lang tid der har været afføring i en ble. Og en rød numse kan komme meget hurtigt. Det afhænger af hvor “syrlig” afgøringen er. 

Man opdager altså ikke altid afføring ved et sovende eller legende barn. 

Jeg synes du skal starte med at redde dit parforhold i stedet for at fokusere på din svigermor. Du har da selv en andel i at I ikke er intime mere....

Hvis du fortsætter din mavegalde bliver du fri for både din svigermor og mand for så ender du i skilsmisse med delebørn.

Anmeld Citér

25. september 2019

koeapabshicar

Profilbillede for koeapabshicar

Du lyder meget ung. 

Først og fremmest er vi alle forskellige, men jeg har aldrig nogensinde hørt om at en far ikke har overnattet på sygehuset, ved sit barn fordi han er nervøs og aldrig har prøvet det før. Sådan er det jo for alle nye forældre? Det er jo også derfor man er på sygehuset, så professionelle kan støtte og hjælpe en hvis man har spørgsmål. Jeg forstår slet ikke man vil miste den første kontakt med sit barn på den måde. Om det så er ham der har valgt det fra eller dig/din mor der har presset ham til det, er lidt svært at vide.

Hvor gammel er dit barn siden det allerede er blevet passet så mange gange? Synes det lyder lidt vildt.

Hvordan kan du vide at det lige var 2.5 time med fyldt ble? Og nogle gange skal der altså ikke særlig meget til før baby får rød numse.

Det med gaverne tror jeg bare du skal se stort på. Det er GAVER altså noget hun har valgt at bruge sine penge på at give til jer. Vi har da også fået en masse ting af alle mulige hvor jeg har tænkt mit. Men det er en gave. Hvis den kan byttes så byt den ellers gør med den som du vil.

Det lyder lidt til at du har set dig sur på din svigermor og ser alle hendes handlinger som værende imod dig. 

Og forresten, du har da fuldstændig misforstået det med kattene. Du må gerne være sammen med katte, du må nusse dem osv. Du skal bare passe på når du skifter kattebakke og ikke røre deres bagende. Så det ville jeg nu som svigermor også føle mig ret ked af, at min svigerdatter ikke kom på besøg under hele sin graviditet på baggrund af.

Tror du skal stoppe op og lige stikke en finger i jorden og finde ud af hvad det er for et forhold du ønsker til din svigermor og hvad for et forhold du ønsker dine børn skal få til deres farmor. Du er nødt til at sluge nogle kameler og gå forrest for at få et godt forhold. 

Anmeld Citér

25. september 2019

Janet1989

Profilbillede for Janet1989

For det første ; shit Din kæreste lyder utrolig slap. Hvad siger han til det hele? 

Og du lyder lidt som om at barnet egentlig bar ikke burde have en farmor. 

Hun prøver !  Hvor gamle er i , siden at din kæreste simpelthen ikke tør at sove med jer på sygehuset? �� 

SNAK SNAK SNAK om tingene , du lyder lidt som typen som går og brænder inde med ting og ikke tør at tage konfrontationen ...

Ang det med kattene - hvis du havde gidet at google det, så er toxoplasmose en bakterie som lever i katte og deres afføring - men primært udekatte. Derudover kan du også få det af diverse grøntsager som ikke er skyllet ordentligt og af alt for rødt kød(hvis bakterien findes heri).

Anmeld Citér

25. september 2019

Anonym trådstarter

Mht til aff i 2.5 time..jeg kom hjem fra skole lige da min svigermor fortæller hun har lagt hende i seng..hun vågner efter 2.5 timer og skriger..derfor ved jeg det..overnatning var også ham der var med på at ville hjem fordi vi havde været på hospitalet i 3 dage..pga vedrop havde ik veer osv..jeg har ikke bare set mig sur..der er mange ting som jeg ikke har fået skrevet her..listen kunne blive ved..hun holder ikke sine ord..hun flyttede 2 timer væk os lige inden hun blev født..ellers har hun boet samme sted i 6 år..min datter er lille og det pga vi ikk fik institutions plads til tiden og jeg sku i skole at hun blev passet..

vi aftaler noget hun sku lave til vores datters fødselsdag af mad men hun laver noget andet..vi øsnker en gave hun køber noget andet..siger hun kommer og passer men kommer ikk som aftalt..

det med katten var min læge der sagde det..og til info..jeg var 4 måneder gravid da jeg mødte hende første gang så havde ikke ligefrem noget forhold til hende fra start

Anmeld Citér

25. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Mht til aff i 2.5 time..jeg kom hjem fra skole lige da min svigermor fortæller hun har lagt hende i seng..hun vågner efter 2.5 timer og skriger..derfor ved jeg det..overnatning var også ham der var med på at ville hjem fordi vi havde været på hospitalet i 3 dage..pga vedrop havde ik veer osv..jeg har ikke bare set mig sur..der er mange ting som jeg ikke har fået skrevet her..listen kunne blive ved..hun holder ikke sine ord..hun flyttede 2 timer væk os lige inden hun blev født..ellers har hun boet samme sted i 6 år..min datter er lille og det pga vi ikk fik institutions plads til tiden og jeg sku i skole at hun blev passet..

vi aftaler noget hun sku lave til vores datters fødselsdag af mad men hun laver noget andet..vi øsnker en gave hun køber noget andet..siger hun kommer og passer men kommer ikk som aftalt..

det med katten var min læge der sagde det..og til info..jeg var 4 måneder gravid da jeg mødte hende første gang så havde ikke ligefrem noget forhold til hende fra start

Du ved jo ikke om din datter har lavet afførring lige inden hun vågnede? Så hun kun har ligget med det i 15 minutter? 

Du/I ønsker en gave og hun køber noget andet. Ja! Man må da selv bestemme hvad man køber i gave, du kan da ikke bestemme hvad hun skal købe. 

Prøv at være den voksne og få det bedste ud af det. Hun er jo din datters farmor og vil altid være det. 

Anmeld Citér

25. september 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det kan godt være hun er lidt tosset og opfører sig mærkeligt i mange henseender. Men det ændrer ikke på det de andre råder dig til, nemlig at få meget mere ja-hat på ift. svigermor.

Lige nu er du så irriteret på hende at bare hun trækker vejret så er det også galt. Hvis det forhold skal blive bedre så må det komme fra dig. Det kan være I kan forme svigermor med tiden, men I skal ikke forvente hun lige pludselig begynder at opføre sig anderledes.

Din kæreste lyder godt nok lidt vattet, men det hjælper godt nok heller ikke hvis du giver lyd for alle dine irritationer over svigermor. Selvom han logisk måske forstå at hun opfører sig lidt tosset, så gider de færreste høre på en masse kritik om sine forældre. Det har nærmest den modsatte effekt.

Anmeld Citér

25. september 2019

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

For det første ; shit Din kæreste lyder utrolig slap. Hvad siger han til det hele? 

Og du lyder lidt som om at barnet egentlig bar ikke burde have en farmor. 

Hun prøver !  Hvor gamle er i , siden at din kæreste simpelthen ikke tør at sove med jer på sygehuset? �� 

SNAK SNAK SNAK om tingene , du lyder lidt som typen som går og brænder inde med ting og ikke tør at tage konfrontationen ...

Ang det med kattene - hvis du havde gidet at google det, så er toxoplasmose en bakterie som lever i katte og deres afføring - men primært udekatte. Derudover kan du også få det af diverse grøntsager som ikke er skyllet ordentligt og af alt for rødt kød(hvis bakterien findes heri).

Jeg er ikke helt ung men fyldt op efter næsten to års snakke sammen om tingene, diskutere både med hende og ham..hun er vant til at få sin vilje..familien og faren beskriver som at hun altid godt ville lege chef..deres ord..når jeg så har sagt jamen det er fint men jeg gør det på min måde..så bliver hun sur, siger jeg ikke vil give mig osv..det ikke stoppet indtil nu..og ja..det kan være forvirrende at læse men aner ikke hvor jeg skal starte og stoppe..min svigermor vil ikke bare være farmor..hun har fået lov til at være farmor..både med besøg og pasning..og er ikke blevet lukket ude..

Anmeld Citér

25. september 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du ved jo ikke om din datter har lavet afførring lige inden hun vågnede? Så hun kun har ligget med det i 15 minutter? 

Du/I ønsker en gave og hun køber noget andet. Ja! Man må da selv bestemme hvad man køber i gave, du kan da ikke bestemme hvad hun skal købe. 

Prøv at være den voksne og få det bedste ud af det. Hun er jo din datters farmor og vil altid være det. 

Jeg ved godt hvor lang tid hun lå med aff ellers ville jeg ikke skrive det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.