Svigermor problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skal simpelthen stoppe dig selv.

Jeg er slet ikke i tvivl om din svigermors gode intentioner, og jeg er heller ikke i tvivl om den magtkamp, I har kørende. Lad være; vær den voksne.

Det er så mærkeligt at læse din beretning, hvor du slet ikke selv kan rationalisere over de ting, du beskriver.

Det er helt åbenlyst, at hun føler sig udenfor og ikke inkluderet. Derudover tror jeg nu heller ikke, at din kæreste har de største nosser.

Ikke overnatte på hospitalet den første nat, wtf?? Kom ind i kampen! 

Hvor styrende er din mor egentlig? Eller måske mere manipulerende, så du slet ikke opdager det? Jeg tænker, at det jo er dig og din mor, der sidder på barnet og måske ubevidst ikke giver plads?

Med hensyn til pasning. Min far kunne heller ikke få mad i vores førstefødte, da han passede ungen som spæd, hun skreg, men er altså normal i dag.

Hvordan ved du, at din datter lå med afføring i 2,5 time? 

Ved du, at man gerne må være i hjem med katte? Der er da masser af kvinder, der har katte.

Måske det hele er en sammenblanding af ked-af-det svigermor, som har mistet sin søn til en ny familie, din usikkerhed som mor, din overtagende mor, nosseløs søn og at du og din svigermor formentligt ikke har haft en god base, før du og kæresten blev forældre.

Min mor er ikke styrende overhovedet..hun har sagt at hun vil hjælpe ved behov og intet andet..min kæreste og svigermor har ikke haft den vilde kontakt i 20 år og nu er hun på 24/7.... mht til at styre er min svigermors rygte at hun vil styre alt og alle..så for mig er det nok min svigermor der er styrende

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2019

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det kan godt være hun er lidt tosset og opfører sig mærkeligt i mange henseender. Men det ændrer ikke på det de andre råder dig til, nemlig at få meget mere ja-hat på ift. svigermor.

Lige nu er du så irriteret på hende at bare hun trækker vejret så er det også galt. Hvis det forhold skal blive bedre så må det komme fra dig. Det kan være I kan forme svigermor med tiden, men I skal ikke forvente hun lige pludselig begynder at opføre sig anderledes.

Din kæreste lyder godt nok lidt vattet, men det hjælper godt nok heller ikke hvis du giver lyd for alle dine irritationer over svigermor. Selvom han logisk måske forstå at hun opfører sig lidt tosset, så gider de færreste høre på en masse kritik om sine forældre. Det har nærmest den modsatte effekt.

Jeg har prøvet at snakke med hende flere gange stille og roligt hvor vi er blevet enige om at holde en god tone/relation..efter det fortsætter det bare..skal man blive ved med at snakke om tingene..hun er 65 år gammel??

Anmeld Citér

25. september 2019

Dut-ugle

Profilbillede for Dut-ugle
Anonym skriver:

Jeg ved godt hvor lang tid hun lå med aff ellers ville jeg ikke skrive det

Det lyder lidt som om du var til stede?

Anmeld Citér

25. september 2019

Mullemee

Anonym skriver:

Jeg er ikke helt ung men fyldt op efter næsten to års snakke sammen om tingene, diskutere både med hende og ham..hun er vant til at få sin vilje..familien og faren beskriver som at hun altid godt ville lege chef..deres ord..når jeg så har sagt jamen det er fint men jeg gør det på min måde..så bliver hun sur, siger jeg ikke vil give mig osv..det ikke stoppet indtil nu..og ja..det kan være forvirrende at læse men aner ikke hvor jeg skal starte og stoppe..min svigermor vil ikke bare være farmor..hun har fået lov til at være farmor..både med besøg og pasning..og er ikke blevet lukket ude..

Jeg synes, hun lyder som et svigermonster. Hun træder på dine grænser, nedgør dig og er slet ikke som en farmor burde være. En farmor burde være støttende, rose og hjælpe til. Hun skal ikke sige, at man gør tingene forkert, købe ting men ikke kan bruge eller ikke holde de aftaler, der er lavet. Jeg ville også være træt af det.

Jeg synes, du skal blive ved med at holde på dit. Det er DIT barn og ikke farmors. Hvis alle i familien kalder hende en chef, så må du blive direktøren. Bliv ved med at give modspil, eller sig til hende, at du ikke gider hendes ævl, og at du bestemmer over dit barn og dit liv. Hvis din mand gerne vil være sammen med hende (hvilket det ikke lyder som) så lad ham være sammen med hende. Når barnet er lidt større, så kan far tage det med over til farmor.

Vær du glad for, at du har din egen mor, så du kan finde ro der. Og tag kampene, for de bliver helt sikkert ikke mindre.

Og hvordan kan I andre sige, at hun bare skal finde sig i den opførsel? Det er da så grænseoverskridende. Jeg ville ALDRIG finde mig i at blive behandlet på den måde. 

Anmeld Citér

25. september 2019

Anonym trådstarter

Dut-ugle skriver:

Det lyder lidt som om du var til stede?

Ja jeg kom hjem og der sagde min svigermor hun var faldet i søvn for lidt siden..så har self ikke vækket hende for at tjekke ble..??der gik så 2,5 

Anmeld Citér

25. september 2019

Dut-ugle

Anonym skriver:

Ja jeg kom hjem og der sagde min svigermor hun var faldet i søvn for lidt siden..så har self ikke vækket hende for at tjekke ble..??der gik så 2,5 

Hvorfor er det så svigermor der skal have skyld for bleen? Hvis din datter ikke havde lort i bleen da svigermor putter, så ved hun da lige så lidt som dig at din datter har lavet i bleen?
Så du kunne vel have tjekket ligeså vel som svigermor 

Anmeld Citér

25. september 2019

Anonym trådstarter

Mullemee skriver:

Jeg synes, hun lyder som et svigermonster. Hun træder på dine grænser, nedgør dig og er slet ikke som en farmor burde være. En farmor burde være støttende, rose og hjælpe til. Hun skal ikke sige, at man gør tingene forkert, købe ting men ikke kan bruge eller ikke holde de aftaler, der er lavet. Jeg ville også være træt af det.

Jeg synes, du skal blive ved med at holde på dit. Det er DIT barn og ikke farmors. Hvis alle i familien kalder hende en chef, så må du blive direktøren. Bliv ved med at give modspil, eller sig til hende, at du ikke gider hendes ævl, og at du bestemmer over dit barn og dit liv. Hvis din mand gerne vil være sammen med hende (hvilket det ikke lyder som) så lad ham være sammen med hende. Når barnet er lidt større, så kan far tage det med over til farmor.

Vær du glad for, at du har din egen mor, så du kan finde ro der. Og tag kampene, for de bliver helt sikkert ikke mindre.

Og hvordan kan I andre sige, at hun bare skal finde sig i den opførsel? Det er da så grænseoverskridende. Jeg ville ALDRIG finde mig i at blive behandlet på den måde. 

Tak for svar...det er lige præcis det..det har ikke været andet end en kamp og grænseoverskridende fra dag et..der er mange flere ting end det jeg har fået skrevet herinde..og jeg synes netop heller ikke man bare skal finde sig i det fordi hun er farmor..hun har slet givet plads til os så vi kunne lære at blive forældre for første gang..udover det har jeg fra første gang jeg mødte fået indtryk af hun er meget manipulerende og bestemmende..hun er også uddannet psykolog så redskaberne til det, det har hun

Anmeld Citér

25. september 2019

Anonym trådstarter

Dut-ugle skriver:

Hvorfor er det så svigermor der skal have skyld for bleen? Hvis din datter ikke havde lort i bleen da svigermor putter, så ved hun da lige så lidt som dig at din datter har lavet i bleen?
Så du kunne vel have tjekket ligeså vel som svigermor 

ifølge hende kunne hun ikke få ro på min datter så hun havde givet hende flere flasker med mælk indtil hun til sidst faldt i søvn..for mig lyder det som om hun ikke havde tjekket bleen og den var fyldt siden hun var urolig..jeg sidder ikke og bare finder på noget for at se mig sur på hende..men tog helheden og det hun selv sagde

Anmeld Citér

25. september 2019

Dut-ugle

Anonym skriver:

ifølge hende kunne hun ikke få ro på min datter så hun havde givet hende flere flasker med mælk indtil hun til sidst faldt i søvn..for mig lyder det som om hun ikke havde tjekket bleen og den var fyldt siden hun var urolig..jeg sidder ikke og bare finder på noget for at se mig sur på hende..men tog helheden og det hun selv sagde

Din datter kunne vel også være urolig af andre årsager...? Man er jo som regel ikke i tvivl hvis der er lort i bleen... og hvis hun sidder og fortæller det og du selv mistænker en fyldt ble, hvorfor så ikke lige tjekke?

Din svigermor lyder vildt frustrerende, men pas nu på med ikke at blive så irriteret over hende at du ser dig sur på alt hun gør. Hvis du ikke mener hun kan passe jeres barn ordenligt, så må I finde andre pasnings muligheder. Og se svigermor mindre...

Anmeld Citér

25. september 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Altså rolig nu.. Der er MÅSKE sket en ærlig fejl.. 

For det første kunne det være, at dit barn har haft mavekneb og derfor ikke kunne finde ro.. Det sker tit for vores datter, og det er altså ikke fordi, at hun har skidt.. Hun har bare enten ondt eller rumsteren i maven, og har svært ved at finde ro.. Fx i går tog det os en time at putte hende, hvor vi også måtte give hende flere flasker.. 

For det andet HVIS dit barn har haft lort i bleen, så behøver det ikke være af ond mening, at din svigermor ikke tjekkede.. Hun har nok ikke hverken hørt eller kunne lugte det, og så er det altså bare ikke alle, der tjekker.. Jeg kan selv glemme det, hvis jeg hverken har hørt eller lugtet det.. 

Jeg giver dig ret i, at hun ikke lyder vildt hyggelig i alle situationer, men giver også de andre ret i, at du går lidt i små sko.. 

Som andre siger, så har du misforstået det med katten.. Du må gerne som gravid være i nærheden af katte.. Du skal bare ikke skifte bakken.. 

Og at hun flytter væk efter fødslen er da vel hendes eget valg, og har ikke nødvendigvis noget med jer at gøre?! Ved ikke helt, hvorfor du tror det.. 

Og ja gaver er bare som det nu engang er.. Vi sagde også i starten, at vi ikke ville have for meget lyserødt samt kjoler til vores datter.. Og vores familier har stort set ikke købt andet end lyserødt tøj og en masse kjoler.. Altså sådan er det nu engang bare.. Man kan ikke bestemme, hvad andre køber

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.