Svigermor problemer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

En forklaring på hvorfor jeg har det som jeg har det..jeg vil netop ikke bare have at vide at jeg har “ret”.. jeg skriver herinde for at få råd..men self kommet jeg med argumenter når man vælger kun at tænke stakkels farmor..hun ser stadig os og sit barnebarn..så kan ikke helt forstå  hvorfor folk har medlidenhed for hende når det her bare er spørgsmål og undren og søgen om råd fra min side 

Det er ikke bare spørgsmål og undren og søgen om råd fra din side, når du fx bruger hendes psykologuddannelse som “bevis” for, at hun har redskaberne til at manipulere. Det er en helt absurd tanke, som viser, at du er parat til at vende hvad som helst mod hende. Det er ikke spørgsmål og undren at bebrejde hende, at hun inviterer jer hjem til sig, hvilket du nægter, fordi hun har kat - og at hun tilbyder dig et glas vin.

Du er fordømmende og så fastlåst i din negative opfattelse af hende, at du netop ikke spørger - og på intet tidspunkt skriver du fx “Ups, den med katten tog jeg helt fejl af - så gjorde svigermor faktisk ikke noget forkert. Det var mig.” 

I stedet for at tage til efterretning, at du har misforstået, taget fejl, dømt på forkert grundlag osv., kører du videre med nye oplysninger, der skal dæmonisere din svigermor. Hvis du virkelig ønsker at ændre noget, skal du være parat til også at reflektere over dine egne fejlantagelser - men det vil du jo ikke. Hvad er så din hensigt med at skrive herinde? 

Hvad din svigermor end har gjort, da din mand var barn, står ikke til at ændre. Det eneste, du kan bruge det til, er at overbevise dig selv yderligere om, at hun er et dårligt menneske. Hvad skal det hjælpe på nu? 

Dit parforhold er ved at gå i stykker. Dét har relevans for din datter - her og nu og på langt sigt. Skal hun kunne skrive herinde om 20 år, at “mens min mor og far havde store problemer i deres forhold, var min mor mest optaget af, at min farmor gav forkerte gaver og havde budt min mor på vin under graviditeten” - ? Har du tænkt dig at give din svigermor skylden, hvis din datter bliver skilsmissebarn? 

Se på dig selv og din mand og fokusér på at få reddet jeres ægteskab - I to er de voksne nu. Jeres mødre er bipersoner. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2019

Anonym trådstarter

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.