Skrukkie skriver:
Jeg synes du skal vise ham den her tråd. Fortælle ham, at du faktisk føler dig lidt magtesløs i forhold til situationen og du har spurgt om råd. Og det her er hvad ANDRE mennesker siger. For jeg synes de fleste i tråden skriver det meget sagligt og forståeligt, at situationen I skal ud i, ikke egner sig til et barn.
Jeg ville ligeledes mene, at I også skal tænke på kattene. De er unge OG de får et nyt menneske at forholde sig til. HUSK DEM! Husk at de er levende væsner med følelser og forstand. Og at de også vil have en reaktion på alt hvad der sker omkring jer.
Ikke en glad mor = ikke en glad baby = to nervøse, usikre og skræmte katte == lorte situation for alle parter.
Den der med at føle sig magtesløs er faktisk en god indgangsvinkel på det.. For det gør jeg nemlig.. Efter at have tænkt over tingene og læst folks meninger, har jeg besluttet mig for at blive hjemme nytårsaften.. Det bliver simpelthen for meget for baby, mig selv OG kattene, at vi er i KBH til nytår..
Altså vi skal i forvejen være væk fra kattene i flere dage, og så også lige den dag, hvor der er mest bang og brag overalt, og vi aner ikke, hvordan de reagerer på det.. Og som du også er inde på, så er det jo også en omvæltning i deres liv, at der kommer en baby til..
De er godt nok meget obs på mig og virker til at vide, at der foregår noget, og deres yndlingsrum i huset er børneværelset, hvilket jeg tror er fordi mig og min kæreste har det som yndlingsrum/slapper af i det.. Så jeg tror og håber da, at de vil reagere positivt på hende
..
Men jeg kan bare ikke tage væk fra dem den dag.. Har i forvejen mega dårlig samvittighed over at skulle være væk i så mange dage i julen..
Og udover det, så orker jeg ikke vild fest med larm og mange mennesker efter den jul.. Og af hensyn til vores datter vil jeg heller ikke tage af sted..
Jeg håber, at han bliver hjemme hos os, da jeg måske stadig kæmper med jalousi og usikkerhed på daværende tidspunkt, men jeg bliver i hvert fald hjemme.. Og det tror jeg også, at han vil..
Men jeg kan da godt forstå, at han lige havde glædet sig til det, da vi jo havde aftalt, at de store ting skulle vi nok tage til, og så droppede vi alle de små fester i den gruppe.. Det var bare ikke lige helt meningen, at det skulle foregå i KBH, så vi ikke kunne tage tidligt hjem
..
Og kan også godt forstå, at han føler sig magtesløs, da han jo lidt føler, at jeg prøver at fjerne ham fra vennerne ved hele tiden at sige nej og hele tiden ville diskutere omkring dem.. Men vi bliver bare nødt til at gøre det bedste for VORES familie (kattene inkl. da de jo også er en del af familien), og ikke det bedste for vennegruppen.. Ved godt, at han ser dem lidt som sin familie, men det nytter bare ikke noget, når de ikke er interesseret i at lukke et lille barn ind i gruppen og tage bare en smule hensyn..
Og tak for det gode svar
.. De fleste i tråden har heldigvis skrevet tingene på en god og saglig måde, ja..