Anonym skriver:
Altså jeg aner så ikke, om min kæreste er villig til at blive hjemme den dag.. Jeg tror det, og jeg håber det, men jeg ved det ikke, før vi er lidt nærmere, da han ikke vil snakke yderligere om det..
Men det er egentlig heller ikke en decideret løsning, jeg er ude efter
..
Det var bare erfaring fra dem, der har børn eller ved noget mere om børn, end gør jeg.. Altså om så lille et barn overhovedet ville kunne klare det, eller om det ville være helt udelukket..
Ved godt, at I ikke kan sige, om VORES barn ville kunne klare det, men det ville bare være rart at høre om folks erfaringer/viden omkring emnet, så jeg måske også har lidt mere basisviden, når vi tager det emne op igen 
Far er ikke vildt god til forandringer og er derfor ikke nødvendigvis villig til at holde nytårsaften hjemme hos sit lillebitte barn. Mor forstår ham godt.
Mor er ikke vildt god til at håndtere, at far måske får et knus af en anden, og overvejer derfor at tage lillebitte barn med til fest nytårsaften. Psykologen siger, hun er god til at arbejde med sin jalousi/angst.
I forstår hinanden ihjel indbyrdes! Hvem er advokat for det lillebitte barn og parat til at lade forandrings-modvilje og jalousi vige totalt for en fuldstændigt indlysende konsekvens af, at man har valgt at sætte et barn i verden? “Jeg vil gerne afsted allerede d. 22.”, “Jeg vil gerne se familien, for dem ser jeg ikke så tit ellers”, “Jeg har brug for at se mine venner til større begivenheder”, “Jeg får muligvis angst, hvis han tager afsted alene” - jeeezzz!, hvor bliver det en omvæltning for jer begge at skulle gå fra “jeg, jeg, jeg” til “hun”!
En af jer er nødt til at flytte fokus fra jeres synkrone navlepilleri og én gang for alle forlade “plejer”, “har det bedst med” og “vil helst” til “fra nu af”.
Anmeld
Citér