Hvad ville I gøre nytårsaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2018

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Altså , vi er blevet frarådet af sundhedsplejersken at de første par måneder, skal man helst ikke have besøg af “fremmede” hver eneste dag, fordi baby lukker ned. 

Jeg er selv sat til D 26/11, og allerede nu ved vi at vi bliver herhjemme både juleaften og nytårsaften - juleaften bliver for de nærmeste som vil komme her, som “sammenskudsgilde”, hvor flere af dem tager forskellige ting med (medister, and, risalamande og småkager), og min mor kommer et par timer før og hjælper til med resten af maden  

jeg synes at jeres program for jul og nytår virker ret booket - men måske i bare får verdens nemmeste baby, som bare tager det hele i stiv arm det finder i ud af 

Jamen det er jo netop det.. Det er også det, som jeg er bange for, at hun vil gøre.. Også derfor, at jeg gerne ville drosle lidt ned både i julen og så især til nytår, når der også er brag og alt muligt omkring hende (plus hendes mor nok heller ikke reagerer så godt, da jeg er rædselsslagen for fyrværkeri)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2018

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det er jo altid muligt at sige nej tak. Det handler om, at I begge accepterer, at alle ikke kan tilgodeses samtidig og på en gang - og en løsning er fx at skiftes, så I ikke står samme sted næste år.

Nytårsfesten lyder ikke til at være indrettet til børn og det er egentlig helt fair - og jeg synes egentlig heller ikke at jeg ville forvente at en hel fest skulle rette ind efter at være stille. Hvordan tænker din kæreste, at han ville passe baby undervejs? Går han tur med barnevognen når den lille skal sove, deles I om natteroderiet, eller hvad er planen?

Ja jeg ved det, men vi vil jo begge gerne se vores familier, da vi så sjældent ser dem pga. afstanden .. Hjælper en del, hvis mine forældre flytter her over til Fyn .. Så er det kun svigerfamilien, som vi skal tage ned til..

Nej jeg kunne heller aldrig drømme om at forlange, at de indretter festen efter en baby.. Men det bliver bare ret umuligt at få hende til at sove i larmen, hvis hun ikke har et tungt sovehjerte..

Hmm undervejs? Altså generelt i dagligdagen eller i december?

Anmeld Citér

9. september 2018

Anonym trådstarter

Christabelle skriver:

Hvis du ved det på forhånd, så ville jeg absolut ikke tage en baby med. Uanset hvor gammel han/hun er på det tidspunkt...

Nej sådan har jeg det også lidt, men vil jo heller ikke holde os helt væk fra alle arrangementer med gruppen.. Ville bare være nemmere, hvis det hele ikke gik op i hat og briller

Anmeld Citér

9. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Jep det er det..
Og det er de samme venner, ja..
Kan fortælle præcis, hvordan nytår hos dem er: VILD! Det hele går op i at drikke sig ekstremt fulde, drukspil, råbe højt og fyre tonsvis af fyrværkeri af..
Det er nemlig ikke en stille og rolig aften med lidt god mad, og en lille bitte smule alkohol.. Nej det er en abefest uden lige

Synes han selv at stangstive mennesker og høj musik er passende omkring en lille baby? 

Altså jeg er egentlig ikke sippet og har aldrig gået på listesko omkring mine børn. Meeen, det er ikke alle selskaber og fester der er børnevenlige.

Vi var forbi en festlig julefrokost med vores baby på 1,5 mdr, vi tog hjem da folk blev lidt for festlige til at tage hensyn til en baby. Jeg ville aldrig risikere at sidde der og være fanget i et selskab hvor min baby enten reagerer voldsomt på larmen, eller på de lidt for nærgående fulde mennesker der mister  fornemmelsen for grænser og så ikke kunne komme hjem fordi min bedre halvdel var stiv og der dermed ingen ædru voksne var til at sidde på bagsædet sammen med den grædende lille.  

Anmeld Citér

9. september 2018

Janet1989

Anonym skriver:

Jamen det er jo netop det.. Det er også det, som jeg er bange for, at hun vil gøre.. Også derfor, at jeg gerne ville drosle lidt ned både i julen og så især til nytår, når der også er brag og alt muligt omkring hende (plus hendes mor nok heller ikke reagerer så godt, da jeg er rædselsslagen for fyrværkeri)

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden, men er det ikke muligt at de kan komme til jer? 

Der er ingen skam i at sige nej tak, hvis i føler at det er for meget :-) jeres familier ville vel kunne forstå det ? :-) 

det ville også være ærgerligt, hvis i tager derned, og jeres lille baby lukker ned for alle de forskellige indtryk/mennesker :/ 

Anmeld Citér

9. september 2018

Christabelle

Anonym skriver:

Nej sådan har jeg det også lidt, men vil jo heller ikke holde os helt væk fra alle arrangementer med gruppen.. Ville bare være nemmere, hvis det hele ikke gik op i hat og briller

Det er heller ikke "at holde sig helt væk" ikke at tage til crazy drukfest med en to mdr gammel baby... Ville ikke engang tage min knap 5 årige med til en fest jeg vidste ville blive sådan. 

Anmeld Citér

9. september 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Synes han selv at stangstive mennesker og høj musik er passende omkring en lille baby? 

Altså jeg er egentlig ikke sippet og har aldrig gået på listesko omkring mine børn. Meeen, det er ikke alle selskaber og fester der er børnevenlige.

Vi var forbi en festlig julefrokost med vores baby på 1,5 mdr, vi tog hjem da folk blev lidt for festlige til at tage hensyn til en baby. Jeg ville aldrig risikere at sidde der og være fanget i et selskab hvor min baby enten reagerer voldsomt på larmen, eller på de lidt for nærgående fulde mennesker der mister  fornemmelsen for grænser og så ikke kunne komme hjem fordi min bedre halvdel var stiv og der dermed ingen ædru voksne var til at sidde på bagsædet sammen med den grædende lille.  

Det er jo netop det, der er problemet.. Han tænker ikke, at det er voldsomt, for han aner ikke, hvordan livet med en baby er.. Han tror, at en baby bare sover fra det hele, og sagtens kan klare en fest med stangstive mennesker og høj musik..
Har prøvet at forklare ham, hvordan og hvorledes det er med små børn, og især så små børn.. Men han mener bare, at hun nok lærer det og sagtens kan klare det..
Han tænker ikke, at det ikke er passende med alt det omkring en baby, for han er selv opdraget til, at man holdt fest og sådan.. Har prøvet at sige til ham, at han jo var væsentlig ældre og derfor ikke kan sammenligne det, men lige der er hans stædighed bare mega stor.. Han skal først opleve, hvordan en baby reagerer på diverse ting, før han rigtigt forstår det, for han mener ikke, at min erfaring med mine nevøer og mange andres børn er god nok ..

Og ja det er jo netop også sådan jeg tænker.. At jeg helst ikke vil være fanget med en baby, der reagerer voldsomt.. Så jeg synes virkelig, at det er træls, at det er i KBH

Anmeld Citér

9. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Christabelle skriver:

Det er heller ikke "at holde sig helt væk" ikke at tage til crazy drukfest med en to mdr gammel baby... Ville ikke engang tage min knap 5 årige med til en fest jeg vidste ville blive sådan. 

Hørt! Min store på 6 bliver altså også passet hvis arrangementet indeholder meget alkohol og voksne jeg ved holder abefest og ikke “vi sidder bare og hygger og bliver tipsy af noget rødvin” fest.

i kan altid deltage til de der spilaftnener og hvad i ellers laver sammen. Men abefesterne må enten blive på skift eller også må i sige nej tak indtil jeres baby kan passes. Sådan er livet med børn, hensynet til dem kommer ALTID først. Med valg kommer fravalg. I har valgt en baby. Og husk at barnet bliver større og fester kommer der flere af.  

Anmeld Citér

9. september 2018

Anonym trådstarter

Christabelle skriver:

Når det er det eneste, som de gør i den gruppe, så er det desværre at holde sig lidt væk .. De er ikke specielt interesseret i at ses i dagtimerne

Anmeld Citér

9. september 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hørt! Min store på 6 bliver altså også passet hvis arrangementet indeholder meget alkohol og voksne jeg ved holder abefest og ikke “vi sidder bare og hygger og bliver tipsy af noget rødvin” fest.

i kan altid deltage til de der spilaftnener og hvad i ellers laver sammen. Men abefesterne må enten blive på skift eller også må i sige nej tak indtil jeres baby kan passes. Sådan er livet med børn, hensynet til dem kommer ALTID først. Med valg kommer fravalg. I har valgt en baby. Og husk at barnet bliver større og fester kommer der flere af.  

Er helt enig.. Venter også bare på, at det går op for min kæreste, at livet med en baby altså skal være lidt mere roligt og familievenligt.. Men tror desværre først, at det sker, når hun er kommet til

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.