Hvad ville I gøre nytårsaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er jo netop det, der er problemet.. Han tænker ikke, at det er voldsomt, for han aner ikke, hvordan livet med en baby er.. Han tror, at en baby bare sover fra det hele, og sagtens kan klare en fest med stangstive mennesker og høj musik..
Har prøvet at forklare ham, hvordan og hvorledes det er med små børn, og især så små børn.. Men han mener bare, at hun nok lærer det og sagtens kan klare det..
Han tænker ikke, at det ikke er passende med alt det omkring en baby, for han er selv opdraget til, at man holdt fest og sådan.. Har prøvet at sige til ham, at han jo var væsentlig ældre og derfor ikke kan sammenligne det, men lige der er hans stædighed bare mega stor.. Han skal først opleve, hvordan en baby reagerer på diverse ting, før han rigtigt forstår det, for han mener ikke, at min erfaring med mine nevøer og mange andres børn er god nok ..

Og ja det er jo netop også sådan jeg tænker.. At jeg helst ikke vil være fanget med en baby, der reagerer voldsomt.. Så jeg synes virkelig, at det er træls, at det er i KBH

At hun nok skal lære det? What. Babyer “lærer” ikke noget som helst, de reagerer udfra behov og ubehag. Han kan ikke opdrage på en baby og lære hende at acceptere en situation når hun er knapt 3 mdr gammel. Jeg er faktisk lidt i chok over hvor udvidende han er om babyer når han nu skal have en selv lige om lidt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2018

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden, men er det ikke muligt at de kan komme til jer? 

Der er ingen skam i at sige nej tak, hvis i føler at det er for meget :-) jeres familier ville vel kunne forstå det ? :-) 

det ville også være ærgerligt, hvis i tager derned, og jeres lille baby lukker ned for alle de forskellige indtryk/mennesker :/ 

Vennerne? Nope helt umuligt, da det hele skal køre efter deres hoveder, og man ikke skal lave om på deres planer ..

Vores familier vil sagtens kunne forstå, hvis vi melder afbud til diverse ting.. Det er mere os selv, der gerne vil ses med dem .. Og vi har heller ikke mulighed for at invitere familien herover, da vi ikke har plads til så mange..
Men heldigvis kan vi altid trække os tilbage enten hos svigerfamilien eller hos min familie, så det bliver ikke noget problem

Anmeld Citér

9. september 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

At hun nok skal lære det? What. Babyer “lærer” ikke noget som helst, de reagerer udfra behov og ubehag. Han kan ikke opdrage på en baby og lære hende at acceptere en situation når hun er knapt 3 mdr gammel. Jeg er faktisk lidt i chok over hvor udvidende han er om babyer når han nu skal have en selv lige om lidt 

Han har aldrig oplevet en baby, så han er helt på bar bund.. Han har set babyer på afstand, men har aldrig prøvet at holde en eller lagt mærke til, hvordan de reagerer på diverse ting..
Så lige på det her punkt, skal han "læres op" helt fra bunden af.. Altså selv opleve, hvordan de reagerer og hvad deres behov er..
Han er heldigvis åben for hendes behov, men han tror bare virkelig ikke, at det bliver så slemt.. Tror mere, at han bare lidt ser det som verdens nemmeste sag at have en baby.. Han går totalt i chok, når først hun bliver født

Anmeld Citér

9. september 2018

Christabelle

Anonym skriver:

Når det er det eneste, som de gør i den gruppe, så er det desværre at holde sig lidt væk .. De er ikke specielt interesseret i at ses i dagtimerne

Jeg har fulgt med i dine andre indlæg om vennegruppen, så er med på at de er lidt... øhm... umodne and what not, og at der er noget jalousi og din kæreste og veninden har der været noget med osv osv., men ser virkelig ingen grund til at tage en så lille baby med til abefest. Forstår ikke dit dilemma.

Baby er vigtigst, og der er intet (INTET) fornuftigt argument for at tage hende med, så langt væk hjemmefra, til drukfest. Slet ikke efter en så travl jul.

Skid da på den vennegruppe (i hvert fald den ene dag). 

Anmeld Citér

9. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Han har aldrig oplevet en baby, så han er helt på bar bund.. Han har set babyer på afstand, men har aldrig prøvet at holde en eller lagt mærke til, hvordan de reagerer på diverse ting..
Så lige på det her punkt, skal han "læres op" helt fra bunden af.. Altså selv opleve, hvordan de reagerer og hvad deres behov er..
Han er heldigvis åben for hendes behov, men han tror bare virkelig ikke, at det bliver så slemt.. Tror mere, at han bare lidt ser det som verdens nemmeste sag at have en baby.. Han går totalt i chok, når først hun bliver født

Haha, han er det modsatte af mig så jeg havde heller aldrig holdt en baby eller skiftet en ble! Min tilgang var så, at det nok blev det hårdeste i verden! Babyen skreg jo nok Helle natten osv osv. 

Så. Jeg var beredt på mit livs udfordring!

og blev nok derfor også kun positivt overrasket bagefter men ingen af de hensyn man skulle tage og de forhindringer der kom, kom som et chok. Aldrig! jeg havde forventet det værste på alle fronter 

Anmeld Citér

9. september 2018

Rosa-Sophia

Anonym skriver:

På en måde minder din kæreste lidt om mig selv før jeg fik barn. Jeg var så bare ikke til den slags fester, men forestillede mig også bare, at jeg kunne leve som før og slæbe baby med til forelæsninger, shoppingture og caféer fra dag ét. Søvn? Det var overvurderet. Tænkte jeg og blev så klogere, da jeg stod med min meget sensitive baby, der ikke sov igennem før han nærmest var halvandet. Kan man ikke håbe  at virkeligheden også går op for din kæreste.

Anmeld Citér

9. september 2018

Mortilmajbørn

Uha får helt ondt i maven, når jeg læser dine indlæg. Lov mig, at du som mor vil være ekstra beskyttende og skærme jeres lille barn fra den vennegruppe. Både denne nytårsaften og festerne langt ud i fremtiden. 

Babyer og børn hører ikke til ved sådanne abefester. Selvom de ikke giver udtryk for det, så observere sådanne små størrelser bare meget mere, end man umiddelbart tror. Sådan som du har beskrevet gruppen, så lyder det som om, at der ofte kunne være højrystede skænderier, vælten med borde, høj musik og glas der blev smadret. Det fortjener ingen små børn at være vidne til. Og det kan gøre uoprettelig skade på det ellers uskyldige lille barn. 

Jeres barn skal ikke slæbes med til sådanne fester i et desperat håb om, at far vil ændre mening og se, at det er helt forkert adfærd at udsætte jeres barn for. 

Anmeld Citér

9. september 2018

Anonym

Kan slet ikke forstå at man overhovedet kan overveje at tage et barn med til en fest hvor folk vil være fulde. Alkohol og børn hænger bare slet ikke sammen oppe i mit hoved... 

For mig, er det noget der hører til en voksen-fest, sikkert en fed en af slagsen, det ikke fordi jeg har noget imod at man fester og drikker som forældre, slet ikke. MEN det er dælme godt nok noget man gør uden børn, store som små! 

Der er selvfølgelig alle de andre argumenter, som allerede er kommet, som jeg er helt enig med også. I aner ikke hvilket barn i får, og som mor ville jeg ikke orke det, med amning hver 3. time osv. 

Men jeg synes også helt grundlæggende, som sagt at det slet ikke hører sammen, og jeg synes at det er ret umodent af kæresten, at han synes, at der intet problem er i det.

Anmeld Citér

9. september 2018

Ano18

Jeg lider også af angst, så negligerer ikke din angst - men ens barn kommer bare først. Også før jalousi. Og hvis du vitterligt ikke føler du kan stole på din kæreste til den nytårsaften og sende ham afsted alene - hvad laver du så med ham. Plus at han ønsker fest, druk og være væk fra hans familie nytårsaften. Hvad sker der for hans prioriteter ?? Jeg har også kommenteret dine andre indlæg. Dog nok mere pædagogisk end dette, fordi jeg synes det er helt hul i hovedet du overhovedet overvejer at tage et lille barn med til en abefest langt væk hjemmefra.

ligegyldig hvor uvidende han nu er om babyer så hil jeg istedet kalde ham åndssvagt egoistisk og seriøst umoden.

Hvordan kan i dog blive ved at køre rundt i alt det vennegruppe noget. I skal da have jeres eget liv. I er oppe i alderen mindes jeg, - I er ikke teenagere længere. I skal være forældre. Jeg ville føle mig uintelligent sorry to say, hvis jeg blev ved at fokusere på alt det. Bliv voksne, lev jeres eget voksenliv, vær sammen med folk der føler sig voksne og behandler jer ordentligt. Jeg havde stoppet forholdet hvis min mand ikke var enig med mig i dette.

Alt dette er skrevet med forbehold for at jeg har læst alle dine rigtig mange indlæg på min-mave og baby.dk. Jeg forstår ikke du konstant lader andre behandle dig sådan og nu også vil gå på kompromis på bekostning af dit spædbarn. Jeg ved godt det lyder som om du er fornuftigt etc men du lader din kæreste og hans venner styre dig.

Anmeld Citér

9. september 2018

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Ja jeg ved det, men vi vil jo begge gerne se vores familier, da vi så sjældent ser dem pga. afstanden .. Hjælper en del, hvis mine forældre flytter her over til Fyn .. Så er det kun svigerfamilien, som vi skal tage ned til..

Nej jeg kunne heller aldrig drømme om at forlange, at de indretter festen efter en baby.. Men det bliver bare ret umuligt at få hende til at sove i larmen, hvis hun ikke har et tungt sovehjerte..

Hmm undervejs? Altså generelt i dagligdagen eller i december?

Jeg mente: Hvordan han havde planlagt at sikre, at hans nybagte familie skulle komme godt igennem dels det juleprogram I nægter at justere (ikke engang for jeres babys skyld?), og den nytårsfest han gerne vil til?

Siden jeg skrev sidste kommentar, har jeg kunnet læse mig frem til at, at det er jer med det helt skøre forhold og den meget besynderlige vennegruppe - så jeg tror blot at jeg vil slutte af med (som utallige andre i tråden) at foreslå, at I skruer helt ned for både drama og planer for det næste års tid og bare koncentrerer jer om, at holde sammen på jer selv og jeres lille nye familie...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.