Hvad ville I gøre nytårsaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2018

Primosep

Hvad er din kærestes planer i forhold til nytårsaften? Altså hvordan forestiller han sig at I skal komme igennem aftenen/natten? 

Hvor skal I og baby sove? Skal I sove i lejligheden hvor festen holdes sammen med en masse andre? Skal han drikke og være fuld, skal du? 

Er det kun dog som skal tage dig af baby i løbet af aftenen? For hvis det skal være en vild nytårsfest og hans venner ikke vil acceptere at han ikke drikker og han ikke har rygrad til at stå imod, så vil han jo ikke være i stand til at tage sig af den lille. 

Jeg er nybagt mor til en dejlig pige på 3 uger og jeg er overhovedet ikke ekspert på området. Jeg lærer hende stadig bedre at kende og følger bare hendes rytme. Vi har allerede været ude og køre med hende nogle gange for at handle ind og vi har været til en familie fødselsdag, hvor vi var i 3 timer cirka. Det har vi kun gjort fordi at hun heldigvis er rigtig god til at køre bil og at sove fra støj. Hun sov stort set hele turen derind og under hele fødselsdagen. 

Men alligevel ville jeg aldrig tage til en stor nytårsfest i år. For det første har jeg hørt at tingene kan ændre sig når hun når de forskellige spring og så er der forskel på at være ude i 4 timer i alt, hvor jeg vidste der var et stille værelse vi kunne gå ind på og få hende til ro igen, hvis hun var vågnet. Og jo der var larm fordi der er flere mennesker som snakker på en gang, men ville ikke udsætte hende for en vild fest, uden nogle steder at gå hen for at afskærme hende. De fleste babyer skal have ro omkring sig for at falde til ro. 

Jeg kan se at du har besluttet dog for at blive hjemme, hvilket kun er godt. Men synes alligevel godt at du kan udfordre din kæreste med ovenstående spørgsmål, for at finde ud af hvad han reelt havde forestillet sig og se at han har en ret urealistisk forestilling om hvordan det bliver. 

Tænker og så at han ikke er helt så frisk på tanken om fest og farver når baby først kommer og I har taget hul på en periode hvor I/Du måske maks. Får 2-3 timers søvn ad gangen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2018

Anonym trådstarter

Primosep skriver:

Hvad er din kærestes planer i forhold til nytårsaften? Altså hvordan forestiller han sig at I skal komme igennem aftenen/natten? 

Hvor skal I og baby sove? Skal I sove i lejligheden hvor festen holdes sammen med en masse andre? Skal han drikke og være fuld, skal du? 

Er det kun dog som skal tage dig af baby i løbet af aftenen? For hvis det skal være en vild nytårsfest og hans venner ikke vil acceptere at han ikke drikker og han ikke har rygrad til at stå imod, så vil han jo ikke være i stand til at tage sig af den lille. 

Jeg er nybagt mor til en dejlig pige på 3 uger og jeg er overhovedet ikke ekspert på området. Jeg lærer hende stadig bedre at kende og følger bare hendes rytme. Vi har allerede været ude og køre med hende nogle gange for at handle ind og vi har været til en familie fødselsdag, hvor vi var i 3 timer cirka. Det har vi kun gjort fordi at hun heldigvis er rigtig god til at køre bil og at sove fra støj. Hun sov stort set hele turen derind og under hele fødselsdagen. 

Men alligevel ville jeg aldrig tage til en stor nytårsfest i år. For det første har jeg hørt at tingene kan ændre sig når hun når de forskellige spring og så er der forskel på at være ude i 4 timer i alt, hvor jeg vidste der var et stille værelse vi kunne gå ind på og få hende til ro igen, hvis hun var vågnet. Og jo der var larm fordi der er flere mennesker som snakker på en gang, men ville ikke udsætte hende for en vild fest, uden nogle steder at gå hen for at afskærme hende. De fleste babyer skal have ro omkring sig for at falde til ro. 

Jeg kan se at du har besluttet dog for at blive hjemme, hvilket kun er godt. Men synes alligevel godt at du kan udfordre din kæreste med ovenstående spørgsmål, for at finde ud af hvad han reelt havde forestillet sig og se at han har en ret urealistisk forestilling om hvordan det bliver. 

Tænker og så at han ikke er helt så frisk på tanken om fest og farver når baby først kommer og I har taget hul på en periode hvor I/Du måske maks. Får 2-3 timers søvn ad gangen.

Først: tak for et pænt og sagligt svar ..

Dernæst så har vi ikke snakket vildt meget om det, andet end at det var min kæreste selv, der sagde (også før vi vidste, at det var i KBH) at vi lige skulle se, hvordan hun var og om hun kunne holde til tingene, og ellers blev vi bare hjemme..
Vi skulle sove i lejligheden i et værelse for os selv (her tænker jeg, at vi forhåbentlig ville få det store værelse med en ordentlig seng, da vi har et lille barn).. Og eftersom at det er min kæreste, der skulle køre hjem dagen efter, så ved jeg, at han ikke ville drikke særlig meget.. Et par drinks/glas vin stille og roligt.. Og eftersom jeg regner med, at jeg kan amme samt jeg gerne vil være 100% ædru (i tilfælde af, at der skulle ske noget med vores datter), så ville jeg aldrig drikke til festen..
Og nej han ville selvfølgelig også tage sig af sin datter.. Han er pavestolt og forguder hende allerede nu, så jeg ved, at han også uden jeg sagde noget, ville hjælpe til med at tage hende, putte hende osv. i løbet af dagen og natten..

Og jeg tror, at du har helt ret i, at han nok heller ikke er helt frisk på fest, når først baby er kommet til og vi nok alle sammen stadig lider af den "drastiske" ændring i vores liv..
Altså da jeg skrev den her tråd, regnede jeg også med, at nytår nok bliver hjemme bare os tre.. Men jeg ville bare lige gerne have folks erfaringer/viden omkring emnet..
Ved jo godt, at man ikke kan sammenligne to børn, men derfor er det stadig rart at have lidt viden omkring det, så man har tankerne i baghovedet ..
Og årsagen til, at min kæreste ikke bare har sagt nej til den begivenhed er, at han overhovedet intet aner om børn.. Han ved det, som han har læst fra nettet, og det som jeg/min familie og hans familie har fortalt ham, men han har ikke sine egne erfaringer, og derfor håber han da, at hun måske er lidt ligesom ham og elsker at komme ud - også helt fra lille af..
Jeg har så i baghovedet, at vores invitation nok til den tid er trukket tilbage, da jeg slet ikke tror på, at gruppen gider os til den tid.. Men det har jeg dog ikke sagt til min kæreste, da jeg ved, hvor meget det vil såre ham at tænke den tanke

Anmeld Citér

11. september 2018

Anonym trådstarter

Skrukkie skriver:

Lige en sidenote til kattene. Køb eventuelt en feliway friends og hæng op i forbindelse med fødslen og nytår.

Så tager dine katte det garanteret mere roligt! Både i forhold til nyt menneske OG krudtet.

Er heldigvis ret sikker på, at de nok skal tage pænt imod lille baby .. Men bliver de nervøse eller noget, så vil jeg da lige have den der feliway friends i tankerne.. Mange tak for rådet

Anmeld Citér

11. september 2018

Maem

Anonym skriver:

Ja du har nok ret i, at vi må se tiden an.. Begynder bare nærmest allerede at stresse over det nu, fordi jeg ved, at hvis min kæreste gerne vil af sted, så bliver der et skænderi ud af det, hvis jeg mener, at vi skal blive hjemme for hendes skyld ..

Plus jeg allerede nu kan mærke, at folk i vennegruppen er trætte af, at vi kører tidligt hjem/siger nej til arrangementer pga. graviditeten, så det er heller ikke det mest sjove.. Det er bare rigtig svært for dem at forstå det, da ingen af de andre er gravide eller har børn endnu..

Hvad med at han tager til Kbh og fejre nytår og du bliver hjemme med baby og katte?

jeg er fløjtende ligeglad med nytår og synes det er upraktisk at være ude så sent med små børn. Hvert år siger jeg til min mand at han bare kan tage afsted men han vælger at blive hjemme med os - for hans egen skyld. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.