Hvad ville I gøre nytårsaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2018

Puust

Jeg ville droppe alle arrangementer ud over den 24 og 25. 

Ingen får noget godt ud af det der. 

Nytårs abegilde med en bitte baby. Grow up. Bliv hjemme. Hvis manden vil af sted så lad ham. Når du har født er kærligheden til baby forhåbentlig så stor at du er bedøvende ligeglad med en åndsvag fest. Kan kæresten ikke holde spilleren i bukserne er han alligevel ikke det værd. 

Du ved bedre. Så stå ved det. Der kommer andre fester. 

Og der er heller ikke sikkert i får En baby der kan lide at køre bil. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Hej alle

Jeg har brug for at høre jeres råd/erfaring/tanker omkring nytårsaften med en lille baby på 2-2½ måned..

Jeg er sat til at føde i starten af november, men er i højrisiko for at føde for tidligt, så det er nok nærmere starten eller midten af oktober, vi skal regne med, at jeg føder..

Vi er allerede nu blevet inviteret til nytårsaften hos min kærestes venner i KBH, og vi selv bor i Odense, så vi skal jo netop overnatte hos dem..Men jeg er godt nok meget i tvivl, om det hele bliver for meget for lillepigen, når nu vores program for julen også ser sådan her ud:

22. dec: kører vi højst sandsynligt ned til Lolland til svigerforældrene (jeg ville dog helst gerne vente til den 23. af hensyn til vores datter)..
23. dec: er der julegave-bytning hos svigerforældrene, hvor vi er mine svigerforældre, svigerinde og hendes mand og evt. hans 10-årige datter, min kærestes moster og mand, evt. kærestens kusiner og børn også, min kæreste, mig og vores datter..
24. dec: kører vi hjem til mine forældre, hvor min søster, svoger og deres to børn også er..
25. dec: tager vi tilbage til svigerforældrene til julefrokost, hvor vi er svigerforældre, svigerinde og hendes mand, og min kæreste, mig og vores datter..
26. dec: tager vi til julefrokost i min familie, hvor vi er omkring 30-35 mennesker, og så kører vi hjem og sover hos mine forældre..
27. dec: kører vi hjem til Fyn..

Og så skal vi jo så til nytår i KBH den 31. dec., hvor vi er 9-10 mennesker, samt jeg ikke ved, hvordan hun reagerer på fyrværkeri plus om hun kan sove i larmen af 9-10 fulde mennesker et nyt sted..

Og herudover kommer der, at vi også har to katte på 12 måneder (bliver de i den her måned).. Her ved vi heller ikke, hvordan de reagerer på fyrværkeri, og derfor ville jeg også helst blive hjemme hos dem, så de får lidt tryghed.. Plus jeg synes, at det er lige voldsomt nok med alle de nye mennesker og nye indtryk for vores datter på ikke engang 3 måneder..

Er det mig, der er for pylret og så må vi bare se tiden an om, hvordan hun er og har det til den tid, eller ville I allerede nu sige, at man skulle blive hjemme nytårsaften?

Skal lige siges, at vi har sagt til vennerne, at vi ikke ved, om vi kommer - at det kommer an på lillepigen, men jeg kan jo godt høre på min kæreste, at han helst gerne vil af sted..

Jeg fødte 21. November sidste år... vores program var ligeså ‘sindsygt’ som jeres (vi har så to ældre børn, som jo bare synes det var fed!) men puuuuuha - jeg havde helt sikkert gjort det hele om. Valgt alt det fra jeg kunne!!! Og helt sikkert meldt fra, til en tur til Kbh - jeg havde valgt en rolig nytårsaften bare jer tre sammen - men kattene 

Anmeld Citér

9. september 2018

300515

Jeg forstår virkelig slet ikke, at der overhovedet overvejes i muligheden for, at baby skal deltage i drukfest! Ej heller et så intenst julearrangement. Sidstnævnte er dog langt, langt fra så uansvarligt som at slæbe sin baby med til abefest. Altså WTF! Ville du tage baby med på diskotek, bar eller værtshus? At vælge et barn til, betyder også fravalg/tilvalg af andre ting. Vild nytårsfest er altså en af de ting, der falder under fravalg. Fatter slet ikke at man overhovedet kan overveje det - og så endda ovenpå sådan et juleprogram og med lang køretur. Der er intet i det, der signalerer at babys behov er indtænkt. Sorry to say!

Anmeld Citér

10. september 2018

Babilooo

Jeg vil også sige... I vil gerne de jeres familie. 

Hvad med at de vil se jer og bevæger sig.

de kan vel komme til julefrokost hos jer..?

hvorfor er det jer der skal farte rundt med baby..?

baby skal nok overleve men som skrevet - det er godt nok ikke et program på hendes premisser. 

Anmeld Citér

10. september 2018

Anonym

Jeg har ikke læst alle kommentarerne.

Men min datter var 2 mdr gammel sidste år til jul/nytår.

Vi holdt jul hjemme, sammen med 5 familie medlemmer, hvor at mine forældre og svigermor lavede det meste af maden.

Nytårsaften var vi også hjemme, dog med 2 vennepar som også var forholdsvis nybagte forældre. Aftenen var helt på babyernes præmisser, som jeg mener det skal være med så små størrelser .

Du kan ikke forvente at din baby har nogen fast rytme, hverken med søvn eller mad. 

Jeg synes det er møg uansvarligt hvis i tager til den nytårsfest. Har i så også tænkt jer at være pisse fulde? 

En baby har ikke noget at gøre et sted hvor der bliver spillet høj musik, drukket tæt og sikkert også røget fordi der er fest.. 

Hvis i ikke kan overleve, uden vild fest og ballade , til nytår, så var det nok ikke det smarteste valg at få et barn, for så er i da ikke gamle nok.

Anmeld Citér

10. september 2018

Anonym trådstarter

Christabelle skriver:

Jeg har fulgt med i dine andre indlæg om vennegruppen, så er med på at de er lidt... øhm... umodne and what not, og at der er noget jalousi og din kæreste og veninden har der været noget med osv osv., men ser virkelig ingen grund til at tage en så lille baby med til abefest. Forstår ikke dit dilemma.

Baby er vigtigst, og der er intet (INTET) fornuftigt argument for at tage hende med, så langt væk hjemmefra, til drukfest. Slet ikke efter en så travl jul.

Skid da på den vennegruppe (i hvert fald den ene dag). 

Ja nogle af dem er desværre en del umodne.. Men det begynder heldigvis at hjælpe med tiden.. Og der er stadig en del jalousi, men det begynder også at aftage en smule, og psykologen mener, at det helt klart vil hjælpe, når jeg har født.. Så det håber vi ..

Nope det vil jeg give dig helt ret i.. Stod det 100% til mig, så blev vi også hjemme - uanset om det var familie eller venner, der holdt nytår.. Håber bare, at jeg kan få min kæreste med på den idé.. Men han forguder allerede sin datter, og mon ikke, at han hurtigt lærer, hvad behovet hos sådan en lille en er?! Det er lidt det, jeg håber..
Og ellers må jeg jo sige, at jeg bliver hjemme den dag, for jeg er virkelig meget i tvivl om, om sådan en lille baby kan holde til så meget..
Havde som sagt været nemmere at slappe af og se tiden an, hvis det var her på Fyn, hvor vi kunne køre hjem efter maden, da gruppen under maden heldigvis er stille og rolig.. Men når det er i KBH kan vi jo ikke bare køre hjem..

Anmeld Citér

10. september 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Haha, han er det modsatte af mig så jeg havde heller aldrig holdt en baby eller skiftet en ble! Min tilgang var så, at det nok blev det hårdeste i verden! Babyen skreg jo nok Helle natten osv osv. 

Så. Jeg var beredt på mit livs udfordring!

og blev nok derfor også kun positivt overrasket bagefter men ingen af de hensyn man skulle tage og de forhindringer der kom, kom som et chok. Aldrig! jeg havde forventet det værste på alle fronter 

Haha ja sådan har jeg det også .. Altså jeg har godt nok lidt erfaring.. Men det er mest med min ældste nevø, og han var kolik barn .. Så jeg tænker også, at det bliver det hårdeste i hele verden hehe.. Vil hellere forberede mig på, at det bliver hårdt og så blive positivt overrasket, end at tænke at hun bliver mega nem, og så blive negativt overrasket (hvis man kan sige det på den måde) ..

Du fik et nemt barn?

Anmeld Citér

10. september 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

På en måde minder din kæreste lidt om mig selv før jeg fik barn. Jeg var så bare ikke til den slags fester, men forestillede mig også bare, at jeg kunne leve som før og slæbe baby med til forelæsninger, shoppingture og caféer fra dag ét. Søvn? Det var overvurderet. Tænkte jeg og blev så klogere, da jeg stod med min meget sensitive baby, der ikke sov igennem før han nærmest var halvandet. Kan man ikke håbe  at virkeligheden også går op for din kæreste.

Haha ja okay .. Altså det squ heller ikke nemt, når man aldrig har prøvet det før - så aner man jo ikke, hvilken livsændring, der er tale om.. Så jeg forstår udmærket både dig og min kæreste, for hvor skulle I få erfaring/viden fra, hvis I ikke har været omkring små børn før?
Men er da godt, at du kom igennem livet med forhåbentlig god gå-på-mod ..
Jeg satser også på, at der ikke går lang tid, før min kæreste finder ud af, hvordan livet med sådan en lille en er, og hvad man kan tillade sig og ikke tillade sig..
Hvor lang tid gik der med dig, før det gik op for dig?

Anmeld Citér

10. september 2018

Anonym trådstarter

Mortilmajbørn skriver:

Uha får helt ondt i maven, når jeg læser dine indlæg. Lov mig, at du som mor vil være ekstra beskyttende og skærme jeres lille barn fra den vennegruppe. Både denne nytårsaften og festerne langt ud i fremtiden. 

Babyer og børn hører ikke til ved sådanne abefester. Selvom de ikke giver udtryk for det, så observere sådanne små størrelser bare meget mere, end man umiddelbart tror. Sådan som du har beskrevet gruppen, så lyder det som om, at der ofte kunne være højrystede skænderier, vælten med borde, høj musik og glas der blev smadret. Det fortjener ingen små børn at være vidne til. Og det kan gøre uoprettelig skade på det ellers uskyldige lille barn. 

Jeres barn skal ikke slæbes med til sådanne fester i et desperat håb om, at far vil ændre mening og se, at det er helt forkert adfærd at udsætte jeres barn for. 

Tro mig det vil jeg også gøre.. Altså der er en fornemmelse i mig, der siger, at venskaberne glider stille og roligt ud i sandet, når jeg har født.. Vores fælles veninde og hendes kæreste vil nok holde fast i os samt vi vil holde fast i dem, men de er også virkelig rolige og har fx ikke noget imod at mødes til en kop kaffe og lidt frugt/grønt midt på dagen, og så kan de måske finde på at spise aftensmad med.. Men det er stille og roligt som sagt..
Og bedstevennen og veninden er allerede begyndt at lade være med at invitere os til diverse ting hele tiden, så når først baby er kommet til og vi derfor vil sige endnu mere nej end nu, så tror jeg faktisk, at de bliver så "sure"/fornærmet, at de slet ikke gider noget med os til sidst.. Og det håber jeg også ..

Haha okay kan godt se, at vi nok har lidt forskellige definitioner af abefest .. Jeg er generelt ikke særlig meget til druk og fester, og derfor kalder jeg det her en abefest, selvom det dog slet ikke er så slemt, som du beskriver..
Der er høj musik ja, og især veninden og bedstevennen mener ikke, at der skal skrues ned for musikken, så hver gang en af os andre skruer ned, så skruer de op igen kort tid efter..
Og det vil jo så sige, at folk ikke kan sidde stille og roligt og snakke, men bliver nødt til at råbe til hinanden for at overdøve musikken..
Og eftersom de to også altid mener, at der skal spilles drukspil og ALLE skal være med (de er virkelig gode til at presse, selvom man flere gange siger nej), så bliver mange bare hurtigt fulde..
Sidste gang min kæreste drak med dem, der blev bedstevennen sur på ham og ja hele selskabet, fordi ingen gad drikke sig fulde.. Min kæreste ville gerne drikke, men på en afslappet måde, hvor man nyder drikkelsen, og han gad ikke blive fuld.. Det kunne vennen desværre ikke håndtere, så han var sur i flere dage ..

Men det er dog heldigvis ikke sådan, at folk står og skændes højlydt, og der bliver væltet borde og stole, og smadret en masse ting

Anmeld Citér

10. september 2018

Anonym trådstarter

Ano18 skriver:

Jeg lider også af angst, så negligerer ikke din angst - men ens barn kommer bare først. Også før jalousi. Og hvis du vitterligt ikke føler du kan stole på din kæreste til den nytårsaften og sende ham afsted alene - hvad laver du så med ham. Plus at han ønsker fest, druk og være væk fra hans familie nytårsaften. Hvad sker der for hans prioriteter ?? Jeg har også kommenteret dine andre indlæg. Dog nok mere pædagogisk end dette, fordi jeg synes det er helt hul i hovedet du overhovedet overvejer at tage et lille barn med til en abefest langt væk hjemmefra.

ligegyldig hvor uvidende han nu er om babyer så hil jeg istedet kalde ham åndssvagt egoistisk og seriøst umoden.

Hvordan kan i dog blive ved at køre rundt i alt det vennegruppe noget. I skal da have jeres eget liv. I er oppe i alderen mindes jeg, - I er ikke teenagere længere. I skal være forældre. Jeg ville føle mig uintelligent sorry to say, hvis jeg blev ved at fokusere på alt det. Bliv voksne, lev jeres eget voksenliv, vær sammen med folk der føler sig voksne og behandler jer ordentligt. Jeg havde stoppet forholdet hvis min mand ikke var enig med mig i dette.

Alt dette er skrevet med forbehold for at jeg har læst alle dine rigtig mange indlæg på min-mave og baby.dk. Jeg forstår ikke du konstant lader andre behandle dig sådan og nu også vil gå på kompromis på bekostning af dit spædbarn. Jeg ved godt det lyder som om du er fornuftigt etc men du lader din kæreste og hans venner styre dig.

Min angst er heldigvis efterhånden til at styre.. Selv psykologen mener også, at jeg er nået rigtig langt, og det mener jeg også selv..
Angsten dukker heller ikke op i den her forbindelse, det er mere om en baby overhovedet ville kunne klare så mange ting lige efter hinanden?
Men jo mere jeg tænker over det, jo mere tænker jeg også, at uanset hvad, så bliver jeg squ nok hjemme.. Jeg vil helst ikke være strandet i KBH med en lille baby, der reagerer voldsomt på alle lydene og stimuli omkring hende.. Så jeg tror faktisk, at jeg vil sige til min kæreste, at jeg bliver hjemme - og så håbe, at han også bliver hjemme, selvom jeg slet ikke er i tvivl om det, da han ikke vil være væk fra hverken mig eller baby i så mange timer..
Men jeg forstår også godt, at han selvfølgelig gerne vil se sine venner, når de plejer at holde nytår sammen.. Men det var faktisk ham selv, der sagde, at vi ikke skulle sige ja med det samme, og at vi måske nok blev nødt til at blive hjemme, da vi ikke ved, hvordan hun vil reagere..
Det er ikke selve druk, han er interesseret i den dag.. Det er hyggen med hans venner, hvilket jeg også godt forstår.. Især fordi han ikke er vildt god til forandringer, når det har været sådan i mange år..
Men det skulle virkelig undre mig meget, hvis han vil sætte sine venner over sin datter, for han bliver en fantastisk far.. Det kræver bare noget tilvænning, og så tror jeg ærlig talt, at han er lidt bange for forandringer, så jeg tænker, at vi må tage det lidt stille og roligt med den der gruppe..

Og så vil jeg sige, at jeg altså stadig stoler på, at min kæreste ikke vil noget med nogle andre .. Eller rettere jeg VED, at han ikke vil noget med nogle andre.. Det jeg er jaloux over er, at han ikke lægger mærke til flirten fra hans veninder, og lige der har jeg desværre nok nogle ejerfornemmelser over ham, for jeg vil ikke have, at andre flirter med ham, selvom han ikke flirter tilbage .. Og her ved jeg godt, at det er mig, der har et problem.. Men det er jeg også i gang med at arbejde på..

Men vi er også i gang med at finde nye venner i både terminsgruppe og forældregruppe.. Har snakket meget med ham omkring det her med, at vi altså bliver nødt til at have nogle mere voksne og modne venner, for livet med en baby passer bare ikke ind i den gruppe der, så længe de opfører sig sådan der

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.