Ano18 skriver:
Jeg lider også af angst, så negligerer ikke din angst - men ens barn kommer bare først. Også før jalousi. Og hvis du vitterligt ikke føler du kan stole på din kæreste til den nytårsaften og sende ham afsted alene - hvad laver du så med ham. Plus at han ønsker fest, druk og være væk fra hans familie nytårsaften. Hvad sker der for hans prioriteter ?? Jeg har også kommenteret dine andre indlæg. Dog nok mere pædagogisk end dette, fordi jeg synes det er helt hul i hovedet du overhovedet overvejer at tage et lille barn med til en abefest langt væk hjemmefra.
ligegyldig hvor uvidende han nu er om babyer så hil jeg istedet kalde ham åndssvagt egoistisk og seriøst umoden.
Hvordan kan i dog blive ved at køre rundt i alt det vennegruppe noget. I skal da have jeres eget liv. I er oppe i alderen mindes jeg, - I er ikke teenagere længere. I skal være forældre. Jeg ville føle mig uintelligent sorry to say, hvis jeg blev ved at fokusere på alt det. Bliv voksne, lev jeres eget voksenliv, vær sammen med folk der føler sig voksne og behandler jer ordentligt. Jeg havde stoppet forholdet hvis min mand ikke var enig med mig i dette.
Alt dette er skrevet med forbehold for at jeg har læst alle dine rigtig mange indlæg på min-mave og baby.dk. Jeg forstår ikke du konstant lader andre behandle dig sådan og nu også vil gå på kompromis på bekostning af dit spædbarn. Jeg ved godt det lyder som om du er fornuftigt etc men du lader din kæreste og hans venner styre dig.
Min angst er heldigvis efterhånden til at styre.. Selv psykologen mener også, at jeg er nået rigtig langt, og det mener jeg også selv..
Angsten dukker heller ikke op i den her forbindelse, det er mere om en baby overhovedet ville kunne klare så mange ting lige efter hinanden?
Men jo mere jeg tænker over det, jo mere tænker jeg også, at uanset hvad, så bliver jeg squ nok hjemme.. Jeg vil helst ikke være strandet i KBH med en lille baby, der reagerer voldsomt på alle lydene og stimuli omkring hende.. Så jeg tror faktisk, at jeg vil sige til min kæreste, at jeg bliver hjemme - og så håbe, at han også bliver hjemme, selvom jeg slet ikke er i tvivl om det, da han ikke vil være væk fra hverken mig eller baby i så mange timer..
Men jeg forstår også godt, at han selvfølgelig gerne vil se sine venner, når de plejer at holde nytår sammen.. Men det var faktisk ham selv, der sagde, at vi ikke skulle sige ja med det samme, og at vi måske nok blev nødt til at blive hjemme, da vi ikke ved, hvordan hun vil reagere..
Det er ikke selve druk, han er interesseret i den dag.. Det er hyggen med hans venner, hvilket jeg også godt forstår.. Især fordi han ikke er vildt god til forandringer, når det har været sådan i mange år..
Men det skulle virkelig undre mig meget, hvis han vil sætte sine venner over sin datter, for han bliver en fantastisk far.. Det kræver bare noget tilvænning, og så tror jeg ærlig talt, at han er lidt bange for forandringer, så jeg tænker, at vi må tage det lidt stille og roligt med den der gruppe..
Og så vil jeg sige, at jeg altså stadig stoler på, at min kæreste ikke vil noget med nogle andre
.. Eller rettere jeg VED, at han ikke vil noget med nogle andre.. Det jeg er jaloux over er, at han ikke lægger mærke til flirten fra hans veninder, og lige der har jeg desværre nok nogle ejerfornemmelser over ham, for jeg vil ikke have, at andre flirter med ham, selvom han ikke flirter tilbage
.. Og her ved jeg godt, at det er mig, der har et problem.. Men det er jeg også i gang med at arbejde på..
Men vi er også i gang med at finde nye venner i både terminsgruppe og forældregruppe.. Har snakket meget med ham omkring det her med, at vi altså bliver nødt til at have nogle mere voksne og modne venner, for livet med en baby passer bare ikke ind i den gruppe der, så længe de opfører sig sådan der