Hej alle
Jeg har brug for at høre jeres råd/erfaring/tanker omkring nytårsaften med en lille baby på 2-2½ måned..
Jeg er sat til at føde i starten af november, men er i højrisiko for at føde for tidligt, så det er nok nærmere starten eller midten af oktober, vi skal regne med, at jeg føder..
Vi er allerede nu blevet inviteret til nytårsaften hos min kærestes venner i KBH, og vi selv bor i Odense, så vi skal jo netop overnatte hos dem..Men jeg er godt nok meget i tvivl, om det hele bliver for meget for lillepigen, når nu vores program for julen også ser sådan her ud:
22. dec: kører vi højst sandsynligt ned til Lolland til svigerforældrene (jeg ville dog helst gerne vente til den 23. af hensyn til vores datter)..
23. dec: er der julegave-bytning hos svigerforældrene, hvor vi er mine svigerforældre, svigerinde og hendes mand og evt. hans 10-årige datter, min kærestes moster og mand, evt. kærestens kusiner og børn også, min kæreste, mig og vores datter..
24. dec: kører vi hjem til mine forældre, hvor min søster, svoger og deres to børn også er..
25. dec: tager vi tilbage til svigerforældrene til julefrokost, hvor vi er svigerforældre, svigerinde og hendes mand, og min kæreste, mig og vores datter..
26. dec: tager vi til julefrokost i min familie, hvor vi er omkring 30-35 mennesker, og så kører vi hjem og sover hos mine forældre..
27. dec: kører vi hjem til Fyn..
Og så skal vi jo så til nytår i KBH den 31. dec., hvor vi er 9-10 mennesker, samt jeg ikke ved, hvordan hun reagerer på fyrværkeri plus om hun kan sove i larmen af 9-10 fulde mennesker et nyt sted..
Og herudover kommer der, at vi også har to katte på 12 måneder (bliver de i den her måned).. Her ved vi heller ikke, hvordan de reagerer på fyrværkeri, og derfor ville jeg også helst blive hjemme hos dem, så de får lidt tryghed.. Plus jeg synes, at det er lige voldsomt nok med alle de nye mennesker og nye indtryk for vores datter på ikke engang 3 måneder..
Er det mig, der er for pylret og så må vi bare se tiden an om, hvordan hun er og har det til den tid, eller ville I allerede nu sige, at man skulle blive hjemme nytårsaften?
Skal lige siges, at vi har sagt til vennerne, at vi ikke ved, om vi kommer - at det kommer an på lillepigen, men jeg kan jo godt høre på min kæreste, at han helst gerne vil af sted..