Anonym skriver:
Er godt at høre, at jeg ikke er for pylret, når jeg også tænker de tanker.. Julen tager vi selvfølgelig på hendes præmisser.. Så må vi evt. skippe den ene julefrokost (bliver jo nok med min familie eftersom det er den med flest mennesker), jamen så må vi jo gøre det.. Heldigvis er både den 23. og 24. ret stille og roligt med få mennesker, hvor vi slapper ret meget af og gør, hvad der egentlig passer os
..
Men har også besluttet mig for, at jeg som minimum bliver hjemme med baby til nytår.. Håber, at manden også bliver hjemme (og er jeg også ret sikker på, at han vil, da han ikke kan undvære sin familie), selvom det da er mega træls.. Men som du selv siger, så er det ikke et godt miljø for så lille et barn at være i.. Altså selv sommerfesterne med min familie på 35 mennesker er mere stille og rolige end en fest med den gruppe der.. Så de må undvære i hvert fald mig og baby den dag.. Og begynder de at brokke sig over vores datter, så kan jeg love for, at jeg bliver virkelig meget pissed
..
Hvordan får du den tanke, at du er for pylret? Du præsenterer et maraton-juleprogram og overvejelser om at tage til fest med baby nytårsaften, og hele tråden er et opråb til dig om, at det er alt for meget. Ingen, ikke én, giver udtryk for, at du pylrer, men tværtimod, at I ikke burde være i tvivl.
Jeg har opfattelsen af, at du slet ikke forholder dig til det, andre skriver til dig, men holder fast i din egen forestilling om, at du viser omtanke og hensyn til barnet alene ved at skrive og spørge, om den nytårsaften mon er for meget. At du blander kattene ind i billedet viser med al tydelighed, at du slet ikke kan se, det er åbenlyst forkert i sig selv at overveje både juleprogrammet og nytårsaften alene af hensyn til baby.
Det er bekymrende, at du er så upåvirket af alle de reaktioner, du får, og fortsat kan have den idé, at du teoretisk set kunne pylre for meget her. Jeg ville i dit sted bekymre mig mere over, at du entydigt får budskabet om, at I begge virker langt mere fokuserede på egne ønsker og lyster end på jeres barn. Skal man direkte skrive “omsorgssvigt”, før det går op for dig, at I er på helt gal kurs?