Jeg ville også synes at en “måske” er mest behageligt for alle parter - så ved I mere om hvad I har lyst til og det er min erfaring at nogen er væsentligt mere “forskrækkede” i den første tid med baby, end andre.
For mig var den alder ret tilforladelig og vi gjorde egentlig nogenlunde, hvad vi plejede - men at sætte tempoet ned og nyde det hele er også en stor del af det, og det ville jeg bestemt prioritere. Her tænker jeg mest på, at jeg ikke ville have lyst til jeres juleprogram - ikke pga. den nyfødte, mest bare fordi jeg synes det lyder forjaget og ikke så hyggeligt for nogen parter. Julen handler ikke om at please alle andre, men om at I nu selv er blevet en lille familie med egne lyster og behov.
Selve nytårsfesten ville jeg sådan set synes var meget sjov - men det kommer lidt an på forholdene: Er det vild abefest, er det muligt lige at trække sig lidt til side for at give tid til putning, amning, osv?
Hvis du oven i købet mener, at du er i risiko for en fødselsdepression, så vil jeg på alle måder fraråde det program du fremlægger - ligesom det er fuldkomment afgørende, at du og din kæreste får forventningsafstemt hvordan I forventer bedst muligt at støtte hinanden og sørge for, at alle har det rart de første mange måneder...
Anmeld
Citér