Hvad ville I gøre nytårsaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2018

Rosa-Sophia

Min søn var 4 måneder på sin første nytårsaften. Og vi kunne ikke være taget på sådan udflugt. På det tidspunkt var han meget sensitiv, bange for høje lyde og fremmede mennesker og i det hele taget urolig. Nå ja og så havde jeg selv en fødselsdepression. Men man kan jo også have verdens nemmeste baby, der sover fra det hele og selv have masser af energi og så er det jo fint og rart at komme ud og se nogle andre unge mennesker. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

Min søn var 4 måneder på sin første nytårsaften. Og vi kunne ikke være taget på sådan udflugt. På det tidspunkt var han meget sensitiv, bange for høje lyde og fremmede mennesker og i det hele taget urolig. Nå ja og så havde jeg selv en fødselsdepression. Men man kan jo også have verdens nemmeste baby, der sover fra det hele og selv have masser af energi og så er det jo fint og rart at komme ud og se nogle andre unge mennesker. 

Åh det var da også mega træls og synd for ham, at han reagerede sådan..
Og er heller ikke sjovt med en fødselsdepression.. Er selv bange for, at jeg måske kan få en, da jeg kæmper med lidt forskellige ting lige nu, og både jeg og kæresten har snakket om, at der nok er stor risiko for, at jeg får noget enten fødselsdepression eller i hvert fald en eller anden form for reaktion..

Anmeld Citér

9. september 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Ja du har nok ret i, at vi må se tiden an.. Begynder bare nærmest allerede at stresse over det nu, fordi jeg ved, at hvis min kæreste gerne vil af sted, så bliver der et skænderi ud af det, hvis jeg mener, at vi skal blive hjemme for hendes skyld ..

Plus jeg allerede nu kan mærke, at folk i vennegruppen er trætte af, at vi kører tidligt hjem/siger nej til arrangementer pga. graviditeten, så det er heller ikke det mest sjove.. Det er bare rigtig svært for dem at forstå det, da ingen af de andre er gravide eller har børn endnu..

Hvis der skal være debat hver gang I skal gøre noget af hensyn til barnet som er noget andet end det din kæreste har lyst til så kan du lige så godt starte nu. For de situationer kan der saftsuseme blive mange af.

Anmeld Citér

9. september 2018

Rosa-Sophia

Anonym skriver:

Ja du har nok ret i, at vi må se tiden an.. Begynder bare nærmest allerede at stresse over det nu, fordi jeg ved, at hvis min kæreste gerne vil af sted, så bliver der et skænderi ud af det, hvis jeg mener, at vi skal blive hjemme for hendes skyld ..

Plus jeg allerede nu kan mærke, at folk i vennegruppen er trætte af, at vi kører tidligt hjem/siger nej til arrangementer pga. graviditeten, så det er heller ikke det mest sjove.. Det er bare rigtig svært for dem at forstå det, da ingen af de andre er gravide eller har børn endnu..

Er det dig der har skrevet om den der meget umodne og intolerante venne gruppe, der gerne vil leve som om de var teenagere i øvrigt? For så havde jeg slet ikke orket nytårsaften i selskab med dem og en lille ny baby. I har rigtig mange planer i juleferien allerede, så jeg ville også lade nytårsplanerne afhænge af hvilken type fest/aften der var lagt op til  

Anmeld Citér

9. september 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Hvis der skal være debat hver gang I skal gøre noget af hensyn til barnet som er noget andet end det din kæreste har lyst til så kan du lige så godt starte nu. For de situationer kan der saftsuseme blive mange af.

Det kommer der heller ikke til at være generelt.. Det er fordi, at det har med vennerne at gøre..
Han og ja de alle sammen faktisk har ikke helt styr på, hvordan man lever med et lille barn.. Så de mener alle sammen, at vi kan gøre lige præcis som vi plejer - feste til langt ud på natten flere gange om måneden, spille brætspil til langt ud på natten, mødes et par gange om ugen osv., og jeg har virkelig prøvet at forklare min kæreste, hvordan livet med et lille barn og fast rytme fungerer.. Og det har han også taget til sig, og har læst lidt om det, og har nu fundet ud af, at der altså er begrænsninger for, hvad man kan gøre..
Men vi havde så aftalt, at alle de store ting (julefrokost, nytår, påskefrokost og runde fødselsdage) skulle vi nok gøre alt for at tage til, og så håbe, at hun sover fint ude hos fremmede..
Meeenn som sagt så er jeg rigtig meget i tvivl, om det ikke bliver for meget, når hun er så lille, og vi ikke bare kan køre hjem efter et par timer til nytår..
Men min kæreste vil jo meget gerne med, fordi han ved, at vi ikke kommer til at se folk så meget mere, og vil derfor ikke tale mere om den sag nu.. Han har sagt, at vi selvfølgelig lige venter og ser tiden og hende an, men jeg er bare nervøs for, at hvis hun LIGE kan klare programmet til jul, så vil han også mene, at hun sagtens kan klare nytår, da vi jo har været hjemme i nogle dage der, hvorimod jeg ville mene, at vi så skal blive hjemme..

Anmeld Citér

9. september 2018

Rosa-Sophia

Måske forveksler jeg nogle debatter med hinanden. Det jeg prøver at få frem var, at jeg ville lade det komme an på "hvilken type barn" jeg havde også hvilke slags arrangement, jeg var inviteret til. Hvor mange planer man generelt kan overskue i sin juleferie er jo individuelt. Ved ikke om mit svar giver mere mening nu? 

Anmeld Citér

9. september 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

Er det dig der har skrevet om den der meget umodne og intolerante venne gruppe, der gerne vil leve som om de var teenagere i øvrigt? For så havde jeg slet ikke orket nytårsaften i selskab med dem og en lille ny baby. I har rigtig mange planer i juleferien allerede, så jeg ville også lade nytårsplanerne afhænge af hvilken type fest/aften der var lagt op til  

Jep det er det..
Og det er de samme venner, ja..
Kan fortælle præcis, hvordan nytår hos dem er: VILD! Det hele går op i at drikke sig ekstremt fulde, drukspil, råbe højt og fyre tonsvis af fyrværkeri af..
Det er nemlig ikke en stille og rolig aften med lidt god mad, og en lille bitte smule alkohol.. Nej det er en abefest uden lige

Anmeld Citér

9. september 2018

FruStolpe

Send manden afsted til en fed nytårsaften hvis han har lyst. 

Jeg havde taget et roligt nytår på sofaen med min baby, men det havde ikke betydet at jeg ville tvinge min mand til det samme 

Anmeld Citér

9. september 2018

Christabelle

Anonym skriver:

Jep det er det..
Kan fortælle præcis, hvordan nytår hos dem er: VILD! Det hele går op i at drikke sig ekstremt fulde, drukspil, råbe højt og fyre tonsvis af fyrværkeri af..
Det er nemlig ikke en stille og rolig aften med lidt god mad, og en lille bitte smule alkohol.. Nej det er en abefest uden lige

Hvis du ved det på forhånd, så ville jeg absolut ikke tage en baby med. Uanset hvor gammel han/hun er på det tidspunkt...

Anmeld Citér

9. september 2018

Rosa-Sophia

Anonym skriver:

Jep det er det..

Så havde jeg altså takket nej. I hvert fald nu hvor jeres barn kun er to måneder. Måske man kan lave det sådan når hun er lidt større, at I kan tage med hver andet år eller noget, hvis det stadig er vigtigt for din kæreste /jer at feste nytårsaften. Jeg fester selv hvert andet år og holder familie nytår det andet år. Men nu er det også et delebarn jeg har. Så det er jo naturligt at han er ved sin far hvert andet år  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.