Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor det er så stødene hvorfor jeg ytrer hvad jeg mener om personlige hygiejne, jeg mener hvis man ikke kan tåle andre har en anden mening, skal man måske ikke ytrer den I første omgang
Så det er heller ikke forkert, hvis et barn i skolen kigger på sin klassekammerats madpakke og siger: adrrrr du har torskerogn med, det er da for ulækkert?
Det er heller ikke forkert, at sige f... hvor klamt at du viser din kavalergang på en restaurant.
Eller det er så klamt at nogle ammer offentligt.
Eller hende i 7. Klasse der hver dag får at vide: øj noget grimt tøj du går i. Eller skulle du ikke købe en deodorant for du lugter klamt af sved. Eller hvad de nu kan være så venlige at bemærke.
Så i ytringsfrihedens navn er det altså okay at sige lige det man mener uden at tænke på modtageren?
Jeg kan såmænd sagtens klare at høre dine og andre meninger om mine badeforhold (har så slet ikke nævnt mine endnu, men det er ikke hver dag hvis jeg ikke føler for det - bad er nemlig for mig noget jeg nyder), jeg kan også kare at høre deres holdninger til min madpakke eller andre ting. For jeg hviler i mine egne beslutninger, men ærligt det gjorde jeg sørme ikke som 15 årig - og det gør min 15 årige heller ikke, og hun kan så møde børn der er opdraget til: jeg må sige lige præcis hvad jeg vil, det er jo bare min mening og kan du ikke klare den kan du jo bare lade være med at ytre din mening - jeg mener hvis du vælger at sige din mening eller fortælle noget om dig selv, så har du j også selv valgt jeg kan kalde det klamt, dumt, grimt, ulækker, åndsvagt og andre ting - så kan jeg godt forstå jeg nogle gange oplever mobning og dril der skrider over grænsen i skolen, for det er jo bare en menneskeret at udtale sig.
Anmeld
Citér