Bad - hvor tit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.785 visninger
132 svar
276 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2018

Mysonsmama

Jeg er egentlig lidt nysgerrig. Jeg bader pt. Min søn hver 2 dag. (4 en halv måned). Men når han begynder at få mos osv, tænker jeg at han skal i bad hver dag.

Hvor tit bader I? Og hvor gamle er jeres babyer?

Bruger i sæbe, olier eller ? jeg selv bruger kun en økologisk baby sæbe.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2018

Thea14

Vores søn på 4,5 måned kommer i bad en gang om ugen ca. Og jeg bruger ikke andet end vand. Han bliver dog vasket med en klud på brystet, under hagen og i nakken flere gange dagligt, da han gylper ret meget. 

Har ikke planer om at ændre på det ved opstart på mos og grød, men det kan tænkes at der skal lidt grundigere afvaskning til når han engang begynder at spise selv.

Vores store pige på snart 5 år, er også kun i bad 1-2 gange ugentligt, medmindre vi selvfølgelig henter hende i børnehave og hun har leget brusebad i sandkassen eller rullet sig i mudder.

Anmeld Citér

31. januar 2018

Dorthe1986

En gang om ugen og det er stadig sådan nu hvor hun er 18 måneder. Og kun vand. Sæbe er unødigt for deres hus i den alder.

Anmeld Citér

31. januar 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria

Min datter på 8 mdr. er i bad et par gange om ugen. Nogle uger kun én enkelt gang. Jeg synes ikke behovet blev større da hun begyndte på grød, men det er blevet lidt oftere efter hun er begyndt at spise med fingrene selv. Det kan svært at få hende helt ren med en klud. Til gengæld.gylper hun mindre. 

Vi har brugt sæbe måske en gang om måneden indtil videre.  

Anmeld Citér

31. januar 2018

Soonmom

En gang om ugen og er først begyndt at bruge sæbe (self neutralt) omkring 1 års alderen, da der ikke har været behov for det før 

Anmeld Citér

31. januar 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Ca 1 gang om ugen, og mere ved behov. F.eks. kommer hun meget oftere i bad om sommeren hvor hun er fedtet ind i solcreme og sand. 

Begyndte først at bruge sæbe da hun var omkring 2½ år. 

Nu er hun 3½, og vi bruger en rød "male"sæbe til kroppen, fordi hun ikke er særlig vild med at komme i bad, men elsker at male sig selv (og mig når hun får lov). Og så baby-shampoo til håret.

Anmeld Citér

31. januar 2018

EKAB

Profilbillede for EKAB

Som baby var det max en gang om ugen.

nu er han 3 år, og kommer i bad ca en gang om ugen eller ved behov hvis han er møgbeskidt efter børnehave. 

Om sommeren kommer han i bad hver dag grundet solcreme.

Anmeld Citér

31. januar 2018

God-mor

Mysonsmama skriver:

Jeg er egentlig lidt nysgerrig. Jeg bader pt. Min søn hver 2 dag. (4 en halv måned). Men når han begynder at få mos osv, tænker jeg at han skal i bad hver dag.

Min søn på 10 måneder får bad ca. 3 gange om ugen, men vasker ham hver dag med klud. Hans storesøster på 4 år kommer ligeledes i bad 3 gange om ugen. Den lille får babyolie i badet og så får han vasket hår i neutral baby shampoo. Han har MEGET hår

Anmeld Citér

31. januar 2018

Drømmerombarnnr2

Mysonsmama skriver:

Det er godt nok mange gange på en uge er hans hud ikke meget tør?

Marcus er 2 1/2 år og kommer kun i bad 2 gange om ugen. Den ene gang får han sæbe over det hele og den anden gang er det kun håret fordi vi har været til svømning. 

Vi er blevet anbefalet af mange forskellig fagfolk at det max skulle være 2 gange om ugen ind til de var 3-4 år fordi deres hud har til dens til at blive tør. 

Anmeld Citér

31. januar 2018

grinny

15 måneder og kun hver søndag 

Vi bruger Kraes Babybad da det har hjulpet på hendes børneeksem 

Har ikke planer om at hun skal i bad mere end en gang om ugen endnu, men bliver selvfølgelig vasket ved behov og ellers med klud efter mad osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.