lineog4 skriver:
Du er da ikke nødvendigvis den eneste der mener det samme som flomama - du er lige pt bare en af de eneste der støtter i det er okay at kalde andre klamme - i bund og grund kunne jeg jo såmænd sidde med samme holdning, jeg kunne være en der gik i bad to gange om dagen og mine børn det samme.
Nå men det var slet ikke det jeg ville skrive og egentlig burde jeg stoppe, for kan godt se vi to ikke bliver enige - men må lige skrive det sidste.
Jeg har nu forstået du er trådstarter (jeg kigger sjældent på hvem der svarer hvad, men forholder mig til svarene). Og jeg kan egentlig godt forstå din bevæggrund for tråden, du giver din søn bad hverandre dag og er usikker på om det er nok. Du bliver så overrasket over svarene, for en del går den modsatte vej og de giver deres børn bad i langt mindre omfang.
Så er det menneskelig at prøve at forstå, du spørger derfor til om logikken er: I går heller ikke særlig tit i bad - og så knækker filmen for mig, for så går det til værdidommen: I er derfor ikke så hygiejniske som jeg, ja I er ligefrem klamme.
Først logikken passer ikke på mig; min datter gik i bad hveranden dag (husker jeg det som kan også være hver dag - hun er 14 nu) fordi hun elskede sit bad, det var en fantastisk hyggestund med hendes far om aftenen og derfor valgte vi den til. Min søn var ikke en gang et år så begyndte badet at være en situation med skrig og skrål (jeg tror han var bange for lyden i badet) og et bad betød jeg måtte med ind og holde om ham og fortælle det hele nok skulle gå mens han skreg som besat. Resultat badet blev en mere sjælden affære. Lillebror var sådan midt imellem og nu var der pludselig tre børn og tiden i hverdagen gik stærkt så han kom vel i bad hveranden eller hver 3. Dag. Og nu kommer chokket - jeg er en af dem der som oftest går i bad hver dag, jeg kan også springe over, og jegkan endda have dage hvor jeg går i bad to gange fordi det giver varmen, fordi jeg skal have det break som badet giver hvor jeg tænker aller aller bedst eller bare fordi det har jeg lyst til.
Og så det næste og jeg håber du vil svare - du ged af på om det var okay at kalde det klam at spise svinekød og det er egentlig okay for det kan hurtigt ryge hen i rascisme debatten - men så kan man jo tage torskerogn, som tro mig bliver kommenteret i hver evig eneste klasse jeg har netop med ordenen: adrr hvor klamt. Og måske jeg misforstår, men synes som om I er et par stykker der mener det er helt okay at sige, for det handler jo blot om hvad man er vant til.
Men lad os leg jeg opretter en tråd: jeg går kun i teatret med mine børn en gang om måneden og tænker det er for lidt. HVad gør I? Jeg får forskellige svar og en del skriver de måske kun går en gang om året og mit svar er så: nej det undrer mig, er det fordi I heller ikke har gjort det som børn. For jeg kan ike lade være at tænke; I er lidt ukulturelle.
Eller jeg opretter en tråd: vi spiser kun fisk en gang om ugen og kan ikek lade være at tænke det er for lidt. Svarene er forskellige og en del spiser måske slet ikek fisk. Mit svar er: ej det undrer mig, for det er jo sundt, er det fordi I ikke har lært det som børn. Ja undskyld men jeg kommer til at tænke I er lidt usunde.
Og jeg kunne blive ved men skal nok lade være 
Ved ikke om du kan se pointen eller om du rent faktisk tænker det er okay, at jeg lavede sådanne tråde og svarede sådan?
Præcis! “Jeg er nysgerrig - hvor mange har I haft sex med?” Folk svarer ærligt 5, 9, 25, og så er der én, der svarer 2. “Godt at høre, jeg ikke er den eneste med en god moral!”