heaven skriver:
Jeg er blevet lidt nysgerrig
- jer der ikke går i bad dagligt - kan i godt komme igang om morgenen f.eks? Jeg selv kan simpelthen ikke vågne, og jeg synes det er rarest at blive vasket grundigt forneden osv.... synes ikke det er det samme med en vaskeklud f.eks - ikke for mig i hvert fald...
Sagtens. Det handler om vane. Du vågner af et bad, jeg vågner af min kaffe - og stress over unger der er 1000 år om at tage tøj på 
jeg har aldrig i mit liv taget et bad som det første på dagen. Jeg vil simpelthen hellere sove de 10-20min længere. Jeg tager bad enten aften eller i løbet af dagen (luksus, jeg er hjemme det meste af tiden pt)
jeg går i bad ca hveranden dag. Jeg vasker mig pletvis hvis jeg føler for det, men jeg føler mig ikke sådan klammo forneden uden at have lavet noget fysisk fx. Faktisk oplever jeg at når jeg bader dagligt føler jeg mig hurtigere "klam"? Ligesom med hår, hvis jeg vasker det hver dag, eller hveranden, bliver det fedtet på 1døgn. Men hvis jeg nøjes med at vaske det 1-2 gange i ugen, holder det sig rent i længere tid og ser også meget mindre tørt og skadet ud.
Jeg tænker vi skal passe lidt på med at overføre egne vaner til andre. Nogen sveder måske en del eller har kraftig lugt og bader derfor dagligt, og synes alt andet ville være lidt klamt. Men det er jo udfra at man har lige præcis dén krop. Min krop laver ikke ret meget sved og slet ikke lugtende, hvis jeg ikke knokler. Og mit underliv sejler heller ikke rundt i udflåd osv der kan skabe en ubehagelig følelse eller lugt på så kort tid.
Anmeld
Citér