Bad - hvor tit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2018

Moderator

Profilbillede for Moderator

I bedes holde en ordentlig tone. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2018

Flomama

grinny skriver:

Hold da op hvor folk grove? Ligefrem at kalde hinanden for klamme? 

Aya har haft eksem og tro mig, ofte, korte bade hjalp IKKE! Det forværrede det kun indtil  i gik tilbage til 1 gang om ugen.

Jeg selv får også ekstrem tør hud fordi jeg har ødelagt den ved ‘overbadning’ så hver gang jeg er i bad eller bare får våd hud klør det ekstremt! Jeg kan holde det nede ved at være ‘klam’ og går kun i bad hver 3. dag men vasker mig hver dag 

Hvorfor er det groft at jeg syntes det er klamt at man ikke går I bad dagligt? 

Anmeld Citér

11. februar 2018

Astoria

Profilbillede for Astoria
Flomama skriver:

Det er almindelig pli ikke at bruge nedsættende ord om andre mennesker (enten direkte eller indirekte). Du har ret til din holdning, men der er andre måder at sige det på som ikke gør andre kede af det. 

Anmeld Citér

11. februar 2018

lineog4

Flomama skriver:

Fordi man ikke går rundt og kalder andre mennesker klamme.

Jeg lærer også mine børn (både dem her hjemme og i skolen), at de ikke siger “adrrr” om andre menneskers mad. Jeg lærer dem også ikke at sige andre mennesker er grimme selvom de ser anderledes end dem selv, at de ikke er ulækre fordi de spiser noget andet end dem, kan lide andre ting end dem og så sandelig da heller ikke klamme fordi de vælger at gå i bad lidt mindre end dem selv. For mig er det basic opdragelse eller pli.

Personligt er jeg så ligeglad med om du kalder mig klam hvis jeg springer det daglige bad over, og forstår egentlig slet ikke dine bakterie betragtninger, da jeg ikke dagligt at i kontakt med flere mennesker med mit underliv, men derimod med mine hænder som jeg vasker op til flere gange dagligt. Så mine smittekilde er forholdsvis rene - jeg anser ikk mit skræv, min tissekone, min fisse eller hvad folk kalder den som en smittekilde 

Anmeld Citér

11. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Flomama skriver:

Du må synes præcis, hvad du gør, men det er groft at skrive det eller sige det højt til andre. Det er derfor, man lærer sine børn, at nogle ting holder man for sig selv eller formulerer på en acceptabel måde. Ellers risikerer man ikke alene at såre andre, men også at blive opfattet som uhøflig, uopdragen og lidt primitiv. 

Anmeld Citér

11. februar 2018

Flomama

Astoria skriver:

Det er almindelig pli ikke at bruge nedsættende ord om andre mennesker (enten direkte eller indirekte). Du har ret til din holdning, men der er andre måder at sige det på som ikke gør andre kede af det. 

Men det er debate? Og min help personlige mening er at det er klamt. 

Hvorfor er det stødene? Hvis de har det fint med at bade en gang om ugen, hvorfor så føle rant? Jeg føler mig da ikke ramt bare fordi andre føler jeg er hystetisk 

Anmeld Citér

11. februar 2018

Flomama

lineog4 skriver:

Fordi man ikke går rundt og kalder andre mennesker klamme.

Jeg lærer også mine børn (både dem her hjemme og i skolen), at de ikke siger “adrrr” om andre menneskers mad. Jeg lærer dem også ikke at sige andre mennesker er grimme selvom de ser anderledes end dem selv, at de ikke er ulækre fordi de spiser noget andet end dem, kan lide andre ting end dem og så sandelig da heller ikke klamme fordi de vælger at gå i bad lidt mindre end dem selv. For mig er det basic opdragelse eller pli.

Personligt er jeg så ligeglad med om du kalder mig klam hvis jeg springer det daglige bad over, og forstår egentlig slet ikke dine bakterie betragtninger, da jeg ikke dagligt at i kontakt med flere mennesker med mit underliv, men derimod med mine hænder som jeg vasker op til flere gange dagligt. Så mine smittekilde er forholdsvis rene - jeg anser ikk mit skræv, min tissekone, min fisse eller hvad folk kalder den som en smittekilde 

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor det er så stødene hvorfor jeg ytrer hvad jeg mener om personlige hygiejne, jeg mener hvis man ikke kan tåle andre har en anden mening, skal man måske ikke ytrer den I første omgang 

Anmeld Citér

11. februar 2018

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Du må synes præcis, hvad du gør, men det er groft at skrive det eller sige det højt til andre. Det er derfor, man lærer sine børn, at nogle ting holder man for sig selv eller formulerer på en acceptabel måde. Ellers risikerer man ikke alene at såre andre, men også at blive opfattet som uhøflig, uopdragen og lidt primitiv. 

det er en debat! Og her er meningen Jo netop man skal sige hvad mener .. og min mening er at det er klamt at gå  bad så sjældent som voksen 

Anmeld Citér

11. februar 2018

grinny

Flomama skriver:

Jeg synes ikke det er groft du har den mening, jeg synes det er groft at skrive det til andre mennesker! 

Der er forskel på at have en mening og så at skrive det på en pæn måde eller tie 

Anmeld Citér

11. februar 2018

Julletullemor

Flomama skriver:

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor det er så stødene hvorfor jeg ytrer hvad jeg mener om personlige hygiejne, jeg mener hvis man ikke kan tåle andre har en anden mening, skal man måske ikke ytrer den I første omgang 

Debatten lægger jo overhovedet ikke op til, hvad man synes om andre menneskers hygiejne. Hvis du havde skrevet “Jeg synes det er klamt, hvis jeg ikke selv kommer i bad dagligt” så havde du holdt bolden på egen banehalvdel i stedet for at ytre, at alle andre, som ikke føler behov for et dagligt bad, er klamme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.