Bad - hvor tit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. februar 2018

Lje

Mor11 skriver:

Det må være skønt at kunne sove så længe på en hverdag hvor man også skal på job  og samtidig nå alt det. 

Jeg plejede at møde kl 7.... og vi kørte hjemmefra 6.15..skulle aflevere i 2 inst.  jeg havde ikke den vilde lyst til at begynde at planlægge morgenbad ind i morgenrutinen der  det var mest noget med at sove så længe som man nu kunne strække den, også for ungerne, og så ellers bare effektivitet på tøj, tandbørster og overtøj når vi stod op. Morgenmad fik de i inst. Jeg forsøgte at stå tidligere op i en periode for at vi kunne spise sammen om morgenen, men de fungerede helt klart bedre med at få 30min ekstra søvn. Og det gjorde jeg sådan set også. Så det var sådan det var  

Jeg er helt med på, at det ikke er alle, der kan køre samme morgenrutine som os. Det var nu mere en kommentar til, om vi alle sammen stod op om natten for at gå i bad  

Vh. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2018

Sandratoft

Herhjemme er der stor forskel på baderutiner

Min mand bader  hver morgen, han er en af dem der ikke kan vågne uden. 

Vores datter bader hmmm 1-2 gange om ugen? Det svinger lidt. Om sommeren hvor hun tit er fedtet ind i solcreme (personalet i vs og bh smører tit børnene ind så det også ender i håret) der kommer hun meget oftere i bad, nogen gange dagligt, selvom jeg ikke er så glad for det. 

Mig derimod, jeg bader kun 1 gang om ugen. Jeg vasker mig ikke med en klud i dagene mellem badet, det er kun mit ansigt der bliver vasket. Sådan har det været i mange mange år, og jeg lugter ikke, hverken af sved eller fra mit underliv. Tror min krop har vænnet sig til det 

Anmeld Citér

10. februar 2018

A-1995

Mine er 2 og 3 og de bader cirka hver 2 dag, begge dage med sæbe ☺️ Og jeg synes det er nødvendigt..

Anmeld Citér

10. februar 2018

Flomama

Sandratoft skriver:

Herhjemme er der stor forskel på baderutiner

Min mand bader  hver morgen, han er en af dem der ikke kan vågne uden. 

Vores datter bader hmmm 1-2 gange om ugen? Det svinger lidt. Om sommeren hvor hun tit er fedtet ind i solcreme (personalet i vs og bh smører tit børnene ind så det også ender i håret) der kommer hun meget oftere i bad, nogen gange dagligt, selvom jeg ikke er så glad for det. 

Mig derimod, jeg bader kun 1 gang om ugen. Jeg vasker mig ikke med en klud i dagene mellem badet, det er kun mit ansigt der bliver vasket. Sådan har det været i mange mange år, og jeg lugter ikke, hverken af sved eller fra mit underliv. Tror min krop har vænnet sig til det 

Ej undskyld jeg spørger, men hvorfor mener du man ikke behøver at vaske sig når man ikke lugter? Du sveder da og har bakterier lige som alle andre? 

Og hvad med sex, special oral tænker jeg, går din mand ned på dig, når du ikke er vasket 6 dage? 

Anmeld Citér

10. februar 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
heaven skriver:

Jeg er blevet lidt nysgerrig

- jer der ikke går i bad dagligt - kan i godt komme igang om morgenen f.eks? Jeg selv kan simpelthen ikke vågne, og jeg synes det er rarest at blive vasket grundigt forneden osv.... synes ikke det er det samme med en vaskeklud f.eks - ikke for mig i hvert fald...

Sætter uret 5-10minutter før jeg skal op og ligger i seng og vågner. Og spiller et spil på tablet....

vil hellere tage et bad om aftenen, og nej ikke hver dag, når jeg føler at det er nødvendigt.. 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Sandratoft

Flomama skriver:

Ej undskyld jeg spørger, men hvorfor mener du man ikke behøver at vaske sig når man ikke lugter? Du sveder da og har bakterier lige som alle andre? 

Og hvad med sex, special oral tænker jeg, går din mand ned på dig, når du ikke er vasket 6 dage? 

Hvis vi skal have sex, så vasker jeg mig lige hurtigt inden, ligesom min mand også gør  

Anmeld Citér

10. februar 2018

Mysonsmama

Sandratoft skriver:

Hvis vi skal have sex, så vasker jeg mig lige hurtigt inden, ligesom min mand også gør  

Hvis du ikke lugter eller blir "beskidt", hvorfor så vaske sig inden sex? Det må da betyde at du ikke er helt ren..

Anmeld Citér

10. februar 2018

Carina:-)

Har altid badet  dem dagligt - ikke som helt ny baby ,men fra omkring de 7/8 mdr 

Har aldrig bøvlet med tør hud - går også selv i bad hver dag .

Og uha uha vasker også hår hver dag! 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Sandratoft

Mysonsmama skriver:

Hvis du ikke lugter eller blir "beskidt", hvorfor så vaske sig inden sex? Det må da betyde at du ikke er helt ren..

Tror det er mere psykisk  min mand der bader hver dag, gør det også. 

Anmeld Citér

10. februar 2018

grinny

Hold da op hvor folk grove? Ligefrem at kalde hinanden for klamme? 

Aya har haft eksem og tro mig, ofte, korte bade hjalp IKKE! Det forværrede det kun indtil  i gik tilbage til 1 gang om ugen.

Jeg selv får også ekstrem tør hud fordi jeg har ødelagt den ved ‘overbadning’ så hver gang jeg er i bad eller bare får våd hud klør det ekstremt! Jeg kan holde det nede ved at være ‘klam’ og går kun i bad hver 3. dag men vasker mig hver dag 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.