Bad - hvor tit ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2018

Soonmom

Konjac skriver:

Nej, skrønen er, at de ikke skal i bad ofte.

Børn med børneeksem skal i bad/vaskes hver dag, især hvis det er sådan et hævet og rødt eksem. Børn med tendens til eksem har 7-8 gange flere bakterier på huden, end personer med "rask" hud. Så når huden er ødelagt pga. eksem (huden er åben, har revner - ingen immunforsvar) så er det vigtigt, at vaske hver dag med sæbe eller helst vaskeprodukter med vaskeaktive ingredienser, ellers kan eksemen forværres, klø endnu mere og komme infektion i.

Men det skal være meget korte bade/vask og med lunken vand, så det ikke udtørrer for meget. Barnet skal duppes tør og smørres med creme indenfor 2 minutter efter bad, for at holde på fugtigheden og cremen kan bedre trænge ind, når huden er fugtig i forvejen.

Jeg er uddannet i pleje af børneeksem. Da jeg startede min uddannelse i 2010, var det med anbefalingerne om bad 2 gange om ugen, uden nogen form for sæbe - kun olie. Men retningslinjerne er ændret, du kan læse dem på sundhed.dk (som er sundhedsstyrelsens og er de anbefalinger, som lægerne også gerne skulle give).

Det er godt nok sjovt at alle andre sundhedsfarligt personale anbefaler at man mindsker bade

Du lyder efter min menning lidt bedre vidne.

Jeg kan desuden se på min søn at hans eksem blusser op ved flere end to bade om ugen.

Han kommer i bad en gang om ugen, og vi formår kun at have 2-5 udbrud om året 

Så her lytter vi til sundhedspersonalets råd ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2018

Mysonsmama

Nej, skrønen er, at de ikke skal i bad ofte.