Her kommer børnene i bad en gang om ugen, medmindre behovet er for andet. Jeg selv er i bad ved behov, men det er bestemt ikke hver dag.
Man har ikke dårlig hygiejne fordi man ikke bader hver dag. Bad har intet med hygiejne at gøre på det punkt. Så længe man lige vasker sig de mest udsatte steder, men det behøver man altså ikke er bad for.
At anklage andre for at have dårlig hygiejne fordi de ikke anser et dagligt bad for en nødvendighed, er direkte ondskabsfuldt og fuldstændig forkert opfattet.
Fint at nogen gerne vil i bad dagligt, det blander jeg mig ikke i. I må også bruge al den tid i vil på at vaske jeres børn. Så længe I blander jer uden om hvordan andre gør det.
----
og så den sundhedsfaglige side af sagen.
Børn har sartere hud end voksne, og bad, sæbe, kemikalier mm. Er ikke sund for deres hud. Den tørrer ud og du vasker en del af hudens naturlige fedtlag af alt alt for tidligt. Babyer bliver ikke beskidte og de sveder ikke samme slags sved som voksne gør, eftersom de ikke skal udskille lige så mange affaldsstoffer som voksne skal.
Bader I alligevel jeres børn hver dag, så sørg for vandet har tilpas temperatur. Høje temperaturer udtørrer hurtigere. Undlad at bruge sæbe, olier mm. Det er fuldstændig unødvendigt til de helt små, og er igen med til at udtørre. I skal altså ikke bade babyer med det formål at gøre dem rene, men fordi det for jer er et hyggeligt ritual på samme niveau som leg.
Man har ikke dårlig hygiejne fordi man bader for lidt. En hurtig afvaskning er i mange tilfælde rigeligt, selvom nutidens forfængelighed har ændret opfattelsen af behov for bad, sæbe og lign.
Anmeld
Citér