Min datter er blevet slået i børnehaven igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2018

dollygirl

EBK skriver:

Hvis du nu tog det roligt og hjalp hende igennem det, så ville hun måske også tage det lidt mere roligt. 

Hun reagerer jo også på at du er helt oppe og køre. 

Jeg forstår godt at det må være rigtig svært, men træk lige vejret. Du ved ikke hvad der er sket i situationen, og drengen har sagt undskyld, og din datter har taget imod den undskyldning. 

Støt din datter i at hun kan komme igennem det, for det kan hun sagtens.

Tro mig jeg viser ikke min frustration til min datter men jeg er gal på hvorfor der heller ikke har været pædagogerne nok til at stoppe sitautonen før det blev så værst

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2018

Drwhosaidthat

Jeg synes ikke at løsningen er at tage det op med ledelsen eller skifte børnehave. 

Jeg ville selvfølgelig snakke med pædagogerne på stuen, omkring det der er sket, og så sørge for at de bakker din datter op, når hun skal tage konflikter med den pågældende dreng. 

Hvis du skal gøre din datter tryg, skal du lære hende, at hun har magten og kompetencerne til at løse problemerne (selvfølgelig med hjælp fra voksne). 

Bak hende op i, at det drengen gør er forkert, og at det er helt ok og rigtig at hun føler sine grænser overtrådt. Og så snak med hende om hvordan hun kan løse problemerne, når hun oplever noget hun ikke kan lide (sige nej, råbe nej, skubbe hans hånd væk, løbe efter en voksen etc). Du kan umuligt undgå, at en lignende episode kan gentage sig, men du kan sørge for at din datters oplevelse af den, bliver en anden. Hvis hun føler at hun får sagt fra overfor ham, så vil hun med garanti ikke være så bange længere. 

Jeg ville ikke bekymrer mig så meget om, om min datter fik nogle skrammer. Men jeg ville bekymrer mig meget, hvis hun ikke lærer at hvile i at sige fra og føle sig kompetent til det. På den måde, lærer hun også, at hendes egen tryghed er noget hun har indflydelse på, og derfor, at andre børn ikke kan bestemme om hun skal føle sig utryg i sin egen børnehave.

giver det mening? 

Held og lykke med det, håber snart det løser sig, så din datter kan føle sig tryg. 

Anmeld Citér

12. januar 2018

dollygirl

MKBP skriver:

Og hvad hvis der så sker det tilsvarende det nye sted ? - fokuser hellere på at din datter skal blive tryg i hendes nuværende bhv...- hvad siger hun selv ?

Hun vil ikke gå tilbage , hun er skrækslagen. Jeg har ikke tænkt mig at fortælle hende at jeg lover det ikke sker igen, når jeg ved at det gør. Jeg må enten flytte hende eller snakke med pædagogerne så de kan hjælpe hende med at få trygheden tilbage .

Anmeld Citér

12. januar 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly

Jeg havde nok skiftet børnehave. Alt det med drengen har det svært og undskyldninger og at gøre din datter tryg kan ikke bruges til noget hvis f.eks. hendes øje bliver permanent beskadiget. Ja, det kan også ske andre steder, eller hjemme, men hvis ens mavefornemmelse fortæller at ens barn ikke et tryg og har højere risiko for at komme til skade, ville jeg prøve at mindske risikoen. Når nu der er et aggressivt reagerende barn med udfordringer. 

Anmeld Citér

12. januar 2018

dollygirl

Drwhosaidthat skriver:

Jeg synes ikke at løsningen er at tage det op med ledelsen eller skifte børnehave. 

Jeg ville selvfølgelig snakke med pædagogerne på stuen, omkring det der er sket, og så sørge for at de bakker din datter op, når hun skal tage konflikter med den pågældende dreng. 

Hvis du skal gøre din datter tryg, skal du lære hende, at hun har magten og kompetencerne til at løse problemerne (selvfølgelig med hjælp fra voksne). 

Bak hende op i, at det drengen gør er forkert, og at det er helt ok og rigtig at hun føler sine grænser overtrådt. Og så snak med hende om hvordan hun kan løse problemerne, når hun oplever noget hun ikke kan lide (sige nej, råbe nej, skubbe hans hånd væk, løbe efter en voksen etc). Du kan umuligt undgå, at en lignende episode kan gentage sig, men du kan sørge for at din datters oplevelse af den, bliver en anden. Hvis hun føler at hun får sagt fra overfor ham, så vil hun med garanti ikke være så bange længere. 

Jeg ville ikke bekymrer mig så meget om, om min datter fik nogle skrammer. Men jeg ville bekymrer mig meget, hvis hun ikke lærer at hvile i at sige fra og føle sig kompetent til det. På den måde, lærer hun også, at hendes egen tryghed er noget hun har indflydelse på, og derfor, at andre børn ikke kan bestemme om hun skal føle sig utryg i sin egen børnehave.

giver det mening? 

Held og lykke med det, håber snart det løser sig, så din datter kan føle sig tryg. 

Giver meget mening. Jeg må simpelthen lærer hende det . 

Anmeld Citér

12. januar 2018

Nybruger2021

Er der mulighed for at få flyttet din datter til en anden stue, så tænker jeg hun kommer lidt på afstand og muligvis ikke skal spise mad osv med ham.

hvor er det dog synd for din datter sikke en møgunge jeg bliver så sur og ked over sådan noget!!

Anmeld Citér

12. januar 2018

dollygirl

mine2prinsesser skriver:

Er der mulighed for at få flyttet din datter til en anden stue, så tænker jeg hun kommer lidt på afstand og muligvis ikke skal spise mad osv med ham.

hvor er det dog synd for din datter sikke en møgunge jeg bliver så sur og ked over sådan noget!!

Nej det er ikke , da stuen er kun denne og derefter til sommer skal de videre sammen til en anden stue. Så det er virkelig irriterende . 

Ja det er synd for hende og det gør sindsyg ondt. Når hun hele tiden siger at hun er bange 

Anmeld Citér

12. januar 2018

Nybruger2021

dollygirl skriver:

Nej det er ikke , da stuen er kun denne og derefter til sommer skal de videre sammen til en anden stue. Så det er virkelig irriterende . 

Ja det er synd for hende og det gør sindsyg ondt. Når hun hele tiden siger at hun er bange 

Så ville jeg personligt vælge og flytte hende i en anden børnehave, det er simpelhen så synd hvis hun skal gå og frygte og skal i børnehave.

kram til jer

Anmeld Citér

12. januar 2018

Miti's mama

dollygirl skriver:

Der er en agressiv dreng i min datters stue, hverken pædagogerne kan styre ham.

Det slår klik for ham og han slår løs på andre børn. 

I dag har min datter været hans offer. 

Jeg får at vide af hendes pædagog at han havde fange hende udenfor og har krattet og slået hende i ansigtet. Han har også kastet hendes tøj væk over hegnet , alt det er sket uden en eneste pædagog har set det.

jeg er rasende! Og pædagogen  fortæller mig st drengen har sagt undskyld. Jeg kan ikke bruge hans undskyldning til noget når hans opførelse er forkert. 

Min datter føler sig utryg nu og er skrækslagen for at komme i nærheden af ham. Jeg har ikke tillid til pædagogerne længere. 

Hvad gør jeg ? Hun har stadig mere end et årtilbage i børnehaven. 

Jeg har tænkt mig at tage en snak med lederen men jeg ved det eneste hun vil sige er at de ikke har ressourcer nok til at have en ekstra pædagog til at holde øje med denne dreng. 

Det ser ret voldsomt ud. Jeg ville også være rasende, mest fordi de VED at han kan være voldelig. De bliver simpelthen nødt til altid at have øje på ham, eller finde en anden løsning. Det er syndt at han har problemer, men det kan ikke være rigtigt at de andre børn skal overfaldes på den måde. 

Anmeld Citér

12. januar 2018

dollygirl

Miti's mama skriver:

Det ser ret voldsomt ud. Jeg ville også være rasende, mest fordi de VED at han kan være voldelig. De bliver simpelthen nødt til altid at have øje på ham, eller finde en anden løsning. Det er syndt at han har problemer, men det kan ikke være rigtigt at de andre børn skal overfaldes på den måde. 

Præcis! 

De ved udmærket denne dreng har problemer og ja det er synd for ham men det kan ikke passe at de ikke vælger holde ekstra øje med ham. Og det kan ikke passe min datters veninde måtte løbe efter hjælp fordi ingen kom

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.