Gå hjemme til barnet er 3 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2018

Anonym

mor:) skriver:

Okay - hvordan kunne du så se de var dårligere end andre socialt? 

Læs mit svar oppe over 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2018

God-mor

Hov det var slet ikke dig jeg ville citere - Sorry. 

Jeg vil som pædagog der både har været i vuggestue og børnehave sige at det absolut ikke er et behov for børn under 3 år at komme i institution - De åh så vigtige aktiviteter foregår om formiddagen i ca 30 min. Mange af de aktiviteter er da fine og har enten fokus på finmotorik/grivmotorik/sprog eller noget andet - men alt sammen noget man selv kan give sit barn. Det er i min optik absurd at sige at er barn under tre år burde passes af andre fordi det så går hurtigere eller hvad der stod. Det er vel ligegyldigt om barnet går når det er 10 måneder eller 14 måneder. 

Man kan godt lære sit barn at vente på tur - som man også arbejder med i børnehaven, også selvom barnet har gået i vuggestue. Tænker det har noget at gøre med at børn under tre år er noget mere behovsstyret. 

Vores økonomi er desværre ikke til at vi kan hjemmepasse - men jeg bilder ikke mig selv ind at det er for mit barns bedste at komme afsted hvet dag. 

Nå men det var min holdning. desværre har jeg ikke fakta - men vil da prøve at finde det. 

Jeg er 100 procent enig med dig i alt hvad du skriver Jeg ville gerne se forskning på området, fra dem som mener det er død og pine nødvendigt at sende små børn i institution fordi de ellers bliver asociale og hvad der ellers er blevet skrevet i tråden her. Den forskning findes måske bare ikke fra pålidelige kilder. Derfor vi nok ikke ser dokumentation. 

Jeg kan desværre heller ikke passe min søn til børnehavealderen denne gang, men er som dig bevidst om at det da bestemt ikke er for hans skyld at han er i vuggestue 30 timer ugentligt. 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg har flere veninder og en gammel kollega som alle fik der børn passet hjemme frem til børnehave alderen og samtlige har udtalt at hvis de kunne gøre det om havde det gjort der da deres børn er blevet asociale og havde super svært ved at begå sig med andre børn. 

Så bare fordi du føler dig stødt så er jeg bitter? Nah der er vidst dig selv der er bitter her 

Så må man jo kigge indad. Måske var de ikke gode nok til selv at udfordre børnene, give del oplevelser, ses med andre børn osv. Dine få erfaringer gør det simpelthen ikke til en sandhed! 

Prøv at Google det - du vil kunne finde masser artikler hvor der netop står at børn under tre år ikke har behov for at komme i instituon og det ikke er i barnets tarv.

jeg kan ikke finde en artikel der siger at børn under 3 år burde komme afsted. 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Soonmom skriver:

Nej det kan man nemlig ikke, der er mor og det er mange gange kun en gang om ugen, så der er intet fællesskab. 

Og der er intet pædagogisk indover idet at det kun er forældre  så det bliver kun til et par timers fri leg over en kop kaffe 

Jeg gik 2-3gange om ugen. 

Så kan man gå på bibliotek, svømmehal, finde andre der går hjemme. Tag på ture.  

Og bare fordi mor er der, kan de da godt gå hen til andre. Synes det er synd at du ser dig så surt på det....

Anmeld Citér

13. oktober 2018

God-mor

Anonym skriver:

Jeg har flere veninder og en gammel kollega som alle fik der børn passet hjemme frem til børnehave alderen og samtlige har udtalt at hvis de kunne gøre det om havde det gjort der da deres børn er blevet asociale og havde super svært ved at begå sig med andre børn. 

Så bare fordi du føler dig stødt så er jeg bitter? Nah der er vidst dig selv der er bitter her 

Det er lidt sjovt, da jeg selv i de netværk jeg har været i samt arbejdsliv aldrig er stødt på de stakkels asociale børn, hvis forældre valgte at bruge alt deres tid på dem som små. Men dejligt du har flere veninder ligefrem som havde mod og mulighed for at passe deres børn selv. Havde desværre ikke selv nogle veninder som havde den mulighed. 

Jeg er ikke bitter, men utrolig glad for at hav haft muligheden for at give min ældste en rolig start på livet 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Anonym

Så må man jo kigge indad. Måske var de ikke gode nok til selv at udfordre børnene, give del oplevelser, ses med andre børn osv. Dine få erfaringer gør det simpelthen ikke til en sandhed! 

Prøv at Google det - du vil kunne finde masser artikler hvor der netop står at børn under tre år ikke har behov for at komme i instituon og det ikke er i barnets tarv.

jeg kan ikke finde en artikel der siger at børn under 3 år burde komme afsted. 

Igen så er det stadig min holdning udfra den viden jeg har fra mit netværk. 

Min holdning er ligeså rigtig som din. Ts stillede er spørgsmål og jeg svarede og det står jeg fortsat ved. 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Anonym

God-mor skriver:

Det er lidt sjovt, da jeg selv i de netværk jeg har været i samt arbejdsliv aldrig er stødt på de stakkels asociale børn, hvis forældre valgte at bruge alt deres tid på dem som små. Men dejligt du har flere veninder ligefrem som havde mod og mulighed for at passe deres børn selv. Havde desværre ikke selv nogle veninder som havde den mulighed. 

Jeg er ikke bitter, men utrolig glad for at hav haft muligheden for at give min ældste en rolig start på livet 

Så fordi du ikke er stødt på der så er det ikke sandt i din verden. Den eneste sandhed der findes er din? 

God aften til dig 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Igen så er det stadig min holdning udfra den viden jeg har fra mit netværk. 

Min holdning er ligeså rigtig som din. Ts stillede er spørgsmål og jeg svarede og det står jeg fortsat ved. 

Det du sidder med er en andenhånds erfaring (fra ganske få andre) - det er ikke en viden. Derfor skriver jeg at det ikke gør det til en sandhed. Du kender blot nogle som har haft dårlig erfaring med det og det kan der jo være mange grunde til som vi af gode grunde ikke kender til. 

Prøv at læse nogle af de artikler der er om emnet - du vil ikke kunne finde en forsker eller børnepsykolog der mener at det er bedst for barnet at komme i institution i en tidlig alder. 

Jeg skriver det ikke fordi jeg mener du ikke må have en holdning - men du må da være bevidst om at din holdning kommer af få menneskers erfaring. Og du reelt ikke ved hvorfor det ikke gik så godt for dem. 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Ano18

Jeg tænker over den sætning, der blev skrevet om at børn har brug for at blive set på med en professionels øjne. Eller stod der uddannet pædagog det husker jeg ikke. Jeg orker heller ikke gå tilbage og citere debatøren. Vi er normalt uenige herinde dig og mig, og det skal det også være plads til. Jeg tror måske den sætning er noget af det værste mundl.rt jeg nogensinde har læst, ifølge min mening. 

Det kommer nogle gange til at lyde som en kritik overfor pædagoger at jeg ikke ønsker mit barn passet - eller tager jeg fejl af at du tænker sådan. At fordi jeg synes hun har det bedre hjemme hos mig, end hos dig, og dine øjne - at det er fordi jeg ikke synes pædagoger gør det godt nok. Jeg håber da - og tror - at langt de fleste pædagoger gør hvad de kan med de forudsætninger der er.

ift de øjne - skal hun og andre vurderes ? Skal de ikke bare have lov at udvikle sig i deres tempo under trygge rammer, nærvær, kærlighed, basale behov opfyldt og at blive udfordret og stimuleret hvad der er nødvendigt i den alder. Også socialt. Ifølge dig er det at være sammen m pædagoger og andre børn og ikke sammen m mor/far og andre børn når det behov kommer. Som man jo opfylder når/hvis det kommer. 

Min holdning er at en mors øjne er de bedste - er dine børns pædagogers øjne bedre end dine ? Tænker du man skal “fange” børn der ikke har det godt derhjemme. Hvis en mor under graviditeten har problemer, så bliver hun jo observeret og så kommer der sundhedsplejerske, læger osv - og hvor mange mødre der ikke er istand til at tage sig af sit barn og vil det sit bedste hjemmepasser ?

Til den anonyme der skrev jeg var egoistisk - din baggrund er simpelthen at du har kendt en masse mødre - vi kalder det din omgangskreds - der har hjemmepasset deres børn i 3 år, og fortrudt fordi de er blevet asociale ... no words needed.

Anmeld Citér

13. oktober 2018

God-mor

Anonym skriver:

Så fordi du ikke er stødt på der så er det ikke sandt i din verden. Den eneste sandhed der findes er din? 

God aften til dig 

I min verden er min holdning naturligvis sandheden FOR MIG. Lige så vel som din holdning for dig er sandheden. Jeg siger ikke at de børn ikke findes, som kunne have godt af at komme i inst. før børnehavealderen, men så tror jeg mere på at det handler om at forældrene ikke har haft tilstrækkelige ressourcer til at hjemmepasse, og yde den opmærksomhed som barnet har behov for. 

Jo tak og lige over

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.