Jeg tænker over den sætning, der blev skrevet om at børn har brug for at blive set på med en professionels øjne. Eller stod der uddannet pædagog det husker jeg ikke. Jeg orker heller ikke gå tilbage og citere debatøren. Vi er normalt uenige herinde dig og mig, og det skal det også være plads til. Jeg tror måske den sætning er noget af det værste mundl.rt jeg nogensinde har læst, ifølge min mening.
Det kommer nogle gange til at lyde som en kritik overfor pædagoger at jeg ikke ønsker mit barn passet - eller tager jeg fejl af at du tænker sådan. At fordi jeg synes hun har det bedre hjemme hos mig, end hos dig, og dine øjne - at det er fordi jeg ikke synes pædagoger gør det godt nok. Jeg håber da - og tror - at langt de fleste pædagoger gør hvad de kan med de forudsætninger der er.
ift de øjne - skal hun og andre vurderes ? Skal de ikke bare have lov at udvikle sig i deres tempo under trygge rammer, nærvær, kærlighed, basale behov opfyldt og at blive udfordret og stimuleret hvad der er nødvendigt i den alder. Også socialt. Ifølge dig er det at være sammen m pædagoger og andre børn og ikke sammen m mor/far og andre børn når det behov kommer. Som man jo opfylder når/hvis det kommer.
Min holdning er at en mors øjne er de bedste - er dine børns pædagogers øjne bedre end dine ? Tænker du man skal “fange” børn der ikke har det godt derhjemme. Hvis en mor under graviditeten har problemer, så bliver hun jo observeret og så kommer der sundhedsplejerske, læger osv - og hvor mange mødre der ikke er istand til at tage sig af sit barn og vil det sit bedste hjemmepasser ?
Til den anonyme der skrev jeg var egoistisk - din baggrund er simpelthen at du har kendt en masse mødre - vi kalder det din omgangskreds - der har hjemmepasset deres børn i 3 år, og fortrudt fordi de er blevet asociale ... no words needed.
Anmeld
Citér