Jeg arbejder i en vuggestue,, så jo det kender jeg godt 
Vi er 3 til 12 børn og det er den dårligste normering jeg har arbejdet under, men der er altså plads til pædagogiske aktiviteter hver dag, samt i kraft af uddannelse kan man spotte hvad børnene har brug for hjælp til (det kan man fx ikke i en legestue) . Jeg synes det er så vigtigt at der er nogle uddannede øjne på langt de fleste børn , det er så vigtigt at børn lærer at være en blandt mange og at mor ikke altid er der ikke til at redde en. Jeg har intet sagt om at man Ikke kan blive et socialt mennesker hvis man går hjemme hos mor, men det rejser en masse problematiker er min erfaring og det er mange gange hjemmepasset børn der har det svært socialt. Igen ikke ALLE men mange
Nu er det ret få procent der hjemmepasse.
Så tvivler på du har mødt ret mange utilpassede børn hvor grunden har været pga de har været sammen med deres forældre.
Jeg mangler seriøs forskning der beviser at børn har brug for at komme i inst som små.
At de mistrives hvis de i ikke sidder 6 timer hver dag på gulvet og savner deres forældre.
Til gengæld er der rigtig meget forskning der viser hvad der sker med små børn der kommer i inst før de forstår hvorfor .
Stress og mistrivsel er nemlig nøgle ordene i alle de mange artikler der er skrevet af professionelle personer.
Og det må du da også have læst og set via dit studie?
Det skal være utroligt ringe hjemme før en pædagog kan erstatte en forældre.
Og vil du ikke lige uddybe alle de mange problematikker der opstår ved at et barn er hos sine forældre frem for i inst?
Anmeld
Citér