Gå hjemme til barnet er 3 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2018

Soonmom

mor:) skriver:

Og det kan man give med legestuer også. 

Nej det kan man nemlig ikke, der er mor og det er mange gange kun en gang om ugen, så der er intet fællesskab. 

Og der er intet pædagogisk indover idet at det kun er forældre  så det bliver kun til et par timers fri leg over en kop kaffe 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2018

God-mor

Soonmom skriver:

Nej det kan man nemlig ikke, der er mor og det er mange gange kun en gang om ugen, så der er intet fællesskab. 

Og der er intet pædagogisk indover idet at det kun er forældre  så det bliver kun til et par timers fri leg over en kop kaffe 

Kan børn kun blive sociale mennesker ved at opholde sig i en institution 5 dage om ugen af flere timers varighed i din optik? Det er et barn under 3 år! Der er mange former for fællesskab og jo de kan godt skabes andre steder end i en vuggestue. At indgå i en familie er også et fællesskab og det er det da absolut også, når man er i legestue. Ved du hvad der forgår i institutioner i dag? De fleste steder er det ren opbevaring af børn på grund af de ringe normeringer. Der er IKKE tid til det pædagogiske arbejde med børnene når de nogle steder er 2 voksne til 14 små vuggestue børn. 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Soonmom

God-mor skriver:

Kan børn kun blive sociale mennesker ved at opholde sig i en institution 5 dage om ugen af flere timers varighed i din optik? Det er et barn under 3 år! Der er mange former for fællesskab og jo de kan godt skabes andre steder end i en vuggestue. At indgå i en familie er også et fællesskab og det er det da absolut også, når man er i legestue. Ved du hvad der forgår i institutioner i dag? De fleste steder er det ren opbevaring af børn på grund af de ringe normeringer. Der er IKKE tid til det pædagogiske arbejde med børnene når de nogle steder er 2 voksne til 14 små vuggestue børn. 

Jeg arbejder i en vuggestue,, så jo det kender jeg godt 

Vi er 3 til 12 børn og det er den dårligste normering jeg har arbejdet under, men der er altså plads til pædagogiske aktiviteter hver dag, samt i kraft af uddannelse kan man spotte hvad børnene har brug for hjælp til (det kan man fx ikke i en legestue) . Jeg synes det er så vigtigt at der er nogle uddannede øjne på langt de fleste børn , det er så vigtigt at børn lærer at være en blandt mange og at mor ikke altid er der ikke til at redde en. Jeg har intet sagt om at man Ikke kan blive et socialt mennesker hvis man går hjemme hos mor, men det rejser en masse problematiker er min erfaring og det er mange gange hjemmepasset børn der har det svært socialt. Igen ikke ALLE men mange  

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Carina:-)

Vi er 3 til 12 børn og det er den dårligste normering jeg har arbejdet under, men der er altså plads til pædagogiske aktiviteter hver dag, samt i kraft af uddannelse kan man spotte hvad børnene har brug for hjælp til (det kan man fx ikke i en legestue) . Jeg synes det er så vigtigt at der er nogle uddannede øjne på langt de fleste børn , det er så vigtigt at børn lærer at være en blandt mange og at mor ikke altid er der ikke til at redde en. Jeg har intet sagt om at man Ikke kan blive et socialt mennesker hvis man går hjemme hos mor, men det rejser en masse problematiker er min erfaring og det er mange gange hjemmepasset børn der har det svært socialt. Igen ikke ALLE men mange  

Nu er det ret få procent der hjemmepasse.

Så tvivler på du har mødt ret mange utilpassede børn hvor grunden har været pga de har været sammen med deres forældre. 

Jeg mangler seriøs forskning der beviser at børn har brug for at komme i inst som små.

At de mistrives hvis de i ikke sidder 6 timer hver dag på gulvet og savner deres forældre.

Til gengæld er der rigtig meget forskning der viser hvad der sker med små børn der kommer i inst  før de forstår hvorfor .

Stress og mistrivsel er nemlig nøgle ordene i alle de mange artikler der er skrevet af professionelle personer. 

Og det må du da også have læst og set via dit studie?

Det skal være utroligt ringe hjemme før en pædagog kan erstatte en forældre.

Og vil du ikke lige uddybe alle de mange problematikker der opstår ved at et barn er hos sine forældre frem for i inst?

Anmeld Citér

13. oktober 2018

God-mor

Soonmom skriver:

Som du nok kan fornemme er jeg lodret uenig. Jeg kan slet ikke genkende den problematik omkring hjemmepasset børn (arbejde i børnehave + erfaring fra eget barn og netværk for hjemmeunger). Tværtimod vil jeg faktisk sige. Min oplevelse er at små børn som tilbringer mange timer om ugen i institution er stressede børn. 

I min søns institution er det kun i middagstimerne de er 3 voksne, ellers er de 2 til 14 små børn. Helt groteskt i min verden. Men det er jo ikke deres skyld. Jeg mener alt andet en lige, at forældre giver børnene noget som pædagoger slet ikke er i stand til- nemlig kærlighed og hengivenhed. De vigtigste faktorer sammen med en oprigtig omsorg fra de primære omsorgspersoner for et så lille barn. Jeg bliver så provokeret, fordi jeg mener at det er samfundet som har lært os at det er bedst for børn at de kommer tidligt i institution. Fordi det tjener samfundet bedst. Det er for rigtig mange total naturstridigt at skulle afleverer sit lille barn som måske ikke engang kan gå endnu til fremmede voksne, som i øvrigt også skal sørge for måske 13 andre børn. Det er for mig i hvert fald voldsomt for et lille menneske og for mange forældre. 

For mig er det helt absurt at der bør være uddannede øjne på små børn. Nej små børn har brug for deres forældre, og de har brug for omsorg og nærvær. Dem der er bedst til at give børn det de har brug for er barnets forældre, hvis de vel og mærke er gode forældre. Jeg er helt med på at der naturligvis er nogle børn, som måske ikke kommer fra de bedste kår til en grad kan have gavn af at komme tidligt i inst. og blive set på med andre øjne. 

Så fik jeg luft.  Det er spændende at høre andres synspunkter. Også dine  

God aften.. 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

God-mor

Carina:-) skriver:

Nu er det ret få procent der hjemmepasse.

Så tvivler på du har mødt ret mange utilpassede børn hvor grunden har været pga de har været sammen med deres forældre. 

Jeg mangler seriøs forskning der beviser at børn har brug for at komme i inst som små.

At de mistrives hvis de i ikke sidder 6 timer hver dag på gulvet og savner deres forældre.

Til gengæld er der rigtig meget forskning der viser hvad der sker med små børn der kommer i inst  før de forstår hvorfor .

Stress og mistrivsel er nemlig nøgle ordene i alle de mange artikler der er skrevet af professionelle personer. 

Og det må du da også have læst og set via dit studie?

Det skal være utroligt ringe hjemme før en pædagog kan erstatte en forældre.

Og vil du ikke lige uddybe alle de mange problematikker der opstår ved at et barn er hos sine forældre frem for i inst?

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Anonym

God-mor skriver:

Du lyder bitter. 

Er man bitter fordi man fortæller sine oplevelser om børn der har været hjemme i 3 år og er blevet asociale og ikke kunne begå sig med andre børn? 

Jeg kan ikk se hvad det har med bitterhed st gøre. Jeg har både tiden og muligheden for at have mit barn hjemme hver dag. Men det er et bevidst valg at sende ham afsted da det giver ham mere end bare at være hjemme. 

Min holdning. Men det gør ikke en bitter bare fordi man ikk deler andres. Du føler dig åbenbart meget stødt med sådan en bemærkning 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Soonmom skriver:

Fri leg er da det bedste ift. at lære det sociale og samspil. Hvad er det du tænker ift. børn under 2 år som der skal være pædagogisk? 

Og så kan man jo arrangere at mødes med nogle fra legestuen og mødes med sin mødregruppe. 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Soonmom skriver:

Faktisk undrer det mig at du som pædagog kan sige at børn under tre år har behov for at komme i institution. 

Hvad er det for nogle vigtige aktiviteter? 

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Anonym skriver:

Nej aldrig nogensinde. 

Jeg har set børn der blev passet hjemme til 3 års alderen. Da de endelig kom i institution kunne de ikke begå sig med andre børn. 

De var asociale og kunne ikke finde ud af at lege med andre børn. 

I mine øjne så er det egoistisk at lade børnene gå hjemme så længe. 

Eller også var du ikke god nok til at hjælpe børnene ind i en legerelation, fordi du havde travlt med dine fordomme? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.