Gå hjemme til barnet er 3 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Men vil du i øvrigt sidestille at sende dit barn i vuggestue og at udsætte det for passiv rygning??

Jeg vil sidestille dét, at det er virkelig dumt - ja, det mener jeg - at ønske sig ikke at kende de negative sider ved de valg, man træffer, og at foretrække at gå uvidende rundt i overbevisning om, at man gør det allerbedste. At være voksen og forælder indebærer også, at man tager ansvar for sine valg og ikke stikker fingrene i ørerne, når nogen oplyser, at der er alternativer, som tjener barnet bedre. 

Min mor havde fem ugers barsel med mig. Tænk, hvis kvinder lige siden havde nægtet at erkende, at det ikke var optimalt for barnet, blot fordi de ikke kunne bære den dårlige samvittighed ved den indsigt - så havde vi aldrig fået længere barsel. Det er nu engang ikke en naturlov, at børn skal ud af hjemmet og passes fra 1-års-alderen - historisk set er det ganske nyt, og det sker langt fra alle steder i verden - så hvorfor blive så fortørnet ved tanken om, at det kunne og måske burde være anderledes? 

Forandringer kommer kun, når man tør stille spørgsmålstegn ved det her og nu eksisterende, og jeg har da gevaldigt svært ved at tro på, at intet vil ændre sig på dette område over de næste 50-100 år. 

“Ignorance is bliss” - dén køber jeg ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2018

Mor og meget mere

Loa skriver:

Præcis det der jeg mener.

Du mener, at jeg - til trods for, jeg selv har haft mine børn passet fra 1-årsalderen - ikke bør sige højt, at jeg er klar over, det ikke er årtusinders bedste løsning for små børn at blive adskilt fra forældrene i timer hver dag? Nu mener jeg helt generelt, at indsigt og viden og erkendelse er en væsentlig del af dét at være et ansvarligt menneske, herunder også de trælse facts. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Loa skriver:

Hvorfor er det så vigtigt for dem der hjemmepasser deres børn, at pointere at børn har bedst af at gå hjemme til de er 3. Eller at de bestemt ikke har bedst af at komme i institution.

Er det fordi os der har truffet et andet valg skal få dårlig samvittighed? 

Der skal hele tiden nævnes at folk selvfølgelig skal gøre hvad der er bedst for deres børn, MEN at artikler og bla bla viser at børn har bedst af kun at være hos deres forældre de første tre år.

Jeg forstår det virkelig ikke.

Fordi ts spørger - og fordi nogle mennesker påstår det modsatte uden noget at have det i. 

Mine børn blev ikke hjemmepasset - Men derfor kan jeg da godt være bevidst om at det ikke er det bedste for et barn. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Loa

Mor og meget mere skriver:

Jeg vil sidestille dét, at det er virkelig dumt - ja, det mener jeg - at ønske sig ikke at kende de negative sider ved de valg, man træffer, og at foretrække at gå uvidende rundt i overbevisning om, at man gør det allerbedste. At være voksen og forælder indebærer også, at man tager ansvar for sine valg og ikke stikker fingrene i ørerne, når nogen oplyser, at der er alternativer, som tjener barnet bedre. 

Min mor havde fem ugers barsel med mig. Tænk, hvis kvinder lige siden havde nægtet at erkende, at det ikke var optimalt for barnet, blot fordi de ikke kunne bære den dårlige samvittighed ved den indsigt - så havde vi aldrig fået længere barsel. Det er nu engang ikke en naturlov, at børn skal ud af hjemmet og passes fra 1-års-alderen - historisk set er det ganske nyt, og det sker langt fra alle steder i verden - så hvorfor blive så fortørnet ved tanken om, at det kunne og måske burde være anderledes? 

Forandringer kommer kun, når man tør stille spørgsmålstegn ved det her og nu eksisterende, og jeg har da gevaldigt svært ved at tro på, at intet vil ændre sig på dette område over de næste 50-100 år. 

“Virkelig dumt” at få sine børn passet fra 1 års alderen?! 

Kan mærke det er bedst at vi lukker den her. Jeg har ikke alt muligt evidens at basere mine meninger og holdninger på, men jeg gider fandme ikke sidde og læse at det er virkelig dumt at lade sine børn blive passet fra de er 1 års alderen, fordi man ikke kan/vil/har mulighed for at gå hjemme med dem. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Tommelise

Loa skriver:

Kan mærke det er bedst at vi lukker den her. Jeg har ikke alt muligt evidens at basere mine meninger og holdninger på, men jeg gider fandme ikke sidde og læse at det er virkelig dumt at lade sine børn blive passet fra de er 1 års alderen, fordi man ikke kan/vil/har mulighed for at gå hjemme med dem. 

Sådan som jeg læser det, så skriver hun ikke, at det er virkelig dumt at få sine børn passet fra 1-års alderen.

Men at det er dumt at lukke øjnene for, at det man gør, ikke nødvendigvis er til barnets bedste.

Anmeld Citér

15. oktober 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Altså i princippet har du jo ret - det er fakta og man bør ikke lukke øjnene for fakta. Men mit bud er at de rigtig mange godt ved at det ikke er til barnets ultimativt bedste at det kommer i institution som helt lille, men andre faktorer gør at det bliver nødt til at være sådan.

Ud fra den præmis giver det jo ikke nogen værdi udover dårlig samvittighed at fortælle folk at det er bedste at holde børnene hjemme. Det svarer i min optik til at sige "Ved du godt det kan give kræft?" til en ryger eller "Den feder altså meget den der" til en overvægtig som spiser en is. De ved det godt.

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Mor og meget mere

Loa skriver:

Du kunne også læse, hvad jeg egentlig skrev. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Mor og meget mere

IenFart skriver:

Altså i princippet har du jo ret - det er fakta og man bør ikke lukke øjnene for fakta. Men mit bud er at de rigtig mange godt ved at det ikke er til barnets ultimativt bedste at det kommer i institution som helt lille, men andre faktorer gør at det bliver nødt til at være sådan.

Ud fra den præmis giver det jo ikke nogen værdi udover dårlig samvittighed at fortælle folk at det er bedste at holde børnene hjemme. Det svarer i min optik til at sige "Ved du godt det kan give kræft?" til en ryger eller "Den feder altså meget den der" til en overvægtig som spiser en is. De ved det godt.

Nej. Tydeligvis ved alle det ikke. Det viser tråden jo. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Loa

IenFart skriver:

Tak!! Det er åbenbart meget svært for mig at formulere det jeg mener 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Loa

Mor og meget mere skriver:

Du kunne også læse, hvad jeg egentlig skrev. 

Det var faktisk det jeg troede jeg læste.

jeg forsøger ikke bevidst at misforstå noget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.