Loa skriver:
Men vil du i øvrigt sidestille at sende dit barn i vuggestue og at udsætte det for passiv rygning??
Jeg vil sidestille dét, at det er virkelig dumt - ja, det mener jeg - at ønske sig ikke at kende de negative sider ved de valg, man træffer, og at foretrække at gå uvidende rundt i overbevisning om, at man gør det allerbedste. At være voksen og forælder indebærer også, at man tager ansvar for sine valg og ikke stikker fingrene i ørerne, når nogen oplyser, at der er alternativer, som tjener barnet bedre.
Min mor havde fem ugers barsel med mig. Tænk, hvis kvinder lige siden havde nægtet at erkende, at det ikke var optimalt for barnet, blot fordi de ikke kunne bære den dårlige samvittighed ved den indsigt - så havde vi aldrig fået længere barsel. Det er nu engang ikke en naturlov, at børn skal ud af hjemmet og passes fra 1-års-alderen - historisk set er det ganske nyt, og det sker langt fra alle steder i verden - så hvorfor blive så fortørnet ved tanken om, at det kunne og måske burde være anderledes?
Forandringer kommer kun, når man tør stille spørgsmålstegn ved det her og nu eksisterende, og jeg har da gevaldigt svært ved at tro på, at intet vil ændre sig på dette område over de næste 50-100 år.
“Ignorance is bliss” - dén køber jeg ikke.
Anmeld
Citér