Hej med jer
Hvis I fik mulighed for at passe jeres barn hjemme, til det var fx 3 år, ville I så gøre det?
Jeg må indrømme, at tanken virker meget tillokkende, og nu er det rent faktisk muligt... men på den anden side er jeg også glad for at arbejde, og der er også en vis sikkerhed i det...
Jeg har været hjemmegående i snart 3år, og tanken om at holde vores yngste hjemme med mig var også virkelig tillokkende. Men jeg valgte at tænke sådan, at jeg kan ikke give hende det samme niveau i leg og aktivitet, samt modspil som en pige på 2~3 år har brug for.
Min datter elsker sine venner og pædagoger og vil gerne afsted på trods af f.eks. Sygdom (kommer hun selvfølgelig ikke hvis hun er syg.) så det bekræfter mig i jeg har valgt rigtigt. 
Men tager mig også af og til den frihed at holde hende hjemme så vi rigtigt kan gennem hygge og opleve noget andet en almindelig hverdag.
(Det gælder også den store, men ikke i samme omfang pga. Hun går i skole, så det mere at tage en ekstra dag efter f.eks. En sygeperiode hvor hun er frisk hjemme, og kan hygge.
)
Kan godt forstå du finder tanken tillokkende. Men tror alligevel børnene har godt af at komme ud blandt andre børn. Hvad med f.eks. At give ham/hende lidt kortere dage evt.

Anmeld
Citér