Gå hjemme til barnet er 3 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.952 visninger
121 svar
209 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2018

Anonym trådstarter

Hej med jer

Hvis I fik mulighed for at passe jeres barn hjemme, til det var fx 3 år, ville I så gøre det?

Jeg må indrømme, at tanken virker meget tillokkende, og nu er det rent faktisk muligt... men på den anden side er jeg også glad for at arbejde, og der er også en vis sikkerhed i det...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2018

Junipige15

Vi ville fint kunne gøre det ift økonomien, men ville aldrig selv gøre det. Det ville simpelthen være for kedeligt i længden for mig - MEN! Min rigtig gode veninde går hjemme med deres tvillinger, og hun elsker det indtil videre skal hun gå hjemme til de er 2 år, og så tager de den derfra. Hun får så tilskud til hjemmepasning, da det gives i deres kommune, så der kommer lidt ind på kontoen alligevel  hvis du gerne vil, og i har økonomisk mulighed skal du da gøre det! Hvis du fortryder på et tidspunkt kan du jo blot søge arbejde og søge institutionsplads til dit barn.. 

Anmeld Citér

12. januar 2018

Tystys14

Profilbillede for Tystys14

Hej med jer

Hvis I fik mulighed for at passe jeres barn hjemme, til det var fx 3 år, ville I så gøre det?

Jeg må indrømme, at tanken virker meget tillokkende, og nu er det rent faktisk muligt... men på den anden side er jeg også glad for at arbejde, og der er også en vis sikkerhed i det...

Jeg har været hjemmegående i snart 3år, og tanken om at holde vores yngste hjemme med mig var også virkelig tillokkende. Men jeg valgte at tænke sådan, at jeg kan ikke give hende det samme niveau i leg og aktivitet, samt modspil som en pige på 2~3 år har brug for. 

Min datter elsker sine venner og pædagoger og vil gerne afsted på trods af f.eks. Sygdom (kommer hun selvfølgelig ikke hvis hun er syg.) så det bekræfter mig i jeg har valgt rigtigt. 

Men tager mig også af og til den frihed at holde hende hjemme så vi rigtigt kan gennem hygge og opleve noget andet en almindelig hverdag.  (Det gælder også den store, men ikke i samme omfang pga. Hun går i skole, så det mere at tage en ekstra dag efter f.eks. En sygeperiode hvor hun er frisk hjemme, og kan hygge.

Kan godt forstå du finder tanken tillokkende. Men tror alligevel børnene har godt af at komme ud blandt andre børn. Hvad med f.eks. At give ham/hende lidt kortere dage evt. 

Anmeld Citér

12. januar 2018

Carina:-)

Profilbillede for Carina:-)
Mod

Ja og gør det også.

I min verden har børn under 3 år ikke brug for pasning og ikke brug for andre voksne end deres forældre.

Her passer jeg mit arbejde ind med hjemnepssning

Så arbejder jeg igennem når de sover.

Når de når bh alderen starter de roligt op .

Vi går i legestue svømmehal osv og mødes med andre hjemmepasser. 

Selv om jeg indimellem synes Det er hårdt når jeg sidder ved skrivebordet kl 02 og arbejder så vil jeg ikke bytte.

Så har du selv lyst vil jeg sige du giver dit barn noget vigtigt ved at give det mulighed for at være sammen med en forældre i de første vigtige år.

Anmeld Citér

12. januar 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Personligt ville det ikke være noget for mig. Jeg elsker mine børn, men jeg får så meget energi af at gå på arbejde.

Jeg tænker, at hvis man vil og kan gå hjemme med sit barn, så skal man da gøre det

Anmeld Citér

12. januar 2018

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Nej, jeg ville elske det, men for mit barns skyld skal det ud at have andre input.

Jeg har det sidste år været på barsel med min yngste, men min ældste startede stadig i dagpleje måneden før jeg fødte, og det er 100 % det rette valg. Selvom børn er små har de brug for at iagttage andre børn og få nogle andre input end mor derhjemme kan give

så hvis jeg skulle være hjemmegående ville mit barn stadig skulle i institution nogle timer om dagen, ikke en hel arbejdsdag for det er ikke for barnets skyld, men 4-6 timer om dagen 

Anmeld Citér

12. januar 2018

Dorthe1986

Profilbillede for Dorthe1986
Mor til Emil og Ella

Min mand går hjemme med vores datter og det kommer han til, til hun er 3 år og starter i børnehave. Institutioner i den alder har intet at gøre med børnenes behov, men udelukkende fordi vi som samfund har indrettet os sådan at det er svært at gøre andet. Hvad angår samspillet med andre børn... far går i legestue med vores datter og det er så fint. I den alder leger børn ikke med hinanden i det omfang,  de parallel-leger hvis man kan kalde det det 

Bøen har mere brug for sine forældre i den alder end andre børn 

Anmeld Citér

12. januar 2018

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17
Anonym skriver:

Hej med jer

Jeg gjorde det med min datter og det var jeg utrolig glad for! 

Min søn starter i vuggestue om 1 måned, der er han 10 måneder. Jeg er gået i gang med pædagog uddannelsen, og jeg er ikke villig til at udskyde den 3 år. Så denne gang gør jeg det ikke, men giver så korte dage det overhovedet er muligt og så har de en farmor og mormor der efter er hjemme og som gerne giver dem en fridag  

Min overbevisning er at børn har bedst af at være hos deres primære omsorgspersoner til de er omkring 3 år. De har ikke behov for vuggestue eller dagpleje for at blive ordentligt stimuleret, i min optik er det noget vi som samfund desværre bilder os ind for at beskytte os selv og vores samvittighed. 

Fedt at du har muligheden. 

Anmeld Citér

12. januar 2018

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17
Soonmom skriver:

Nej, jeg ville elske det, men for mit barns skyld skal det ud at have andre input.

Jeg har det sidste år været på barsel med min yngste, men min ældste startede stadig i dagpleje måneden før jeg fødte, og det er 100 % det rette valg. Selvom børn er små har de brug for at iagttage andre børn og få nogle andre input end mor derhjemme kan give

så hvis jeg skulle være hjemmegående ville mit barn stadig skulle i institution nogle timer om dagen, ikke en hel arbejdsdag for det er ikke for barnets skyld, men 4-6 timer om dagen 

Jeg er lodret uenig med dig men nysgerrig på hvorfor du mener at det er rigtig godt for små børn at være i institution 6 timer dagligt fx Er nysgerrig fordi jeg selv har en helt anden opfattelse af hvad småbørn har behov for. 

Anmeld Citér

12. januar 2018

Anonym

Til hver en tid hvis det var muligt. Jeg har læst overbygning og passet mit barn til 2,5 års alderen. Selvfølgelig med legestue, svømmehal, legeaftaler, zoo ture osv. At passe hjemme er jo ikke bare sidde indendørs uden stimulering. Er selv blevet passet hjemme til jeg var 3. Synes det er langt vigtigere med overflod af omsorg og kærlighed og tryghed hjemmefra for et barns tidlig udvikling end institutionsliv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.