Jeg går også hjemme med min nummer 4, og gid jeg havde haft den mulighed ved de første tre også. Trods de havde korte dage og fridage, så er dette alligevel noget helt andet. Det har været så godt for os. Børn er samtidig forskellige og de håndterer det forskelligt. Især to af mine egnede sig / egner sig ikke til “miljøet”. Men det er heller ikke min overbevisning, at det er noget de har brug for, før de bliver ældre.
Nu nærmer min datter sig 3 og begynder at søge andre børn mere. Vi sørger også for at hun omgås andre, men et decideret behov for at komme afsted alene hver dag, synes jeg ikke hun har endnu.
Hun venter fint i kø på sin tur til gymnastisk, var blefri som halvandet årig (hvis det skulle sige noget), er meget langt fremme både sproglig og motorisk og hun trives. Det kan “institutionsbørn” ligeså vel gøre/være, men det har kun været positivt for vores datter, at være hjemme. Og her sammenligner jeg med hendes søskende, og ser på hende som individ.
Derudover er det også godt for os alle i familien. Og jeg arbejder deltid om aftenen, hvor jeg får nogle voksne input.
Anmeld
Citér