lineog4 skriver:
Hvad vil du?
Egentlig synes jeg ikke nogle kan råde dig før SU ved, hvad du vil? Der kan være mange faktorer, din alder, din familie, din mentale sundhed, din kæreste, din uddannelse, din religion og keg kunne blive ved. Men især med en senere abort end 13. Uge, tænker jeg kvindens følelser er næsten alt afgørende. Du mærker graviditeten, du skal gennemgå aborten (jeg ved ikke hvordan den foregår i Sverige, men ved i DK at en senabort foregår som en fødsel), du mærker forandringen i din krop - så hvad føler du?
Jeg har læst om din mor, en lille smule om din kæreste, men intet om dig. Hvad tæller for at beholde graviditeten og hvad tæller for en abort? Er du der hvor du føler du har så meget kontrol over spiseforstyrrelse og en del af bevæggrundene for netop kontrollen over mad og krop blev styrende? Er du et sted i livet, hvor du tror du kan vokse med opgaven også selvom din familie ikke støtter? Har du følelser for den lille ært som lige nu vokser i dig eller kan du se den netop alene som en ært der vokser? Er der en del af dig, der allerede drømmer om en baby?
Det er mine råd, at mærke efter forsøg at idoler dine følelser fra din mors. Mærk efter helt derinde hvor det kan gøre ondt og glem din mor for et øjeblik. Tag en god lang snak med din kæreste og tal ikke med din mor et par dage, så I får ro til at tale ud fra jer to, for selvom mor er vigtig så er det dig og din kæreste der er hovedpersoner i den her historie og ikke din mor. Find hinanden og tal fremtiden igennem både med og uden det barn der måske kan komme.
Sluk telefonen og flyt hjem til din kæreste et par dage.... kan du ikke det følelsesmæssigt så skal du kraftigt overveje om du kan få et barn uden din mors støtte
Mange tak fordi du har taget dig tid og kommentere herinde. Jeg gør mig mange tanker omkring at få en abort men også om at beholde det.
Først da jeg så fosteret på scanningen, så fil jeg et stort smil på mine læber. Og kunne næsten ikke tro mine egne øjne, at det var hvad der lå indeni mig.
Jeg elsker min kæreste og han har virkelig været en god støtte for mig mens jeg var spise forstyrret. Vi har oplevet meget på de 2.5 år vi har været sammen. Jeg føler mig sikker på, at jeg gerne vil stifte familie med ham. Vil rigtig gerne have han skal være far for mine kommende børn.
Det som dog er for en abort, er klart min unge alder. Byture har aldrig sagt mig noget, så jeg er egentlig ikke bange for Det, at skulle prioritere en baby før mine egne behov. På flere områder. Men og dog tænker jeg rigtig meget over tingene generelt og har en irriterende tendens til at tro der vil komme problemer, i stedet for at blive i nuet og tage udfordringerne som de med tiden vil komme.
Jeg har altid troet at børn sætte en stopper for karrieren- sådan behøver det måske ikke være? Jeg drømmer om at tage en kandidat uddannelse efter min bachelor.
Ja der er nok mest det med uddannelse og karriere jeg er bekymret for, skal gå i stykker pga en baby.
Men det tænker jeg ikke nødvendigvis altid sker. Hvis man vil noget, og arbejder for sine drømme- så skal man nok kunne få det til at lykkes
Har altid nydt min frihed, men jeg fik følelser da jeg så fosteret. Plus jeg har hørt flere historier om par der forgæves forsøger at få er barn på 3. År. Det er også lidt en frugt jeg har. Nu hvor det her mirakel skete på trods af jeg faktisk var beskyttet med p-piller og også fortrydelses piller indimellem.
Kan ikke lade være og tænke det måske er skæbnen der har en finger med..