Perle1 skriver:
Mange tak fordi du har taget dig tid og kommentere herinde. Jeg gør mig mange tanker omkring at få en abort men også om at beholde det.
Først da jeg så fosteret på scanningen, så fil jeg et stort smil på mine læber. Og kunne næsten ikke tro mine egne øjne, at det var hvad der lå indeni mig.
Jeg elsker min kæreste og han har virkelig været en god støtte for mig mens jeg var spise forstyrret. Vi har oplevet meget på de 2.5 år vi har været sammen. Jeg føler mig sikker på, at jeg gerne vil stifte familie med ham. Vil rigtig gerne have han skal være far for mine kommende børn.
Det som dog er for en abort, er klart min unge alder. Byture har aldrig sagt mig noget, så jeg er egentlig ikke bange for Det, at skulle prioritere en baby før mine egne behov. På flere områder. Men og dog tænker jeg rigtig meget over tingene generelt og har en irriterende tendens til at tro der vil komme problemer, i stedet for at blive i nuet og tage udfordringerne som de med tiden vil komme.
Jeg har altid troet at børn sætte en stopper for karrieren- sådan behøver det måske ikke være? Jeg drømmer om at tage en kandidat uddannelse efter min bachelor.
Ja der er nok mest det med uddannelse og karriere jeg er bekymret for, skal gå i stykker pga en baby.
Men det tænker jeg ikke nødvendigvis altid sker. Hvis man vil noget, og arbejder for sine drømme- så skal man nok kunne få det til at lykkes
Har altid nydt min frihed, men jeg fik følelser da jeg så fosteret. Plus jeg har hørt flere historier om par der forgæves forsøger at få er barn på 3. År. Det er også lidt en frugt jeg har. Nu hvor det her mirakel skete på trods af jeg faktisk var beskyttet med p-piller og også fortrydelses piller indimellem.
Kan ikke lade være og tænke det måske er skæbnen der har en finger med..
Jeg mødte min (nuværende) mand da heg var 18. Han var enlig far til en lille skat på 3 år - og jo det er mærkeligt pludselig at skulle sætte et andet menneske langt over sig selv, at man pludselig skal tilsidesætte egne behov. Men når det er sagt tror jeg det kommer langt mere naturligt når man sidder med en nyfødt, for der giver det sig selv.
Uddannelse, hmm i den perfekte verden var vi alle færdiguddannede, havde det rigtige job, havde gjort karriere, rejst jorden rundt og havde etableret os med villa, Volvo og vovhund inden vi fyldte 24 og så fik vi børnene før vi blev 30
men hvor ville det være kedeligt i den ideelle verden. Du kan the 5 uddannelser selvom du er blevet mor, ja faktisk vil jeg sige det var langt bedre at være under uddannelse med et lille barn end nu med fuldtidsarbejde (altså tidsmæssigt og ikke økonomisk selvsagt).
Men alt det kan jeg sige, det hele handler om hvad du og din kæreste tænker. Og derfor tænker jegvstadig du skal tage et par dage hos ham med en slukket telefon så din mor ikke kan påvirke og så bestemmer I to og tænker på jer, på jeresmlib og ikke på omverdenen