Mor presser til abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2017

Perle1

Mille123 skriver:

Men det er jo åbenbart ikke mere tæt end hun kan kræve af dig at du skal have en abort til trods for at det lyder som om du ikke ønske dette. - er det ikke muligt at bilde hende ind st du er i uge 13 og at du derfor har fået afslag på abort, således at det er ude af dine hænder? - jeg er klar over at det måske ikke er lige så nemt for dig at løsrive dig da der kan være noget kulturforskel jeg ikke kender til i forhold til at miste familierelationer - men jeg kan kun sige at min mor ikke skulle true mig mod min vilje. Men forstår godt det er træls for dig.

Jeg har fortalt hende jeg er i 13. Uge

Men hun er virkelig sikker pp jeg ikke kan tage det ansvar. Godt nok vol hun gerne beskytte mig; men hun er ligeglad hun siger jeg sagtens kan få en abort hvis jeg tager til Sverige (uge 16 grænse ) og jeg bare skal fortælle jeg er uansvarlig til et barn.

På den ene side kan jeg godt forstå at hun ikke synes jeg er moden nok. Den anden side sårer det mig også.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2017

Mysonsmama

Perle1 skriver:

Men hun er virkelig sikker pp jeg ikke kan tage det ansvar. Godt nok vol hun gerne beskytte mig; men hun er ligeglad hun siger jeg sagtens kan få en abort hvis jeg tager til Sverige (uge 16 grænse ) og jeg bare skal fortælle jeg er uansvarlig til et barn.

På den ene side kan jeg godt forstå at hun ikke synes jeg er moden nok. Den anden side sårer det mig også.. 

Nok om hvad din mor synes og ønsker.. 

Du er voksen, hvad mener DU ? Hvad ønsker DU?

Anmeld Citér

14. december 2017

Carina:-)

Perle1 skriver:

Du er 20 .

Din mor har ingen ret til at bestemme over dit liv og din krop.

Hvis du ønsker det barn er det der du gær.

Måske det er på tide at flytte hjemmefra?

Anmeld Citér

14. december 2017

Mille123

Du lyder ikke umoden men jeg kender dig ikke. Det er også derfor jeg foreslog at du kontakter mødrehjælpen, de har prøvet disse dilemmaer før. Hvis du ønsker barnet tænker jeg det er nemmere at blive forsonet med din mor over tid hvis du beholder det - i forhold til at imødekomme hendes ønske om abort, hvor du risikere at fortryde aborten og skal have ar på sjælen over dette. 

Anmeld Citér

14. december 2017

Iby1210

Perle1 skriver:

Jeg har fulgt lidt ved siden af og bliver nødt til at skrive.. Er din mor bevidst om at abort 120 dage efter befrugtning betragtes som mord i islam( fordi barnet har fået sjælen)? Du er jo ikke langt fra det. Det ved du måske noget om,da du er muslim? Mind hende om det. Og ved du hvordan fostret ser ud i uge 13-14???? Det jo næsten en mini baby!!!! Jeg har mistet i uge 11+1 og det var frygteligt fordi den havde jo næsten udviklet sig med hoved ben,arme osv. Ja jeg har set det.  Du skal ikke tro på det er let. Og når hun allerede har accepteret at du bor sammen med en dansker,hvorfor kan hun ikke acceptere at I skal have et barn? Hvad troede hun? At I skulle bo som søskende?! Oh come on! Pls lad være med at abortere og tal hende til fornuft! Hvis nu din kæreste er villig til at fri så bliv dog gift for Guds skyld. Hvis I selvfølgelig ønsker det. 

Anmeld Citér

14. december 2017

Perle1

Iby1210 skriver:

Jeg har fulgt lidt ved siden af og bliver nødt til at skrive.. Er din mor bevidst om at abort 120 dage efter befrugtning betragtes som mord i islam( fordi barnet har fået sjælen)? Du er jo ikke langt fra det. Det ved du måske noget om,da du er muslim? Mind hende om det. Og ved du hvordan fostret ser ud i uge 13-14???? Det jo næsten en mini baby!!!! Jeg har mistet i uge 11+1 og det var frygteligt fordi den havde jo næsten udviklet sig med hoved ben,arme osv. Ja jeg har set det.  Du skal ikke tro på det er let. Og når hun allerede har accepteret at du bor sammen med en dansker,hvorfor kan hun ikke acceptere at I skal have et barn? Hvad troede hun? At I skulle bo som søskende?! Oh come on! Pls lad være med at abortere og tal hende til fornuft! Hvis nu din kæreste er villig til at fri så bliv dog gift for Guds skyld. Hvis I selvfølgelig ønsker det. 

Jeg anede ikke det med sjælen etter 3 mdr

.ja, men hub mener stadig at hun kender mig så godt at jeg ikke er moden nok. Desuden har hun ret i, at man altid kan få barn senere.. men jeg kan ikke lad3 være og tænke at, der måske var en årsag derude et eller andet sted, til at vi skal have det barn i den unge alder... som hvis det er universet der bestemmer det. Jeg fylder 21 et par  mdr efter termin. Den er dat til juni

Anmeld Citér

15. december 2017

ZackAddy

Hej søde dig. 

Jeg stod tilbage i februar med en positiv test det bestemt ikke var planlagt. Det endte med en abort, det var dog ikke fordi jeg ønskede det, men fordi min kærestes mor fik ham presset til, at presse mig. Jeg fortryder det dagligt og jeg har stadig ikke tilgivet hende for at manipulere ham til det. Det var godt nok ikke min egen mor der pressede mig, men der var stadig “nogen” der gjorde det.

Mit allerbedste råd til dig er; lyt til dig selv og absolut ingen andre! Hvis jeg kunne have valgt anerledes, havde jeg gjort det uden at blinke. Man skal aldrig lade nogen presse en, til noget man ikke har lyst til! Jeg håber du finder den løsning der er bedst for DIG! 

Anmeld Citér

15. december 2017

Mysonsmama

Perle1 skriver:

.ja, men hub mener stadig at hun kender mig så godt at jeg ikke er moden nok. Desuden har hun ret i, at man altid kan få barn senere.. men jeg kan ikke lad3 være og tænke at, der måske var en årsag derude et eller andet sted, til at vi skal have det barn i den unge alder... som hvis det er universet der bestemmer det. Jeg fylder 21 et par  mdr efter termin. Den er dat til juni

Forstår ikke den tankegang at man altid kan få barn senere.. Ja det kan man da hvis man er så heldig, men du har et barn i maven NU... Det er et lille menneske.. Det er livets gave til jer.

Hvis du ikk er moden, så bliver man det bare rolig. Det kommer helt naturligt. Jeg tror os du ville fortryde du fik en abort på så tyndt et grundlag. Og du er 20, ikke 15

Anmeld Citér

15. december 2017

mpr

Perle1 skriver:

Nu skal man huske på at bare fordi man bliver gravid en gang er det ingen garanti at man bare lige bliver det næste gang..  Har flere bekendte som har ventet flere år uden der faktisk var nogen problemer med dem.. Jeg selv arbejder for at blive gravid på 5 år.. Du skal mærke efter i maven om du vil have DET her barn, og lukke alt din mor siger ude, evt hvis hun bliver ved med at presse snakke med din kæreste om der er mulighed for at flytte om til ham indtil I kan flytte i jeres fælles lejlighed, for kender godt til hvordan familie kan være meget anmasende med deres meninger og holdninger, og kun deres mening er den rigtige.. Synes faktisk også det er rigtig tarveligt af din mor at hun indirekte siger at du er uduelig og vil blive en dårlig mor..  Taget i betragtning af at I skulle have et tæt og dejligt forhold, så synes jeg godt nok hun leger lidt meget med musklerne, også bare det at hun tror hun kan forbyde dig at flytte sammen med din kæreste.. Du er 20 år.. Du har været myndig i 2 år, hun har ikke ret til at bestemme over dit liv mere end du tillader hende..
Uanset om du vælger at beholde eller få en abort, så ville jeg nok stadig flytte fra mor hvis jeg var dig.. Hendes opførsel i denne forbindelse er simpelthen ikke i orden, uanset om hun er bekymret eller prøver at beskytte dig, eller er bekymret for eget rygte. Hun underminere dig og prøver at pille ved din selvtillid .

Stort kram herfra 

Anmeld Citér

15. december 2017

Mille123

Mysonsmama skriver:

Forstår ikke den tankegang at man altid kan få barn senere.. Ja det kan man da hvis man er så heldig, men du har et barn i maven NU... Det er et lille menneske.. Det er livets gave til jer.

Hvis du ikk er moden, så bliver man det bare rolig. Det kommer helt naturligt. Jeg tror os du ville fortryde du fik en abort på så tyndt et grundlag. Og du er 20, ikke 15

Jeg er helt enig, og fordi man bliver gravid igen senere betyder det ikke at smerterne af at måtte opgive sit første barn forsvinder (vel og mærke hvis man ikke selv havde valgt aborten) - TS min søs valgte selv abort for over 20 år siden fordi kæresten dengang viste sig at være en idiot, men hun tænker stadig på barnet, bare for at sige, tænk nu godt igennem om du vil ofre så dybe at for din mors skyld - såfremt du vil fortryde aborten. Så er din mors og dit forhold alligevel brudt, fordi du vel bære nag. Hvis du ønsker barnet så skal hun også nok komme til at elske det når det engang kommer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.