Da jeg var 21 år blev jeg uplanlagt gravid. Jeg var egentlig lidt glad og stolt af min lille baby derinde, og jeg havde næsten altid hånden på min mave for at passe godt på den. Så skulle jeg fortælle det til mine forældre... Min mor kiggede på mig og sagde bare "nu skal du jo ikke tro du det er noget du skal beholde". That's it. Så blev der lagt låg på det, og jeg blev kørt til sygehuset af min far da det var tid til abort. Jeg var ekstremt sårbar og forskrækket og turde ikke andet end at rette ind af frygt for de aldrig ville snakke til mig igen. Jeg var igennem hele forløbet på sygehuset alene (de skulle til julefrokost hos naboen, så.............). Ingen måtte vide noget, for det var SÅ pinligt at jeg overhovedet kunne sætte dem (!!!!!) i sådan en situation.
Jeg er nu 32 år. Jeg har stadig store ar på sjælen. Jeg begyndte at lide af mareridt hvor hun (babyen var en pige, der hed Anna, i drømmene) stod ved siden af min seng og græd i en lang hvid kjole. Jeg så hende alle vegne. Den dag i dag, 11år senere, græder og ryster jeg stadig når jeg tænker på det. Også nu.
Jeg siger det kun for at understrege, at en abort skal være DIN beslutning. Det går nok ikke så galt som det gjorde for mig, men det er uklogt at lade andre presse dig, særligt din mor. Hendes mening er i bund og grund ligegyldig. Det her er mellem dig og din kæreste.
Jeg har intet mod abort og jeg har fuld forståelse for dem, der går igennem det. Men det skal ikke være andres beslutning. Jeg tror aldrig jeg kommer mig helt over det her. Jeg føler, at min mor tog mit barn fra mig og jeg er ekstremt vred på mig selv over jeg ikke gjorde modstand og bare rettede ind.
Hav det med i dine overvejelser.
Stort kram til dig og faderen herfra.
Anmeld
Citér