Mor presser til abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2017

Cassandra

Perle1 skriver:

Nej,  det var ikke hvad jeg mente. 

Jeg mente at vi (jeg og kæresten)  ville være tilbøjelig til at få en senabort i Sveige, hvis det viste sig at barnet til NF- skanningen var i risiko for at få downs syndrom eller en anden komplikation. Da vi begge ikke er klar til opgaven med et barn der er ekstra krævende, som det kan være med downs syndrom ( de svære tilfælde)

Jeg opdagede jo graviditeten sent. Og jeg har ikke haft mulighed for at tage folinsyre som sundhedsstyrelsen anbefaler man gør fra uge 1-10

Derfor er jeg også bekymret. 

Naturligvis er jeg lidt bekymret for at jeg mister mit job ved siden af studiet. Men kunne aldrig finde på at slå fosteret ihjel pga et sommerjob.

Hvis det viser sig at barnet fejler noget - så kan man altså få en senabort i DK også........det skal man ansøge om, men har ikke kendskab til et nej, hvis barnet fejler noget. Lyder lidt mystisk -

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
AnoMom skriver:

Rigtigt hvis det var tilfældet. Men ret er ikke ret her. For hun siger hun er 13+6 på fredag og det kan hun jo ikke være hvis hun er 12+1 nu  

Jeg er helt enig. Umodenhed eller trolling. Håber næsten det er en troll grundet umodenheden :/

Arh! Jeg havde ikke set det med 13+6 på fredag  

Anmeld Citér

17. december 2017

lineog4

Perle1 skriver:

Der er bare Det, at jeg også har et sommer job i zoologisk have. Jeg har været rigtig glad for det. Men hvis jeg beholder barnet så føder jeg i juli måned.. 

Og så er det  naturligvis lidt svært at passe hvis jeg skal på barsel os.. selvom min kæreste siger han godt vil tage barsel nogle måneder.. tænker jeg den har bedst at moren er hjemne. I forhold til når  den skal have mælk. Så findes der selvfølgelig en  bryst- mælke  pumpe..

Jeg kan ikke lade være med at tænke når jeg læser netop dette indlæg, om din mor ikke er den der kender dig bedst. 

Jeg ved godt man vokser med opgaven, men hvis mor og sommerjob i ZOO er dine største bekymringer i livet og i forhold til at få et barn, så kan der godt være du skal tænke dig om en gang til og tænke om tanken om et barn før sig glad og kan erstatte sommerferie job

Anmeld Citér

17. december 2017

Perle1

Jeg kan ikke lade være med at tænke når jeg læser netop dette indlæg, om din mor ikke er den der kender dig bedst. 

Jeg ved godt man vokser med opgaven, men hvis mor og sommerjob i ZOO er dine største bekymringer i livet og i forhold til at få et barn, så kan der godt være du skal tænke dig om en gang til og tænke om tanken om et barn før sig glad og kan erstatte sommerferie job

Det lød helt  forkert det jeg skrev. Men ja det er noget jeg kommer til at give afkald på.  Og det skal mak vænne sig med mange ting i sit liv når man er forældre. Har termin  der til sommer. Sommerbarn Men jeg skal og vil bruge al min tid med den lille. 

Min mor og kæresten mor er fortsat en bekymring fordi de betyder meget for jeg. Og jeg tænker at det er normalt, ingen 20 årige har lyst til at gå en fremtid i møde uden sin mors støtte og nærvær. Men jeg håber og tror at min mor om nogle år er god igen...

Vores lækre lejlighed er en 3 værelses, med 1 sove værelse, spisestue og en alm stue.

Anmeld Citér

17. december 2017

Tommelise

Perle1 skriver:

Det lød helt  forkert det jeg skrev. Men ja det er noget jeg kommer til at give afkald på.  Og det skal mak vænne sig med mange ting i sit liv når man er forældre. Har termin  der til sommer. Sommerbarn Men jeg skal og vil bruge al min tid med den lille. 

Min mor og kæresten mor er fortsat en bekymring fordi de betyder meget for jeg. Og jeg tænker at det er normalt, ingen 20 årige har lyst til at gå en fremtid i møde uden sin mors støtte og nærvær. Men jeg håber og tror at min mor om nogle år er god igen...

Vores lækre lejlighed er en 3 værelses, med 1 sove værelse, spisestue og en alm stue.

Jeg kan godt forstå, at der er en masse tanker, der tumler rundt i hovedet på dig.

Barnet var ikke planlagt, du var på prævention, og du opdagede først graviditeten meget sent. Så er det jo ikke så underligt, at du er forvirret.

Og jeg tror, det er svært for os, der ikke er vokset op i en muslimsk familie, at forstå hvordan det er.

Og jeg kan altså godt forstå, at din mors mening betyder en del for dig - specielt når du er bange for at miste kontakten til din mor. 

Jeg tror da også, at min mors mening ville have betydet for mig, hvis jeg var 20 år. Ikke fordi jeg var specielt umoden - men jeg var heller ikke ekstra moden, nok bare meget gennemsnitlig. Dog er det meget svært for mig at forestille mig, at min mor ville have tvunget mig til abort. 

Din spiseforstyrrelse betyder også noget, men du ved nok bedst selv, om du kan håndtere den.'

På en måde er det måske meget naturligt, at tanker som f.eks. dit sommerjob kommer til at betyde noget for dig.

Som udgangspunkt synes jeg også, at et par skal være enige om at få et barn. Men jeg synes altså også, det betyder noget, at abortgrænsen er overskredet.

Der er flere, der har rådet dig til at tage hen til en veninde de næste par dage og tænke tingene igennem uden at have kontakt til din mor. Det forslag kan jeg tilslutte mig.

Du skal huske - du har ikke PLIGT til at tage med din mor til Sverige. Du har lov til at sige til lægerne, at du ønsker at gennemføre graviditeten.

Anmeld Citér

17. december 2017

Anonymor

Perle1 skriver:

Nu har jeg bare læst med. Men jeg synes i det hele taget, at du tråden igennem lader til at tage ret let på, at det er et liv, det handler om. Havde du nu været 4+ og ikke haft de store kvaler med at abortere et barn 5+, så havde det måske været lidt noget andet. Men nu skal du til NF 13+6. Hvis du så vil abort skal du til en samtale i Sverige. Så skal du have tid til abort. Du kan nemt nå at blive 15-16 uger henne, før du måske vil abortere et rask barn. Og jeg sidder her og skæver til scanningsbilledet i vindueskarmen af vores søn taget 14+ i 3D. En del af mig får lyst til at vise dig det - hvordan det er en hel baby med arme og ben og hoved og det hele bare i miniatureformat. Det er altså ikke længere bare en celleklump på det tidspunkt. Og du sidder og skriver om fritidsjob og virker til at tage let på det.

Hvorfor fanden ind i h... Har du ikke taget ansvar for din situation og købt en privat scanning det SEKUND du fandt ud af graviditeten, så du hurtigt kunne finde ud af, hvor langt du præcis var henne, og hvad dine valgmuligheder var? 

Jeg er ikke abortmodstander generelt inden for 12 ugers grænsen. Heller ikke efter 12+ hvor der er tale om et alvorligt sygt foster. Men vi taler et barn, som med størst sandsynlighed er sundt og raskt, og du nøler stadig og undlader at tage ansvar. Det er sgu for helvede altså et lille liv, og det skræmme mig INDERLIGT, at du har sådan et nonchalant forhold til et foster af den alder, udvikling og størrelse, at du egentlig bekymrer dig mest om din mor og fritidsjob, end du gør at du måske vil abortere så sent.

Jeg skriver normalt med masser af omsorg og sympati, men den ryger ærlig talt lidt, når du virker så ligeglad. Jeg kan sagtens respektere dine bekymringer - hvis du vel at mærke tog ansvar for din situation og handlede så hurtigt som muligt, og hvis man kunne mærke, at tanken om at abortere et foster/barn uge 15-16 stykker rent faktisk havde en eller anden indvirkning på dig. 

Anmeld Citér

17. december 2017

Flomama

Jeg var 21 da jeg fik min søn. Ganske planlagt, og jeg kan da sige dig jeg er og var græsk katolsk overfor hvad min mor og min svigermor mente. 

Jeg var en voksen kvinde, jeg havde stemmeret, uddannelse og en kæreste gennem 2 år.

Tænk lige over den engang, du er gammel nok til at have med bestemmelse i et helt land. 

Hvis du ikke er en troll er du helt ekstremt forvirret, for du roder rundt i hvor langt du er, hvad dine muligheder er osv. 

Dernæst når du ikke kan klarer at blive mor uden din egen  mor nærmest har været med under  undfangelsen er du ikke moden nok til selv at være mor og det har intet at gøre med din alder (som jo ikke er 12, men faktisk 20 år!) Men dig, du er meget umoden. 

Det kan være du er en af dem modner sendt, det er der intet galt i. Men så skal man lytte og handle derefter.. 

Iøvrigt en anden ting der får mig til at tænke troll er dit profil navn. Først tænkte jeg wauw fed selv ironi, nu tror jeg bare det er for at skabe røre i anden dammen. 

Anmeld Citér

17. december 2017

Flomama

Sorry. 

jeg sender en anmeldelse afsted, der er flere ting der ikke passer sammen nu. 

Anmeld Citér

17. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Flomama skriver:

Jeg var 21 da jeg fik min søn. Ganske planlagt, og jeg kan da sige dig jeg er og var græsk katolsk overfor hvad min mor og min svigermor mente. 

Jeg var en voksen kvinde, jeg havde stemmeret, uddannelse og en kæreste gennem 2 år.

Tænk lige over den engang, du er gammel nok til at have med bestemmelse i et helt land. 

Hvis du ikke er en troll er du helt ekstremt forvirret, for du roder rundt i hvor langt du er, hvad dine muligheder er osv. 

Dernæst når du ikke kan klarer at blive mor uden din egen  mor nærmest har været med under  undfangelsen er du ikke moden nok til selv at være mor og det har intet at gøre med din alder (som jo ikke er 12, men faktisk 20 år!) Men dig, du er meget umoden. 

Det kan være du er en af dem modner sendt, det er der intet galt i. Men så skal man lytte og handle derefter.. 

Iøvrigt en anden ting der får mig til at tænke troll er dit profil navn. Først tænkte jeg wauw fed selv ironi, nu tror jeg bare det er for at skabe røre i anden dammen. 

Nu har du og en anden givet udtryk for jeres troll-mistanke flere gange. Det er læst og forstået, så hvorfor blive ved med at skrive det? 

Mht. alder betød det rigtigt meget for mig, hvordan min mor tog imod det, da jeg som 22-årig blev planlagt gravid. Det er ikke unaturligt, at det spiller ind på de følelser, man har i forhold til graviditeten, og i modsætning til dig og mig, så har TS ikke forinden været igennem planlægningsfasen, hvor man aktivt træffer beslutningen om at prøve at blive gravid. Det er en helt anden situation, hvor gulvtæppet forståeligt bliver trukket væk under fødderne på TS. 

Jeg kan ikke vurdere TS’ modenhed ud fra indlæggene - egentlig synes jeg, hendes pæne og rolige måde at svare på beskyldningerne om at være troll i sig selv er tegn på en vis modenhed - men jeg kan tydeligt læse mig frem til, at hun er forvirret og i vildrede. 

Jeg er ikke i stand til at fælde dom over, hvorvidt hun er klar til at blive mor, men jeg ærgrer mig over, hun skal mødes med latterliggørelse - “når du ikke kan klare at være mor uden at din egen mor nærmest har været med til undfangelsen”. Det er ikke nogen moden måde at svare et menneske i en svær situation på efter min mening.

Anmeld Citér

17. december 2017

AnoMom

Mor og meget mere skriver:

Nu har du og en anden givet udtryk for jeres troll-mistanke flere gange. Det er læst og forstået, så hvorfor blive ved med at skrive det? 

Mht. alder betød det rigtigt meget for mig, hvordan min mor tog imod det, da jeg som 22-årig blev planlagt gravid. Det er ikke unaturligt, at det spiller ind på de følelser, man har i forhold til graviditeten, og i modsætning til dig og mig, så har TS ikke forinden været igennem planlægningsfasen, hvor man aktivt træffer beslutningen om at prøve at blive gravid. Det er en helt anden situation, hvor gulvtæppet forståeligt bliver trukket væk under fødderne på TS. 

Jeg kan ikke vurdere TS’ modenhed ud fra indlæggene - egentlig synes jeg, hendes pæne og rolige måde at svare på beskyldningerne om at være troll i sig selv er tegn på en vis modenhed - men jeg kan tydeligt læse mig frem til, at hun er forvirret og i vildrede. 

Jeg er ikke i stand til at fælde dom over, hvorvidt hun er klar til at blive mor, men jeg ærgrer mig over, hun skal mødes med latterliggørelse - “når du ikke kan klare at være mor uden at din egen mor nærmest har været med til undfangelsen”. Det er ikke nogen moden måde at svare et menneske i en svær situation på efter min mening.

Bare lige til orientering. Jeg blev selv gravid på p-piller og helt uventet. Mig der aldrig har ønsket at få børn. Jeg forstår om nogen hvordan det er at stå i en situation hvor tæppet trækkes væk under benene på mig. Men aldrig om nogen skulle fortælle mig hvad den rette beslutning skulle være. 

Så alt det med planlægning osv har intet med sagen at gøre. 

Dwauden så modsiger hun sig selv igen og igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.