Mor presser til abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2017

Perle1

Mor11 skriver:

Jeg bliver sådan lidt forvirret over din måde at formulere dig på tror jeg. 

Alle - står med valget om abort hvis nf viser et sygt barn. Det behøver man slet ikke til Sverige for, det er helt legalt i dk at vælge et barn fra som er sygt. Netop fordi man ikke kender graden af sygdom, og det faktum at det er en helt anden sag at være forældre til et sygt barn som til et raskt.

Lige nu lyder det til at i står hvor alle andre også gør, der venter barn. I vil gerne have barnet, nu venter i på hvad nf siger ift kromosomfejl. Og i har besluttet at hvis barnet fejler noget, vil i vælge abort. Det ville jeg også - selvom det så var et planlagt barn.

jeg ved ikke om du bare ikke kender nogen der nogensinde har været gravide, er temmelig uoplyst eller hvad der sker, men det som om du slet ikke kender til forløbet og mulighederne/reglerne i dk. Måske du skulle læse lidt om andre gravide der står og skal til nf. Min-mave.dk har terminsgrupper du kan søge frem og følge med i hvad der sker for andre der er samme sted i graviditeten som dig, lige nu. 

Jo, jeg kender flere der har været gravide. Jeg var kun uvidende i forbindelse med, at vi ikke vidste om vi skulle beholde barnet.  Eller en senabort i Sverige. Men nu har vi besluttet at vi skal være forældre.. Vi glæder os begge to rigtig meget 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2017

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hvordan kan det være at du må ha en dansk kæreste? Når i er muslimer? Og når de godkendt din kæreste. Hvorfor så ikke godkende graviditet også? 

Anmeld Citér

18. december 2017

Perle1

Love Angel skriver:

Hvordan kan det være at du må ha en dansk kæreste? Når i er muslimer? Og når de godkendt din kæreste. Hvorfor så ikke godkende graviditet også? 

Godt spørgsmål. Det skal lige siges at i de 2.5 år vi har været kærester, har min kæreste hverken måtte komme hjem til mig på besøg eller andet. Min familie ville ikke have det store med ham og gøre. Nu skal vi til og flytte sammen i februar  måned; det er mine forældre heller ikke glade for.. 

Og det med graviditeten er fordi mine forældre mener jeg ødelægger mit liv og ungdom ved at få barn som 20 årig..

Anmeld Citér

18. december 2017

Rosa-Sofia

Perle1 skriver:

Jo, jeg kender flere der har været gravide. Jeg var kun uvidende i forbindelse med, at vi ikke vidste om vi skulle beholde barnet.  Eller en senabort i Sverige. Men nu har vi besluttet at vi skal være forældre.. Vi glæder os begge to rigtig meget 

Tillykke med jeres beslutning. Håber, at det kommer til at gå rigtig godt for jer alle tre og at jeres familier tager sig sammen og giver jer den støtte, man har brug for, som unge, kommende forældre  

Anmeld Citér

18. december 2017

Love Angel

Mor til 4
Perle1 skriver:

Godt spørgsmål. Det skal lige siges at i de 2.5 år vi har været kærester, har min kæreste hverken måtte komme hjem til mig på besøg eller andet. Min familie ville ikke have det store med ham og gøre. Nu skal vi til og flytte sammen i februar  måned; det er mine forældre heller ikke glade for.. 

Og det med graviditeten er fordi mine forældre mener jeg ødelægger mit liv og ungdom ved at få barn som 20 årig..

I forhold til deres holdning med graviditeten. Så er der også danske mødre som ikke ønsker deres 20 årig døtre skulle blive mødre som 20 årig. 

Men dine forældre må ikke være helt ekstreme troende,siden at DU MÅ HA LOV TIL AT HAVE EN DANSK KÆRESTE. 

Eller tar jeg fej? 

Men en ting ved jeg. At når du må ha en dansk kæreste. Så er de ikke ekstreme. Og det at de ikke rigtig bare ikke vil ha noget med ham at gøre, Er sku en mild problem du har med det. Da man høre at det er helt udlukket at være kærester med en dansk i nogle muslimske hjem. Og nogle ligefrem bliver slået ihjel hvis de finder ud af at pigen har en dansk kæreste. Og nogle hjem vil slet ikke ha noget med datteren at gøre. Så er hun ud af deres liv.

Anmeld Citér

18. december 2017

Love Angel

Mor til 4
Perle1 skriver:

Må man spørger hvilket land du kommer fra? Af ren nyskerighed.

Anmeld Citér

18. december 2017

Perle1

Må man spørger hvilket land du kommer fra? Af ren nyskerighed.

Mine rødder  er fra Marokko   er født i Danmark. Min mor er dansk men er konverteret  til Islam. Men du ved nok også at man skal være gift  hvis man får  børn i islam. Så kæresten frier måske.. 

Anmeld Citér

18. december 2017

Tommelise

Perle1 skriver:

Mine rødder  er fra Marokko   er født i Danmark. Min mor er dansk men er konverteret  til Islam. Men du ved nok også at man skal være gift  hvis man får  børn i islam. Så kæresten frier måske.. 

Først og fremmest til lykke med din og kærestens beslutning.

Mon din mor konverterede, da hun mødte din far, eller var hun allerede muslim, da de mødte hinanden ?

Har du evt. en mormor eller moster, som kan støtte dig ? - det lyder umiddelbart, som om din mor er den eneste, der er konverteret (uden at jeg ved det).

Hvis i selv kan forestille jer at blive gift, så kunne det måske være med til at løse situationen.

Anmeld Citér

18. december 2017

Perle1

Tommelise skriver:

Først og fremmest til lykke med din og kærestens beslutning.

Mon din mor konverterede, da hun mødte din far, eller var hun allerede muslim, da de mødte hinanden ?

Har du evt. en mormor eller moster, som kan støtte dig ? - det lyder umiddelbart, som om din mor er den eneste, der er konverteret (uden at jeg ved det).

Hvis i selv kan forestille jer at blive gift, så kunne det måske være med til at løse situationen.

Tusinde tak.  Min mor konverterede da hun mødte min far.

Min kæreste frier til mig, netop for at imødekomme min families ønske.. der slet ikke ser  at jeg får børn udenfor ægteskab. Så vi bliver forlovede

Kærestens mor har sagt det er  i orden vi vil forloves.

Anmeld Citér

18. december 2017

Mille123

Perle1 skriver:

Tusinde tak.  Min mor konverterede da hun mødte min far.

Min kæreste frier til mig, netop for at imødekomme min families ønske.. der slet ikke ser  at jeg får børn udenfor ægteskab. Så vi bliver forlovede

Kærestens mor har sagt det er  i orden vi vil forloves.

Tillykke med valgret OG med forlovelsen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.