Perle1 skriver:
Det må du gerne vise.
Jeg og min kæreste er i den situation at vi højest sandsynlig kommer til at sætte et barn i verden hvor vi ikke får større. Hverken min eller hans mor mener det skal beholdes men vil jeg have jeg får en abort.
Selvfølgelig tænker jeg over fostererest udvikling.. Men jeg har lov at mene at vi ikke ville kunne håndtere hvis barnet pludselig var i stor risiko for at få en komplikation som Downs. Det kan vi begge to ikke klare. Og har næppe ressourcer nok.
Det virker måske for dig som om at jeg er ligeglad, men jeg kan ikke tage den her beslutning om abort hurtigt! Specielt når vi begge vil have barnet. Nu venter vi på NF skanningen. Jeg kan ikke handle hurtigere end hvad jeg har gjort. Hvis jeg skulle have en abort så skal de have tid på den klinik i Sverige! Jeg er ikke en prinsesse, der kan komme ind fra højre siden og blive behandlet før andre. Jeg har ikke haft råd til nogen privat skanning, men jeg var heldig at jeg fik lov på hospitalet jeg arbejder på.
Jeg bliver sådan lidt forvirret over din måde at formulere dig på tror jeg.
Alle - står med valget om abort hvis nf viser et sygt barn. Det behøver man slet ikke til Sverige for, det er helt legalt i dk at vælge et barn fra som er sygt. Netop fordi man ikke kender graden af sygdom, og det faktum at det er en helt anden sag at være forældre til et sygt barn som til et raskt.
Lige nu lyder det til at i står hvor alle andre også gør, der venter barn. I vil gerne have barnet, nu venter i på hvad nf siger ift kromosomfejl. Og i har besluttet at hvis barnet fejler noget, vil i vælge abort. Det ville jeg også - selvom det så var et planlagt barn.
jeg ved ikke om du bare ikke kender nogen der nogensinde har været gravide, er temmelig uoplyst eller hvad der sker, men det som om du slet ikke kender til forløbet og mulighederne/reglerne i dk. Måske du skulle læse lidt om andre gravide der står og skal til nf. Min-mave.dk har terminsgrupper du kan søge frem og følge med i hvad der sker for andre der er samme sted i graviditeten som dig, lige nu.
Anmeld
Citér