Mor presser til abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
AnoMom skriver:

Bare lige til orientering. Jeg blev selv gravid på p-piller og helt uventet. Mig der aldrig har ønsket at få børn. Jeg forstår om nogen hvordan det er at stå i en situation hvor tæppet trækkes væk under benene på mig. Men aldrig om nogen skulle fortælle mig hvad den rette beslutning skulle være. 

Så alt det med planlægning osv har intet med sagen at gøre. 

Dwauden så modsiger hun sig selv igen og igen. 

Så du har facitlisten over, hvordan forskellige mennesker reagerer på samme situation? Der kan simpelthen ikke være andre reaktionsmønstre end dit? Ligesom vi alle reagerer helt ens på fødsel, død, medgang, modgang? 

“Det med planlægning osv.” kan have alt med sagen at gøre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2017

AnoMom

Mor og meget mere skriver:

Så du har facitlisten over, hvordan forskellige mennesker reagerer på samme situation? Der kan simpelthen ikke være andre reaktionsmønstre end dit? Ligesom vi alle reagerer helt ens på fødsel, død, medgang, modgang? 

“Det med planlægning osv.” kan have alt med sagen at gøre. 

Det siger jeg ikke. Men det siger du åbenbart udfra dit sidste indlæg 

Anmeld Citér

18. december 2017

Perle1

Flomama skriver:

Sorry. 

jeg sender en anmeldelse afsted, der er flere ting der ikke passer sammen nu. 

Det er jeg da ked af du har gjort. 

Jeg var såmænd bare.gået i seng. Jeg arbejder på et hospital og møder ind 7:00..

Anmeld Citér

18. december 2017

Perle1

Anonymor skriver:

Nu har jeg bare læst med. Men jeg synes i det hele taget, at du tråden igennem lader til at tage ret let på, at det er et liv, det handler om. Havde du nu været 4+ og ikke haft de store kvaler med at abortere et barn 5+, så havde det måske været lidt noget andet. Men nu skal du til NF 13+6. Hvis du så vil abort skal du til en samtale i Sverige. Så skal du have tid til abort. Du kan nemt nå at blive 15-16 uger henne, før du måske vil abortere et rask barn. Og jeg sidder her og skæver til scanningsbilledet i vindueskarmen af vores søn taget 14+ i 3D. En del af mig får lyst til at vise dig det - hvordan det er en hel baby med arme og ben og hoved og det hele bare i miniatureformat. Det er altså ikke længere bare en celleklump på det tidspunkt. Og du sidder og skriver om fritidsjob og virker til at tage let på det.

Hvorfor fanden ind i h... Har du ikke taget ansvar for din situation og købt en privat scanning det SEKUND du fandt ud af graviditeten, så du hurtigt kunne finde ud af, hvor langt du præcis var henne, og hvad dine valgmuligheder var? 

Jeg er ikke abortmodstander generelt inden for 12 ugers grænsen. Heller ikke efter 12+ hvor der er tale om et alvorligt sygt foster. Men vi taler et barn, som med størst sandsynlighed er sundt og raskt, og du nøler stadig og undlader at tage ansvar. Det er sgu for helvede altså et lille liv, og det skræmme mig INDERLIGT, at du har sådan et nonchalant forhold til et foster af den alder, udvikling og størrelse, at du egentlig bekymrer dig mest om din mor og fritidsjob, end du gør at du måske vil abortere så sent.

Jeg skriver normalt med masser af omsorg og sympati, men den ryger ærlig talt lidt, når du virker så ligeglad. Jeg kan sagtens respektere dine bekymringer - hvis du vel at mærke tog ansvar for din situation og handlede så hurtigt som muligt, og hvis man kunne mærke, at tanken om at abortere et foster/barn uge 15-16 stykker rent faktisk havde en eller anden indvirkning på dig. 

Det må du gerne vise. 

Jeg og min kæreste er  i den situation at vi højest sandsynlig kommer til at sætte et barn i verden hvor vi ikke får større. Hverken min eller hans mor mener det skal beholdes men vil  jeg have jeg får en abort. 

Selvfølgelig tænker jeg over fostererest udvikling.. Men jeg har lov at mene at vi ikke ville kunne håndtere hvis barnet pludselig var i stor risiko for at få en komplikation som Downs. Det kan vi begge to ikke klare. Og har næppe ressourcer nok.  

Det virker måske for dig som om at jeg er ligeglad, men jeg kan ikke tage den her beslutning om abort hurtigt! Specielt når vi begge vil have barnet. Nu venter vi på NF  skanningen.  Jeg kan ikke handle hurtigere end hvad jeg har gjort. Hvis jeg skulle have en abort så skal de have tid på den klinik i Sverige! Jeg er ikke en prinsesse, der kan komme ind fra højre siden og blive behandlet før andre. Jeg har ikke haft råd til nogen privat skanning, men jeg var heldig at jeg fik lov på hospitalet jeg arbejder på.

Anmeld Citér

18. december 2017

Moderator

Profilbillede for Moderator

Her på baby.dk er vi alle til en hvis grad anonyme. Om der gemmer sig en rigtig historie bag det vi skriver eller ej, kan ingen vide med sikkerhed. Vi vil derfor henstille til, at vi ikke anklager ts eller andre i trådene om at være en troll - I er velkommen til at anmelde, og lade være at svare i tråden.

Anmeld Citér

18. december 2017

Lilleguldklump

Perle1 skriver:

Det må du gerne vise. 

Jeg og min kæreste er  i den situation at vi højest sandsynlig kommer til at sætte et barn i verden hvor vi ikke får større. Hverken min eller hans mor mener det skal beholdes men vil  jeg have jeg får en abort. 

Selvfølgelig tænker jeg over fostererest udvikling.. Men jeg har lov at mene at vi ikke ville kunne håndtere hvis barnet pludselig var i stor risiko for at få en komplikation som Downs. Det kan vi begge to ikke klare. Og har næppe ressourcer nok.  

Det virker måske for dig som om at jeg er ligeglad, men jeg kan ikke tage den her beslutning om abort hurtigt! Specielt når vi begge vil have barnet. Nu venter vi på NF  skanningen.  Jeg kan ikke handle hurtigere end hvad jeg har gjort. Hvis jeg skulle have en abort så skal de have tid på den klinik i Sverige! Jeg er ikke en prinsesse, der kan komme ind fra højre siden og blive behandlet før andre. Jeg har ikke haft råd til nogen privat skanning, men jeg var heldig at jeg fik lov på hospitalet jeg arbejder på.

Arbejder du både på et hospital og i zoo?? Jeg er møg forvirret nu! Hvad laver en studerende 20 årig på et hospital? 

Derudover så forstår jeg ikke hvordan du ikke kan have råd til en privat scanning, når i har råd til at købe en 3 værelses lejlighed? 

Anmeld Citér

18. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Lilleguldklump skriver:

Arbejder du både på et hospital og i zoo?? Jeg er møg forvirret nu! Hvad laver en studerende 20 årig på et hospital? 

Derudover så forstår jeg ikke hvordan du ikke kan have råd til en privat scanning, når i har råd til at købe en 3 værelses lejlighed? 

Hun kan vel være igang med en sundhedsfaglig uddannelse med praktik.? 

Anmeld Citér

18. december 2017

Anonymor

Perle1 skriver:

Det må du gerne vise. 

Punkt et. At du/i vil overveje abort hvis barnet er sygt har jeg forståelse for, som jeg ville ved enhver anden. Men her taler vi hvis det er et rask foster. Punkt to. Du skriver du var heldig du kunne komme til scanning fordi du arbejder på sygehuset - når du er gravid har du ret til at komme til scanning til tiden, så den forstår jeg ikke lige, for det er en selvfølge. Punkt tre så koster en tidlig privat scanning meget lidt de fleste steder, så det studser jeg over i ikke har råd til, må jeg indrømme. Punkt fire så siger jeg ikke at det skal være nemt at træffe en beslutning. Jeg siger, at det burde være nemt hurtigt at tage ansvar og i det mindste finde ud af, hvor langt du faktisk er henne, det er et liv, vi snakker om! Og slutteligt skriver du, at det er svært at træffe beslutning om abort når du og din kæreste gerne vil have barnet. Øh. Så har i jo besluttet - i vil gerne have barnet, det er da en beslutning. 

Anmeld Citér

18. december 2017

Rosa-Sofia

Jeg har selv stået i situationen og jeg ved at det er et mareridt at vælge, når man hverken ønsker et barn eller en abort. Kunne huske, at jeg ville ønske, at jeg kunne lade helt være med at vælge, for selvfølgelig ønsker man ikke, at den situation opstår. Men det er jo ikke et valg i den situation altså at "ikke vælge" for så vælger man barnet. Og det er jo voldsomt hvis man ikke kan magte det. Jeg vil nu sige, at jeg modsat flere andre godt kan se det fornuftige i sen-abort, selv om det er et sundt og rask foster, HVIS man opdager det alt for sent og simpelthen ikke kan klare at blive forældre. Men nu ved du jo godt, at du er gravid og har oveni købet vidst det før abort var for sent. Så dybest set har du vel valgt ved at blive ved med at trække tiden? Og det er okay, din krop dit liv = dit valg. Ingen fordømmelse omkring det. 

Anmeld Citér

18. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Perle1 skriver:

Det må du gerne vise. 

Jeg bliver sådan lidt forvirret over din måde at formulere dig på tror jeg. 

Alle - står med valget om abort hvis nf viser et sygt barn. Det behøver man slet ikke til Sverige for, det er helt legalt i dk at vælge et barn fra som er sygt. Netop fordi man ikke kender graden af sygdom, og det faktum at det er en helt anden sag at være forældre til et sygt barn som til et raskt.

Lige nu lyder det til at i står hvor alle andre også gør, der venter barn. I vil gerne have barnet, nu venter i på hvad nf siger ift kromosomfejl. Og i har besluttet at hvis barnet fejler noget, vil i vælge abort. Det ville jeg også - selvom det så var et planlagt barn.

jeg ved ikke om du bare ikke kender nogen der nogensinde har været gravide, er temmelig uoplyst eller hvad der sker, men det som om du slet ikke kender til forløbet og mulighederne/reglerne i dk. Måske du skulle læse lidt om andre gravide der står og skal til nf. Min-mave.dk har terminsgrupper du kan søge frem og følge med i hvad der sker for andre der er samme sted i graviditeten som dig, lige nu. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.