Anonym skriver:
Nu ved du jo ikke hvordan hans mor har behandlet mig sådan helt konkret. Men jeg mener respekt er det mindste man kan forvente. Mine forældre kunne da ikke drømme om at invitere mig og vores søn, uden min kæreste. Jeg ville så heller aldrig tillade de behandlede min kæreste dårligt. Aldrig.
Ser Du, min kæreste har ingen holdning. Han er "neutral" og tør ikke sige noget som helst til sin mor. Det tør ingen faktisk for så blir de lukket ude af fællesskabet ligesom jeg er blevet
.. Så det lyder nok hårdere end hvad situationen er.
Jeg har hele tiden sagt, hvis hun kan tale ordenligt til mig og opføre sig pænt så kan vi sagtens ses alle 3. Men det vil hun ikke. Det må hun jo om.
Og som der også står er det ved at koste vores forhold, for jeg vil ikke bare stå og tage imod og blive behandlet på denne måde. Jeg ønsker slet ikke en kæreste der ikke forsvare mig og har hans familie som jeg ikke må være en del af fordi man ikke må sige moderen imod.
Din kæreste er ikke neutral, han er en lus mellem to negle. På den ene side den kvinde han elsker, den kvinde der er mor til hans barn og som han ønsker at bygge en fremtid med og på den anden side hans mor, den kvinde han har elsket siden den dag han blev født.
Hans mor er måske den ledeste satan, men hun er stadig hans mor. Hvad er det helt præcist du ønsker han gør? Skal han nægte at se sin mor, nægte at vise sin søn stolt frem for sin mor, skal han stoppe med at elske sin mor? Jeg forstår godt, at du gerne vil have han står op for dig, men jeg forstår så sandelig også din kæreste ikke ønsker at skære sin mor ud af sit liv.
Kompromis? Lige nu lyder du meget gal, og som om du på ingen måde kan se et kompromis, men kun et enten eller. Problemet som jeg ser det, er bare du er ikke sikker på sejr her. Måske ender du som enlig mor, med en dreng der har samvær med sin far og sin farmor. Hvorfor dog ikke prøve at trække vejret dybt ned i maven, gik på din skønne kæreste og forstå han elsker sin mor, og lad ham være sammen med sin mor, lad ham vise sin søn til sin mor. Hvis ikke jeres søn er parat til at være uden dig, ja så må du bide i det sure æble og sidde der den time det tager og være tavs som graven - men lad da for guds skyld vær med at grave grøfter mellem dig og din kæreste, for det vinder du absolut intet af, er lige ved at tværtimod.