Loa skriver:
I øvrigt har mine holdninger også rykket sig utroligt meget ift min opvækst, men det er selvfølgelig ikke til at se herinde på baby.
Jeg tror jeg har det lidt med usynlige sygdomme som med kh, dem der snyder systemet og bare ikke gider arbejde, ødelægger det for dem der rent faktisk har en dybereliggende grund til at være på KH.
Jeg har det bestemt også mødt folk hvor jeg ikke var i tvivl på deres kamp mod det usynlige, men har også bare mødt folk der brugte de usynlige sygdomme som undskyldning og den ene dag fejlede en helt masse og den næste dag "havde glemt" deres egne begrænsninger. Dét afspejler min holdning.
Men derfor vil jeg stadig hellere rammes af en usynlig sygdom end kræft, da jeg tænker overlevelsesraten er større dér.
Der er bare det med nogle psykiske lidelser, at det kan varierer meget til dag til dag, hvad man kan. Nu skriver jeg psykiske lidelser, og du skriver usynlige, så er i tvivl om, du også mener psykiske.
Jeg lider fx. af social fobi og generaliseret angst. Den ene dag kan jeg sagtens tage på café og hygge mig, hvor jeg slet ikke mærker til min angst overhovedet. Den anden dag, der kan jeg ingenting fordi min angst er høj af en eller anden årsag. Træthed, tristhed eller et eller andet.
Der er rigtig mange, som har kommenteret på det overfor mig. Hvorfor kan jeg det ene den ting ene dag? Men ikke det samme den anden dag? Ja, det kan jeg desværre ikke svare på, eller jo nogle gange, som jeg nævner tidligere kan træthed, tristhed osv. tricker det, men der kan også være ting som tricker det uden, jeg ved hvad det er.
Derfor tror jeg, man skal passe på med det der med, at tro at de har glemt deres begrænsninger (det kommer selvf. an på hvad det er!), for der kan være så mange forskellige årsager til at folk kan det ene den ene dag, men ikke den anden dag. Og ja det virker da påfaldende, men sådan er det jo bare med sådan nogle sygdomme.
Der findes selvf. folk som bruger det som undskyldning - men så kan man så undrer sig hvorfor? Det må jo være manglende overskud blandt andet