Bare det var kræft

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2017

Anonym

Abracadabra skriver:

Psykogene non-epileptiske kramper har også en diagnosekode... At have en diagnosekoder betyder ikke, at det ikke er funktionelt.

Jeg  har klart på fornemmelsen, at vi to har diskuteret dette her før (men du gemmer dig altid bag anonymitet, hvilket er ærgerligt!). 

Jeg tror, at du lader dit personlige engagement (og måske egen sygdom?) stå i vejen for en objektiv tilgang til funktionelle lidelser.

Du tager fejl. Jeg har ikke diskuteret dette med dig tidligere.

Jeg er ikke syg. Jeg er læge(det er du vist også?), og deraf kommer min tilgang til emnet. 

Det er tilladt at være anonym, derfor har dette ingen relevans.

Igen, funktionel lidelse er kun en forskningsdiagnose.

Jeg er klar over, at mange sundhedsfaglige og også kommunalt ansatte bliver påduttet at udbrede TERM-modellen, sågar via kursus og retningslinier. Jeg vil blot ikke lade dette ske uden modsvar. Heller ikke på et baby forum.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2017

Tommelise

Jeg er helt ny på sitet, men jeg føler trang til at blande mig i denne debat. Beklager på forhånd, det bliver lidt langt.

Det giver ingen mening at sammenligne kræft og psykisk sygdom, for hvad er højest - Rundetårn eller et grisehyl ?

Som jeg læser det, handler det ikke om likes på facebook (er ikke selv på facebook), men ts efterlyser større forståelse for psykiske sygdomme.

Denne tråd vidner desværre om, at der stadig er mange fordomme om psykisk sygdom.

Jeg har selv haft en svær depression, så det er en af de psykiske sygdomme, jeg kan udtale mig om. Det er et helvede at være ramt af - og jeg mener virkelig - det er et helvede. Det er så hæsligt, forfærdeligt, råt og brutalt, og hvis man ikke selv har prøvet det eller været meget tæt på én, der har, kan man ikke i sin vildeste fantasi forestille sig, hvordan det føles.