Miti's mama skriver:
End at slå barnet ihjel? Det tror jeg bestemt ikke.
Det hele bunder i forståelsen af hvornår er det et barn. Du forstår der befrugtede æg som et barn og du ser derfor abort som på linie med mord af et barn.
Jeg ser det befrugtede æg som en mulighed, som kimen til et barn, som solsikkefrøet vi lægger i jorden. Måske bliver det en stor smuk solsikke og måske udvikler det sig overhovedet ikke.
Jeg ved med mine følelser helt ned i maven at da jeg mistede min datter kunne det ikke sidestilles med en spontan abort i 6. Uge. Ikke at sorgen ikke kan være enorm, men når jeg taler med folk der har mistet så tidligt så er der ingen tvivl det er to forskellige slags sorge, det er forskelligt hvad det er man sørger over, hvad man mangler osv.
Jeg ved jeg selv har en grænse for hvornår det går fra at være foster til at være barn. Har tumlet meget med de tanker fordi jeg har mødt en del der har mistet på forskellige tidspunkter. I dk er der politisk valgt det er ved 22. Hele graviditetsuge at fosteret for status af "barn" (dert er så for sent i min optik), og vi har politisk valgt der er fri abort til fulde 12 uger, igen et valg der er begrundet i forskellen mellem foster og barn.
Jeg kan sagtens følge dine argumenter når de aes i lyset af det er et menneske i det øjeblik sædcellen møder ægget. Og netop pga forskellene på hvornår vi hver især oplever/tænker/føler kimen til liv bliver er menneske, ja så er det en debat hvor det er utrolig svært at ændre hinandens holdninger, mødes på midten osv. For selvsagt kan du ikke mødes på midten når du oplever det liv som afsluttes ved en abort er er barn, og jeg kan "sagtens" være for fri abort fordi jeg ikke oplever det som mere end kimen.
Anmeld
Citér