Glemmer det? Hvis man glemmer at man kan blive gravid så er man i min optik ikke moden nok til at have sex. Og jeg ærligtalt, hvem ved ikke at man kan blive gravid uden beskyttelse? Forhåbentlig kun børn. Og som ung bør man ikke have sex for man kan tage ansvar for sine handlinger. Vi kan blive ved med at køre i emnet. Jeg er ikke enig med dig. Og i sidste ende kan kvinden der ikke har beskyttet sig bærer skyldeb. At du kan kalde en graviditet en straf, når man selv er skyld i det, understreger bare at jeg har sagt alt hvad jeg havde at sige til dette emne.
Fortsat god dag 
Men den dér med, at graviditet skal være en "straf" for sex og at konsekvensen af sex er graviditet er jo så primitiv og unuanceret, sex er jo meget mere end at lave børn, sex er den ypperste intimitet med et andet menneske, en udtryksform, sex er skønt bare fordi og sex kan være så fortryllende og en basal ting i et forhold.... sex er jo et fuldstændig menneskeligt, naturligt og basalt behov - vi mennesker er jo ikke dyr, som blot parrer os for at få unger, vi har så mange andre grunde til at opleve den ting med et andet menneske. Naturen har indrettet os til at måden vi får børn på er via samleje, det er jo i sig selv absolut ikke en dårlig ting hvis du spørger de fleste, men vi er jo et levende bevis på at sex har udviklet sig til at være meget mere end blot det at føre sig videre, vi som mennesker har udviklet et grundlæggende behov for at få opfyldt denne lyst til et andet menneske og for at dække det helt basale behov for intimitet med andre mennesker og følelsen af kærlighed. Vi er jo som sagt ikke dyrisk og vi indeholder mange flere nuancer og behov end blot sex = børn, jeg kender og har kendt mange mennesker i midten af tyverne, ja, også i 30'erne som har været seksuelt aktive, men ikke indstillet på at få børn endnu... hvor går grænsen så? Skal man leve i cølibat indtil den dag man har lysten til børn og tør "tage chancen" ved sex?
Derudover kommer den aller største straf ALTID til at ligge hos barnet og for mig er dette et afgørende argument og en vigtig pointe i hele spillet, dette er ikke kun "så kan du lære det"-kortet til mor, det er også at spille jeopardy med et lille barns liv og fremtid, et barns ve og vel og ret til at komme til verden og være ønsket og være i ordentlige rammer.... kig dog udover hævntørsten på de "dumme" kvinder og se på, hvordan tingene kommer til at ramme barnet hårdest! Den største taber er barnet og sådan må det da for Guds skyld ikke være, altså, hvis man sådan virkelig oprigtigt bekymrer sig om barnets tilværelse og præmisser...
Anmeld
Citér