Den fri abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.738 visninger
89 svar
152 synes godt om
18. februar 2017

Sprit25

Da mange abort tråde ender i en for og imod diskussion, tænker jeg vi tager den her! 

Er du for eller imod den fri abort som vi kender den? Hvorfor/hvorfor ikke? 

Jeg er 200% for den frie abort. Ingen mand eller kvinde skal bestemme over min krop som i ingen! 

Jeg bliver så skræmt når jeg ser hvordan mange kvinder kan dunke andre i hovedet over den fri abort. Dog ser jeg problematikker, f.eks til faderens ønske og behov! 

Hvad tænker I andre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2017

Liv_86

Jeg er for fri abort. 

Jeg synes dog det er en lidt svær diskussion hvis manden skulle kunne vælge abort også eller juridisk som har været til debat. 

Derimod er jeg helt imod fosterreduktion fra 2 børn til 1 som for nylig har været i etisk råd 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Frk.S

Jeg er også 100 % for fri abort. 

Jeg tror selv jeg ville have svært ved at få en abort... men derfor synes jeg stadig man skal have muligheden og jeg tænker ikke skidt om folk der vælger den løsning. 

Dog ser jeg abort som en "nødløsning" - altså forstået på den måde at man ikke bare skal "tage chancen" mht prævention for så kan man jo bare få en abort... eller flere. Altså det er ikke en præventionsform men en mulighed hvis man har været uheldig.

Anmeld Citér

18. februar 2017

Bananaalice

Nu er jeg temmelig farvet af at jeg selv har fået en abort..

Men før var jeg nok enormt "Don't do the crime if you ain't got the time".. Jeg troede også enooormt meget på "rygtet" om at statistikken for sterilitet efter abort var skyhøj, så nok derfor forstod jeg ikke folk der ville have abort. Var også sikker på jeg da saaaagtens ville kunne bortadoptere et barn hvis det skulle ske for mig. Fuck jeg var klog, dengang. 

Så endte jeg selv i kanen med den største womanizer, som både gav mig klamydia, og herpes, og så også lige en graviditet, og jeg var på p-piller :s. Han spillede sød, forstående, og enormt "jeg står inde for det jeg har gjort, og jeg må jo tage konsekvensen".. Men jeg kunne bare stille og roligt forestille mig de næste 18 år, vi havde begge bare for store drømme og håb, og jeg havde måske, 500 kr. til mig selv i måneden.. Det var fandme ikke et liv at tilbyde et barn, og jeg stod til at blive færdiguddannet, 27 år gammel, og aldrig haft et ordentligt 9 til 16 arbejde.

Jeg kunne ikke købe noget, jeg var helt alene, og følte en enorm uretfærdighed i at jeg skulle føde et barn "fordi det skal man altså!!" og han bare kunne fortsætte sit liv lige ud af landevejen. 

Alle der er i mod aborter er velkomne til at stille sig op inde på nærmeste klinik, og fortælle kvinden de nok skal give penge og forsørge barnet, og betale for alt, for abort er jo en synd..

Anmeld Citér

18. februar 2017

Abracadabra

Jeg er for fri abort - og de kvinder, som får 15 aborter deres liv igennem, har nok BRUG for 15 aborter. Og hvis man har SÅ lidt styr på sit liv, skal man ikke have 15 børn. Ergo går jeg vel også ind for abort som prævention, vil nogle mene.

Jeg mener, at ens personlige grænse for at få et barn skal være langt højere end for at få en abort. Hvis man er i tvivl om at beholde en graviditet, skal vi som samfund støtte op om aborten. 

Et barn skal være et tilvalg og ikke et fravalg af abort.

Anmeld Citér

18. februar 2017

MiniMe2005

Yes, også 100 procent for fri abort! 

Jeg forstår simpelthen ikke det argument med, at hvis man ikke vil være gravid, skal man ikke have sex. Selvfølgelig skal man ikke bruge abort (eller såkaldte sikre perioder) som prævention, især ikke når der findes så mange gode muligheder, men at sige, at man skal beholde barnet, fordi man jo ved, at det kan være udfaldet af sex, er simpelthen latterligt. 

Børn skal være ønsket (og helst af begge forældre) og en positiv tilføjelse til familien (planlagte som uplanlagte). Det er meget muligt, at man altid vil elske de børn, man får, men man kan godt fortryde den måde, man fik dem på.

Med hensyn til juridsk abort for mænd, så synes jeg, det er ret komplekst. Man vil aldrig kunne stille det helt sort/Hvidt op. Har en mand haft ubeskyttet sex med kvinde, der derefter bliver gravid og beholder barnet, burde han jo have været klar over konsekvensen. Men jeg kan godt forstå, at der er mænd, der føler sig snydt, hvis kvinden er blevet gravid trods beskyttelse, eller som lyver om fortrydelsespiller. Kvinden står jo med al magten (hvilket hun også skal, det er trods alt hendes krop), og kan samtidigt også vælge en abort, selvom manden måske virkeligt ønsker barnet (igen, hendes krop, hendes valg, som det skal være).

Så rungende ja til fri abort, juridisk abort, måske... 

Anmeld Citér

18. februar 2017

God-mor

Sprit25 skriver:

Da mange abort tråde ender i en for og imod diskussion, tænker jeg vi tager den her! 

Jeg er 200% for den frie abort. Ingen mand eller kvinde skal bestemme over min krop som i ingen! 

Jeg bliver så skræmt når jeg ser hvordan mange kvinder kan dunke andre i hovedet over den fri abort. Dog ser jeg problematikker, f.eks til faderens ønske og behov! 

Hvad tænker I andre

Jeg er for fri abort. Dog stødes jeg over at nogle kvinder får gentagne provokeret aborter, da det absoulut ikke er en præventionsform! Det er kvindens valg at få/ikke få et barn, da det er hendes krop, men jeg er muligvis for en form for jurisisk abort i forhold til faren. 

Anmeld Citér

18. februar 2017

*Toffee*

Jeg er for fri abort. Der kan være mange grunde til at et barn ikke er en god idé at få og de kvinder skal have mulighed for at få hjælp på en sikker og tryg måde. 

I min optik har mænd ikke ret at bestemme om en kvinde skal gennemføre en graviditet eller ej. Det er simpelthen bare et punkt hvor der hverken kan eller skal være ligestilling. Det er 100 % kvindens valg.

Anmeld Citér

18. februar 2017

Dorthe1986

Jeg er for fri abort, 100 %. Og er egentlig enig med Abracadraba.

Hvad angår mænd og snakken om juridisk abort, så synes jeg det er svært. Vælger kvinden en abort fravælger hun noget der endnu ikke er levedygtigt. En juridisk abort, går ud over et lille levende væsen. Jeg  ved ærlig talt ikke hvordan jeg ville have det, hvis jeg var en juridisk abort for min far. 

Jeg mener bare forstår godt det svære i at en mand bliver frustreret når han intet har at sige. Men i mit hovede må man nok bare acceptere at man ikke kan ligestille  mænd og kvinder på det her punkt, ene og alene fordi det kun er kvinden der bliver gravid. Så må man som både mand og kvinde gøre hvad man kan. 

Nå det handlede om fri abort - som sagt 100 % for. Ingen skal bestemme over kvindens krop og frie ret.

Anmeld Citér

18. februar 2017

MorTil4<3

Sprit25 skriver:

Hvad tænker I andre

Jeg er 100 % for den frie abort, jeg har selv måtte benytte mig af den 2 gange desværre

1 gang var jeg 16 år gammel, min kæreste og jeg som havde været sammen siden jeg var 13 år. var ved et uheld på p piller blevet gravide.. der var ikke så meget at rafle om, jeg var for ung og det samme var han. så vi fik det foretaget i uge 11. jeg fik foretaget en udskrabning, og sendt hjem få timer efter. 

2 gang var med bevidsthed en graviditet, jeg var nu 18, men min kæreste blev voldelig og røg på alkohol og stoffer, han truede mig og truede vores ufødte, og jeg kunne ikke bære hvis jeg skulle leve med den slags når barnet var født og han så vilel opsøge os eller kræve noget af mig og barnet, så for os begges skyld, søgte jeg om for sen abort på rigshospitalet, . fik det godkendt og fik en abort i uge 16. det VAR den sværeste prøve og situation jeg nogensinde har måtte gennemgå, jeg har fortrudt det siden!!  jeg gik ned med stress og var ustabil i længere periode, gik fra jobbet, skabte gæld, gik komplet ned i kuldkælderen. jeg fortrød det virkelig!! men det var det bedste der kunne ske, selvom jeg stadig tænker på den lille purk som blev begravet på de ukendtes gravplads, så har jeg måtte tænke videre frem.. 

x en som jeg forlod i det samme, henvendte sig flere gange efter med trusler, men mistede heldigvis interressen da jeg flyttede væk fra området. men havde jeg fået vores fælles barn, så ved jeg ikke hvad jeg måske kunne have sidet i idag.. 

Jeg vil ALDRIG have en abort igen! bliver jeg gravid igen nu trods vi har sagt SLUT og jeg er fixet, så vil vi stadig byde den lille velkommen. for vil aldrig kunne gennemgå det samme igen. 

men jeg går stadig ind for at det er en god ting til de som ender i lignende samme situaioner som mig selv. <3 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.