tarkoflen skriver:
Før abort blev lovligt var de jo bare illegale og skete under kummerlige forhold, det er et langt større overgreb på kvinden og decideret farligt. Der ud over er der stor risiko for at kvinden ikke ville kunne få børn senere i livet og skal have fertilitetsbehandling, hvilket koster samfundet dyrt lige så vel som det ville koste samfundet dyrt at rette op på de eventuelle skader der kan ske hos en kvaksalver.
Jeg tror det er naivt at tro at hvis man fjernede den fri abort ville kvinderne bare få børnene.
Og sidst men ikke mindst, er det så etisk forsvarligt at et barn skal vokse op i et hjem hvor det er uønsket? Det tror jeg skader langt mere end hvis man stopper en graviditet på et tidligt tidspunkt.
Jeg er vokset op med at jeg ikke var planlagt, men ej heller uønsket og det har da sat nogle tanker igang hos mig, så jeg tør da slet ikke tænke på hvordan det ville være hvis jeg oveni havde været uønsket! Puha det må være frygteligt!
Men ville det være så slemt at du ville ønske du ikke fik livet?
Jeg var uønsket og fik det at føle hele min barndom ( og voksenliv)
Jeg har store skader som jeg til stadighed kæmper med men jeg er stadig lykkelig for livet.
Nu er jeg voksen og ja især min mor hadede mig og ja hun elskede at fortælle mig det men jeg har stadig muligheden for at skabe mig et godt liv.
Jeg er 100% for abort - men ikke i flæng
Jeg har selv et familiemedlem der har brugt abort som prævention og nu kan hun ikke få børn så betaler samfundet self også lige for behandling.
Det giver mig kvalme
Og jeg er glad for at grænsen ikke bliver sat højere end 12 uger selv om der flere gange er blevet snakket om 18 uger og endda højere for hvem har ikke set et lille sprællende foster på skærmen bare i uge 12 og det ville være hjerteskærende at vide at grænsen blev sat højere.
Jeg synes det er besynderligt at kvinder kan få senabort hvis man mener hun ikke har noget at byde barnet socialt set
Men lægen der ikke ville have sit barn fordi han manglede en halv arm fik afslag så hun måtte føde ham i uge 23 i England
Der kunne man vel netop tænke at en mor der allerede der følte så stort afsky for sit barn da næppe kunne give ham en god opvækst- men alligevel fik hun afslag
( Ikke at jeg på nogen måde synes hendes bevæggrunde eller handling var i orden men lige for at spille djævlens advokat og stille ? ved hvad et godt liv er ) og hvorfor hendes søn liv som uønsket skulle være bedre end den søn der kommer fra en kvinde med rod i sit liv og økonomi ...
Men ja er da naturligvis for abort eller retten til at vælge men helst så hurtigt som muligt af det humane i det for det med det bare er en klump celler ja der har vi alle været og den får ikke mig til at synes mere om det .