Aristocats skriver:
Ok, så du er jo egentligt imod fri abort. Det kunne du jo bare havde sagt.
Derudover prøver jeg at debattere med dig, hvilket jo godt kan føles som et stik til dine holdninger og en provokation. Du har lov til at have din mening, naturligvis, men jeg har også lov til at sige den imod, idet vi befinder os på et debat-forum.
Derudover ER det propaganda-fis. Det er videnskabeligt bevist, at tingene ikke forholder sig sådan. Hvordan kan man modsige videnskaben?
Jeg vil også rigtig gerne debatere, men jeg følte mig en smule angrebet. Det er jeg ked af hvis jeg har misforstået.
Ja, jeg er imod fri abort, eller abort i det hele taget. Jeg har svært ved at se det er anderledes end at slå en nyfødt ihjel. Jeg ved godt mange ikke synes det er det samme (det er vel derfor vi har den abortlov vi har), men den ene gang jeg mistede i uge 4+1 vidste jeg at jeg havde mistet et barn... hvorfor er det anderledes når det er abort? Jeg har bare svært ved at se logikken i det.
MEN. Jeg kunne aldrig finde på at stille mig ud foran lægen og prostestere mod dem der skal have en abort, som man bla ser det i USA. Jeg ved godt at langt de fleste der får en abort er fordi de ikke kan se et alternativ, og når det nu er sådan loven er, så støtter jeg altid en person der skal igennem det.
Jeg ved ikke hvad alternativet skulle være iht incest, voldtægt, o.lign. Men jeg har svært ved at se at slå et barn ihjel skulle rette op på en anden forbrydelse.
Mht til om et foster føler smerte, så er det stadig et meget debatteret emne og der er flere ting der beviser og modbeviser, og videnskaben kommer hele tiden med nye udtalelser. Jeg vil bare ikke tage chancen.
Anmeld
Citér