Den fri abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2017

Dorthe1986

CC79 skriver:

I princippet for fri abort for et barn har ikke glæde af at komme uønsket til verden og kvinder vil prøve at få aborter på langt farligere måder. Men har desværre hørt kvinder tale om deres aborter som var det noget ligegyldigt man jo bare gør når det ikke passer ind i ens liv og har oplevet kvinder der har fået mange aborter af letsindighed, fordi det er så nemt at få. Så syns måske det for nemt bare at tage livet af et liv og personligt ville jeg finde det tæt på umuligt at gøre det, så vil gøre alt for aldrig at komme i den situation. Så jo er for til en vis grænse selvom jeg som udgangspunkt har svært ved at accetere at vi som mennesker føler vi kan råde over liv og død. Så grundene til abort skal virkelig have en tungtvejende årsag og man skal gøre alt for ikke at komme i den situation.

Er egentlig enig, men man kan måske sige at de kvinder der får aborter i flæng osv, at det måske er meget godt de ikke tvinges til at få barnet. Altså jeg mener hvad vil skæbnen blive for det barn ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2017

AnoMom

Abracadabra skriver:

Sikke et vigtigt udsagn: En abort uden fortrydelse! 

Alle aborter er ikke ulykkelige. Der bliver trods alt foretaget MANGE aborter årligt i Danmark, hvis alle skulle gå rundt med store blødende sår på sjælen livslangt, ville vi have store samfundsmæssige problemer. Men for nogle er aborten deres livs traume, naturligvis. Men det er ikke alle. 

Jeg forstår godt det kan være svært/hårdt for nogen at få en abort. Men bliver ærlig talt provokeret af folk der siger at det er det værste en kvinde kan gå igennem og det altid vil sidde i en. For sådan forholder det sig ikke. Man skal ikk udtale sig på andres vegne på den måde 

Anmeld Citér

20. februar 2017

Miti's mama

Aristocats skriver:

Ok, så du er jo egentligt imod fri abort. Det kunne du jo bare havde sagt. 

Derudover prøver jeg at debattere med dig, hvilket jo godt kan føles som et stik til dine holdninger og en provokation. Du har lov til at have din mening, naturligvis, men jeg har også lov til at sige den imod, idet vi befinder os på et debat-forum. 

Derudover ER det propaganda-fis. Det er videnskabeligt bevist, at tingene ikke forholder sig sådan. Hvordan kan man modsige videnskaben? 

Jeg vil også rigtig gerne debatere, men jeg følte mig en smule angrebet. Det er jeg ked af hvis jeg har misforstået. 

Ja, jeg er imod fri abort, eller abort i det hele taget. Jeg har svært ved at se det er anderledes end at slå en nyfødt ihjel. Jeg ved godt mange ikke synes det er det samme (det er vel derfor vi har den abortlov vi har), men den ene gang jeg mistede i uge 4+1 vidste jeg at jeg havde mistet et barn... hvorfor er det anderledes når det er abort? Jeg har bare svært ved at se logikken i det.

MEN. Jeg kunne aldrig finde på at stille mig ud foran lægen og prostestere mod dem der skal have en abort, som man bla ser det i USA. Jeg ved godt at langt de fleste der får en abort er fordi de ikke kan se et alternativ, og når det nu er sådan loven er, så støtter jeg altid en person der skal igennem det.

Jeg ved ikke hvad alternativet skulle være iht incest, voldtægt, o.lign. Men jeg har svært ved at se at slå et barn ihjel skulle rette op på en anden forbrydelse. 

Mht til om et foster føler smerte, så er det stadig et meget debatteret emne og der er flere ting der beviser og modbeviser, og videnskaben kommer hele tiden med nye udtalelser. Jeg vil bare ikke tage chancen. 

Anmeld Citér

20. februar 2017

Miti's mama

tarkoflen skriver:

Før abort blev lovligt var de jo bare illegale og skete under kummerlige forhold, det er et langt større overgreb på kvinden og decideret farligt. Der ud over er der stor risiko for at kvinden ikke ville kunne få børn senere i livet og skal have fertilitetsbehandling, hvilket koster samfundet dyrt lige så vel som det ville koste samfundet dyrt at rette op på de eventuelle skader der kan ske hos en kvaksalver. 

Jeg tror det er naivt at tro at hvis man fjernede den fri abort ville kvinderne bare få børnene. 

Og sidst men ikke mindst, er det så etisk forsvarligt at et barn skal vokse op i et hjem hvor det er uønsket? Det tror jeg skader langt mere end hvis man stopper en graviditet på et tidligt tidspunkt. 

Jeg er vokset op med at jeg ikke var planlagt, men ej heller uønsket og det har da sat nogle tanker igang hos mig, så jeg tør da slet ikke tænke på hvordan det ville være hvis jeg oveni havde været uønsket! Puha det må være frygteligt! 

Ja hvis man fjerner den legale abort, vil der være mange illegale og farlige i stedet for. Den er jeg helt med på, og det er bestemt ikke ønskværdigt. Men nu taler jeg imod abort i sig selv, og ikke loven. Det er en helt anden problematik, nu kommenterede jeg på selve det at man personligt får en abort.

Nej det er ikke etisk forsvarligt for et barn at vokse uønsket op med far og mor, men her er der jo andre muligheder. Hvis du er klar over hvor mange i Danmark der gerne vil adoptere, så kunne det jo være en mulighed.

Anmeld Citér

20. februar 2017

MiniMe2005

Miti's mama skriver:

Ja hvis man fjerner den legale abort, vil der være mange illegale og farlige i stedet for. Den er jeg helt med på, og det er bestemt ikke ønskværdigt. Men nu taler jeg imod abort i sig selv, og ikke loven. Det er en helt anden problematik, nu kommenterede jeg på selve det at man personligt får en abort.

Nej det er ikke etisk forsvarligt for et barn at vokse uønsket op med far og mor, men her er der jo andre muligheder. Hvis du er klar over hvor mange i Danmark der gerne vil adoptere, så kunne det jo være en mulighed.

Jeg har så aldrig forstået argumentet med, at man jo "bare" kan bortadoptere barnet.

Hvis du virkeligt ikke ønsker barnet eller være gravid, kunne jeg godt forestille mig, at det kunne have store psykiske konsekvenser (ved det dog ikke, da jeg heldigvis aldrig har stået i situationen). At se maven vokse, mærke liv, få spørgsmål om graviditeten og barnet osv. Jeg tror, det må være ret modbydeligt. Men igen, jeg ved det ikke...

Anmeld Citér

20. februar 2017

Anpau

Sprit25 skriver:

Da mange abort tråde ender i en for og imod diskussion, tænker jeg vi tager den her! 

Er du for eller imod den fri abort som vi kender den? Hvorfor/hvorfor ikke? 

Jeg er 200% for den frie abort. Ingen mand eller kvinde skal bestemme over min krop som i ingen! 

Jeg bliver så skræmt når jeg ser hvordan mange kvinder kan dunke andre i hovedet over den fri abort. Dog ser jeg problematikker, f.eks til faderens ønske og behov! 

Hvad tænker I andre

Jeg er helt for fri abort. Dog har jeg lidt svært ved de (få) piger, der bruger det som præventionsmiddel... 

Anmeld Citér

21. februar 2017

AnoMom

Miti's mama skriver:

Og hvordan tror du det barn vil have det vokse op velvidende at det var uønsket og givet væk af sine forældre? 

Eller kvinden der skal gå gennem en hel graviditet og mærke et liv gro i sig som hun ved hun ikke kan beholde af forskellige årsager? 

Er sikker på det er mere ødelæggende for både kvinde og barn 

Anmeld Citér

21. februar 2017

lineog4

Jeg er hundrede procent for fri abort, har ikke en gang særlig mange ord at begrunde det med, men vil sige den fri abort lovgivning i DK var en af de live der gav kvinder en ukendt frihed til at bestemme over egen krop. 

Jeg opfatter ikke den lille foster som et barn, men som kimen til et muligt  barn. 

Anmeld Citér

21. februar 2017

lineog4

Jeg forstår godt det kan være svært/hårdt for nogen at få en abort. Men bliver ærlig talt provokeret af folk der siger at det er det værste en kvinde kan gå igennem og det altid vil sidde i en. For sådan forholder det sig ikke. Man skal ikk udtale sig på andres vegne på den måde 

Jeg tror egentlig også bare det de vil skrive er, at for nogle kvinder bliver det deres livskrise, for andre er der skilsmissen, forældrenes tidlige død, partnerens død, barnets død osv. Alt er jo relativt. 

Jeg har selv fået en abort absolut ingen krise over det, tænker aldrig over der kunne have været et barn. Tænker nogle gange over hvor heldig jeg var, at der var lovlig fri abort for ellers havde jeg aldrig nået det i livet som jeg har gjort, udlevere nogle af de drømme jeg har (fik abort som 15 årig), men ser kun aborten som noget positivt, ergo det er ikke min livskrise. Da jeg mistede min far som 23 årig og 2 mnd efter min papfar og min mor gik i dyb sorg, troede jeg det var min livskrise. Men jeg tog fejl og ved nu jeg forhåbentlig (krydser alt hvad krydses kan) har oplevet min største livskrise da jeg begravede min datter.

Anmeld Citér

21. februar 2017

Miti's mama

MiniMe2005 skriver:

Jeg har så aldrig forstået argumentet med, at man jo "bare" kan bortadoptere barnet.

Hvis du virkeligt ikke ønsker barnet eller være gravid, kunne jeg godt forestille mig, at det kunne have store psykiske konsekvenser (ved det dog ikke, da jeg heldigvis aldrig har stået i situationen). At se maven vokse, mærke liv, få spørgsmål om graviditeten og barnet osv. Jeg tror, det må være ret modbydeligt. Men igen, jeg ved det ikke...

Jeg tror bestemt heller ikke det er noget man bare gør 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.