Den fri abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2017

Miti's mama

AnoMom skriver:

Nu svarede du så her. Så du behøver ikke svare på den anden selvfølgelig ;-) 

Men det er så her jeg ser der helt anderledes. Kvinden som skal gennemgå bortadoption. Skal leve resten af livet vidende om at der går er barn rundt på kloden som er hendes kød og blod. Hvordan klarer det sig? Hvor er det kommet hen? Støder jeg på det en dag i SuperBrugsen og kan se mine og faderen træk? Osv 

barnet der bliver aborteret har aldrig haft et liv og ved ikke det er fjernet.

selvføglelig vil et bortadopteret barn der elsker og er glade for sin fosterfamilie være glade for at være i live. For nu er det det jo. 

Synes ikke man kan bruge det argument til noget at "de børn jeg kender der er bortaborteret er glade for de er i live". Men det er jo bare min mening :-)

Ja det er rigtigt. Det er ikke en nem udvej og det har konsekvenser, men der er der jo altid når det kommer til uønskede graviditeter. Så er det om hvilken udfordring man bedømmer "nemmest" eller bedst, og her er det meget individuelt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2017

NupaSofia

Jeg er faktisk i tvivl om, hvorvidt jeg synes, det giver mening at være for eller imod abort som princip. Man kan sige, hvad der er det rette for en selv at gøre afhængig af situationen, man står i, men man kan aldrig sige, hvad der er det rigtige for et andet menneske. 

Anmeld Citér

21. februar 2017

AnoMom

Miti's mama skriver:

Ja det er rigtigt. Det er ikke en nem udvej og det har konsekvenser, men der er der jo altid når det kommer til uønskede graviditeter. Så er det om hvilken udfordring man bedømmer "nemmest" eller bedst, og her er det meget individuelt.

Helt enig. Og respekterer skam også andres holdninger. Det samme når det kommer til amning f.eks. Man kan aldrig blive enige om det hele og som du selv siger. Så længe leve demokrati hvor flertallet vælger :-)

Anmeld Citér

21. februar 2017

Lunae

MiniMe2005 skriver:

Jeg er på sin vis enig i, at man ikke skal bruge abort som prævention, men så igen, hvis man har så lidt styr på sit liv og sundhed, at man gentagne gange får abort, fordi man ikke lige kunne tage sig sammen til at bruge et kondom eller anden prævention, så er man måske heller ikke specielt egnet til at tage sig af de børn, der ville komme ud af det... Og så er det måske meget godt, de kvinder har muligheden for at bruge abort som prævention. Også selvom vi nok er mange, der ville mene, at det var bedre, at de fik sig en spiral.

Helt enig. Men det er netop også det, der er dilemmaet. I bund og grund kunne man jo godt tænke "du er gravid, så kan du lære at beskytte dig", men problemet ligger jo netop i, at man straffer de børn der kommer til verdenen - det er ikke fair.

Anmeld Citér

21. februar 2017

SofiaMik

Nu svarede du så her. Så du behøver ikke svare på den anden selvfølgelig ;-) 

Men det er så her jeg ser der helt anderledes. Kvinden som skal gennemgå bortadoption. Skal leve resten af livet vidende om at der går er barn rundt på kloden som er hendes kød og blod. Hvordan klarer det sig? Hvor er det kommet hen? Støder jeg på det en dag i SuperBrugsen og kan se mine og faderen træk? Osv 

barnet der bliver aborteret har aldrig haft et liv og ved ikke det er fjernet.

selvføglelig vil et bortadopteret barn der elsker og er glade for sin fosterfamilie være glade for at være i live. For nu er det det jo. 

Synes ikke man kan bruge det argument til noget at "de børn jeg kender der er bortaborteret er glade for de er i live". Men det er jo bare min mening :-)

Jeg kom til at tænke på abort for fædre, da jeg læste dette indlæg. Det, du beskriver her om kvindens følelser angående bortadoption, er vel på en måde det samme, som en mands følelser ved at blive ufrivilligt far.

Er iøvrigt enig i dine betragtninger.

Anmeld Citér

21. februar 2017

Zelinasmor

Sprit25 skriver:

Men er det ikke bedre at barnet så ikke kommer til verden end at få et kummerligt liv hvor moren ikke ønsker barnet

Jeg tænker at der så er andre muligheder. Der er massere af barnløse der gerne vil adoptere f.eks. Hvis du ikke beskytter dig, så ved du at risikoen er der for en graviditet. Og kan du ikke tage ansvar for din krop på den måde så skal du nok ikke have sex. Det er min mening.

Anmeld Citér

21. februar 2017

Sprit25

Zelinasmor skriver:

Jeg tænker at der så er andre muligheder. Der er massere af barnløse der gerne vil adoptere f.eks. Hvis du ikke beskytter dig, så ved du at risikoen er der for en graviditet. Og kan du ikke tage ansvar for din krop på den måde så skal du nok ikke have sex. Det er min mening.

Men er det bedre at tvinge en 15 årige til at gennemgå 9 mdrs graviditet? Gener og alt hvad der medfølger? 

Eller den 26 årige, der lige er startet jobsøgning og kommer til en samtale gravid? Så skal hun krænge alt ud? At ja hun er gravid, men der bliver ingen barsel da hun bortadoptere, fordi barnet er uønsket

Anmeld Citér

21. februar 2017

Zelinasmor

Sprit25 skriver:

Men er det bedre at tvinge en 15 årige til at gennemgå 9 mdrs graviditet? Gener og alt hvad der medfølger? 

Eller den 26 årige, der lige er startet jobsøgning og kommer til en samtale gravid? Så skal hun krænge alt ud? At ja hun er gravid, men der bliver ingen barsel da hun bortadoptere, fordi barnet er uønsket

Ja det synes jeg. Det er da for nemt ikke at tage ansvar for sine bevidst dårlige handlinger. Hvis en 15 årig ikke vil igennem de "gener" osv så må hun beskytte sig! Det samme med den 26 årige der søger jobs. De har selv valgt ikke at beskytte sig. Hvorfor skal systemet så bruge resourcer på at fjerne fostre fordi de ikke lige gad bruge gummi eller tage deres P-piller?

Igen det er min mening. Og der blev spurgt ind til begge.

Anmeld Citér

21. februar 2017

AnoMom

SofiaMik skriver:

Jeg kom til at tænke på abort for fædre, da jeg læste dette indlæg. Det, du beskriver her om kvindens følelser angående bortadoption, er vel på en måde det samme, som en mands følelser ved at blive ufrivilligt far.

Er iøvrigt enig i dine betragtninger.

Jeg er både for og imod abort for fædre eller juridisk abort hedder der jo så. 

Jeg er for fordi jeg ikke mener at en far skal tvinges ind i en rolle han måske ikke ønsker. 

Men er samtidig i mod fordi hvis en mand virkelig ikke ønsker at være far så må han også sørger for selv at bruge kondom (som der jo er mange mænd der ikke vil pga følelsesnedsættelse osv). 

Det er et svært emne når det kommer til mandens juridiske abort synes jeg 

Anmeld Citér

21. februar 2017

SofiaMik

Zelinasmor skriver:

Ja det synes jeg. Det er da for nemt ikke at tage ansvar for sine bevidst dårlige handlinger. Hvis en 15 årig ikke vil igennem de "gener" osv så må hun beskytte sig! Det samme med den 26 årige der søger jobs. De har selv valgt ikke at beskytte sig. Hvorfor skal systemet så bruge resourcer på at fjerne fostre fordi de ikke lige gad bruge gummi eller tage deres P-piller?

Igen det er min mening. Og der blev spurgt ind til begge.

Men tror du ikke, at samfundet kommer til at bruge langt flere ressourcer på en enlig mor på 15 år og hendes barn, end på omkostningerne for en abort? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.