MorTil4<3 skriver:
Jeg er 100 % for den frie abort, jeg har selv måtte benytte mig af den 2 gange desværre
1 gang var jeg 16 år gammel, min kæreste og jeg som havde været sammen siden jeg var 13 år. var ved et uheld på p piller blevet gravide.. der var ikke så meget at rafle om, jeg var for ung og det samme var han. så vi fik det foretaget i uge 11. jeg fik foretaget en udskrabning, og sendt hjem få timer efter.
2 gang var med bevidsthed en graviditet, jeg var nu 18, men min kæreste blev voldelig og røg på alkohol og stoffer, han truede mig og truede vores ufødte, og jeg kunne ikke bære hvis jeg skulle leve med den slags når barnet var født og han så vilel opsøge os eller kræve noget af mig og barnet, så for os begges skyld, søgte jeg om for sen abort på rigshospitalet, . fik det godkendt og fik en abort i uge 16. det VAR den sværeste prøve og situation jeg nogensinde har måtte gennemgå, jeg har fortrudt det siden!!
jeg gik ned med stress og var ustabil i længere periode, gik fra jobbet, skabte gæld, gik komplet ned i kuldkælderen. jeg fortrød det virkelig!! men det var det bedste der kunne ske, selvom jeg stadig tænker på den lille purk som blev begravet på de ukendtes gravplads, så har jeg måtte tænke videre frem..
x en som jeg forlod i det samme, henvendte sig flere gange efter med trusler, men mistede heldigvis interressen da jeg flyttede væk fra området. men havde jeg fået vores fælles barn, så ved jeg ikke hvad jeg måske kunne have sidet i idag..
Jeg vil ALDRIG have en abort igen! bliver jeg gravid igen nu trods vi har sagt SLUT og jeg er fixet, så vil vi stadig byde den lille velkommen. for vil aldrig kunne gennemgå det samme igen.
men jeg går stadig ind for at det er en god ting til de som ender i lignende samme situaioner som mig selv. <3
Bliver bare lige nød til at sige: fuck, du er den bedste mor! Jeg er helt sikker på, at det valg har været svært - men jeg kan forstå på historien, at det helt sikkert har været det bedste valg for alle.