Den fri abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2017

CBbaby

Der er i øjeblikket i gang i en stor udvikling inden for prævention til mænd. Det er midlertidig sterilisation, som er sikre end en p-pille og med lang færre hormoner og bivirkninger (er den foreløbige prognose) 

Det bliver spændende! For så kan man ikke længere sige "jamen, hun sagde, hun var på p-piller"... (Hvilket åbenbart er et gyldigt argument, når nu de ikke vil have kondom på)

Så kan man begynde at tage om endnu ligestilling   og andel i graviditet. For så kan man(d) deles om ansvaret endnu mere for at undgå en graviditet eller planlægge. 

Jeg er totalt for fri abort! Hvis der ikke var, så var konsekvenserne for kvinden, barnet og samfundet langt større.(Aborterne ville bare blive e lavet et andet sted under dårlig forhold) og man  ville se stigning i en masse andre (dårlige) statistikker, som ikke ligefrem opbygger et sund samfund med glade mennesker.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2017

CBbaby

MorTil4<3 skriver:

Jeg er 100 % for den frie abort, jeg har selv måtte benytte mig af den 2 gange desværre

1 gang var jeg 16 år gammel, min kæreste og jeg som havde været sammen siden jeg var 13 år. var ved et uheld på p piller blevet gravide.. der var ikke så meget at rafle om, jeg var for ung og det samme var han. så vi fik det foretaget i uge 11. jeg fik foretaget en udskrabning, og sendt hjem få timer efter. 

2 gang var med bevidsthed en graviditet, jeg var nu 18, men min kæreste blev voldelig og røg på alkohol og stoffer, han truede mig og truede vores ufødte, og jeg kunne ikke bære hvis jeg skulle leve med den slags når barnet var født og han så vilel opsøge os eller kræve noget af mig og barnet, så for os begges skyld, søgte jeg om for sen abort på rigshospitalet, . fik det godkendt og fik en abort i uge 16. det VAR den sværeste prøve og situation jeg nogensinde har måtte gennemgå, jeg har fortrudt det siden!!  jeg gik ned med stress og var ustabil i længere periode, gik fra jobbet, skabte gæld, gik komplet ned i kuldkælderen. jeg fortrød det virkelig!! men det var det bedste der kunne ske, selvom jeg stadig tænker på den lille purk som blev begravet på de ukendtes gravplads, så har jeg måtte tænke videre frem.. 

x en som jeg forlod i det samme, henvendte sig flere gange efter med trusler, men mistede heldigvis interressen da jeg flyttede væk fra området. men havde jeg fået vores fælles barn, så ved jeg ikke hvad jeg måske kunne have sidet i idag.. 

Jeg vil ALDRIG have en abort igen! bliver jeg gravid igen nu trods vi har sagt SLUT og jeg er fixet, så vil vi stadig byde den lille velkommen. for vil aldrig kunne gennemgå det samme igen. 

men jeg går stadig ind for at det er en god ting til de som ender i lignende samme situaioner som mig selv. <3 

Bliver bare lige nød til at sige: fuck, du er den bedste mor! Jeg er helt sikker på, at det valg har været svært - men jeg kan forstå på historien, at det helt sikkert har været det bedste valg for alle. 

Mange tanker til en meget sej mor!!!

Anmeld Citér

18. februar 2017

Troldemommi

Jeg er selvfølgelig for Abort, men Gud i himlen hvor jeg aldrig håber jeg skal gennemgå en abort, tror ganske simpelt det vil ødelægge mig.

Anmeld Citér

18. februar 2017

MysteriousAngel

Sprit25 skriver:

Da mange abort tråde ender i en for og imod diskussion, tænker jeg vi tager den her! 

Er du for eller imod den fri abort som vi kender den? Hvorfor/hvorfor ikke? 

Jeg er 200% for den frie abort. Ingen mand eller kvinde skal bestemme over min krop som i ingen! 

Jeg bliver så skræmt når jeg ser hvordan mange kvinder kan dunke andre i hovedet over den fri abort. Dog ser jeg problematikker, f.eks til faderens ønske og behov! 

Hvad tænker I andre

Jeg er 100% for medmindre det bliver brugt som prævention. Så er jeg skarpt imod. 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MysteriousAngel skriver:

Jeg er 100% for medmindre det bliver brugt som prævention. Så er jeg skarpt imod. 

Men hvad positivt er der i vente for et barn, hvis mor nægtes abort, fordi hun bruger det som prævention og allerede har fået x antal aborter? Er det et godt grundlag for et liv, at man fødes som en lærestreg for sin mor? 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Miti's mama

Jeg er imod fri abort som den er nu. Jeg har svært ved at se forskellen på at slå en nyfødt ihjel og et foster - det er bare lidt for meget det samme for mig, og der ved jeg godt jeg ofte står alene. Men når et foster kan drømme og mærke smerte - nej, ikke om jeg er for det.

Derimod kan jeg sagtens forstå der er ulykkelige forhold som incest, voldtægt o.lign. hvor vi hurtigt kommer ind på et gråområde, og der skal være en eller anden mulighed - lige hvad ved jeg ikke.

Men det gør helt ondt i maven ved tanken om abort.

Anmeld Citér

18. februar 2017

Aristocats

Miti's mama skriver:

Jeg er imod fri abort som den er nu. Jeg har svært ved at se forskellen på at slå en nyfødt ihjel og et foster - det er bare lidt for meget det samme for mig, og der ved jeg godt jeg ofte står alene. Men når et foster kan drømme og mærke smerte - nej, ikke om jeg er for det.

Derimod kan jeg sagtens forstå der er ulykkelige forhold som incest, voldtægt o.lign. hvor vi hurtigt kommer ind på et gråområde, og der skal være en eller anden mulighed - lige hvad ved jeg ikke.

Hvor synes du så abortgrænsen skal ligge? Abortgrænsen i Danmark er MEGET lav og etisk korrekt så at sige, i forhold til andre lande. Det er noget manipulerende propaganda-fis, at fostre kan føle smerte og drømme i de uger, hvor abort er lovligt i Danmark. Det kan de ikke. 

Derudover er jeg 110 % for fri abort og jeg er enig i alt det Abracadabra sagde. 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Miti's mama

Aristocats skriver:

Hvor synes du så abortgrænsen skal ligge? Abortgrænsen i Danmark er MEGET lav og etisk korrekt så at sige, i forhold til andre lande. Det er noget manipulerende propaganda-fis, at fostre kan føle smerte og drømme i de uger, hvor abort er lovligt i Danmark. Det kan de ikke. 

Derudover er jeg 110 % for fri abort og jeg er enig i alt det Abracadabra sagde. 

Hold da op med at være så provokeret. Jeg siger bare min mening og den har jeg vel lov at have? Jeg synes ikke der skal være en grænse. Altså slet ikke muligt at få en abort undtagen under særlige omstændigheder. Og ja, vi har en meget lav grænse i DK, det er jeg glad for. Tror ikke på at det er "propagandefis". Jeg kan bare ikke med det, og den mening har jeg vel lov at have.

Anmeld Citér

18. februar 2017

Aristocats

Miti's mama skriver:

Hold da op med at være så provokeret. Jeg siger bare min mening og den har jeg vel lov at have? Jeg synes ikke der skal være en grænse. Altså slet ikke muligt at få en abort undtagen under særlige omstændigheder. Og ja, vi har en meget lav grænse i DK, det er jeg glad for. Tror ikke på at det er "propagandefis". Jeg kan bare ikke med det, og den mening har jeg vel lov at have.

Ok, så du er jo egentligt imod fri abort. Det kunne du jo bare havde sagt. 

Derudover prøver jeg at debattere med dig, hvilket jo godt kan føles som et stik til dine holdninger og en provokation. Du har lov til at have din mening, naturligvis, men jeg har også lov til at sige den imod, idet vi befinder os på et debat-forum. 

Derudover ER det propaganda-fis. Det er videnskabeligt bevist, at tingene ikke forholder sig sådan. Hvordan kan man modsige videnskaben? 

Anmeld Citér

18. februar 2017

Sprit25

Miti's mama skriver:

Nu siger du at der skal være en eller anden mulighed. Tænker du så abort elle? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.