Jeg magter ikke mit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg kan godt høre forskel, og hun er ked af det! Hun græder bare på en måde som er meget gennemtrængende og har altid haft en høj gråd. 

Hvis jeg skal vente med at tage bukser på for at min den store kan få lov til at sove, så gør jeg gerne det. 

Men en der netop er blevet 1 år forlader jeg ikke grædende fordi jeg skal have bukser på, og for mig er kl 5 heller ikke nat, snart skal jeg tilbage på arbejdet og vi skal alle tidligt op, problemet er at hun ikke sover om natten, også er man altså rimeligt træt kl 5 om morgenen, 

Begge mine børn er altid vågnet kl 5. Vi har kæmpet en hård og lang kamp for at få dem til at sove længere men det lykkedes aldrig 

Den ældste begyndte at sove til 6.30/7  da han stoppede med at sove middagslur (der var han over 3) 

Så tænker/håber at vores yngste også sover længere når han engang ikke sover middagslur længere 

Tænker nogle børn bare er friske tidligere end andre børn og når man har accepteret det går det også bedre. 

Vi havde også en periode hvor han var sur og tvær de første par timer og haft opvågninger om natten - oftest har det været grundet tænder, øre eller bare fordi han var syg. Ellers sover han igennem og er klar til at stå op kl 5.

Jeg har gjort og ville til enhver tid gør som dig - for at bevare morgenfreden, så den store ikke skal op kl 5 og  være total uoplagt og træt i børnehave. Nu går din i skole hvor det er endnu vigtigere msn har fået nok søvn. 

Håber I finder ud af hvad der skyldes dit barns mange opvågninger. 

Stort kram fra en mor som nu for 5. år i træk står op kl 5 de fleste dage 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2016

Meandu

Anonym skriver:

Jeg har bare brug for luft.

jeg har en datter som lige er blevet 1år de første mange måneder har alt været fint, hun er dog (og har altid været) generelt meget sur og klynkende.

den sidste måneds tid er alt gået galt, hun sover ikke om natten og står op hverdag omkring kl 5. 

Jeg kan virkeligt ikke mere, de sidste nætter har jeg fået mellem 3-4 timers afbrudt søvn. Jeg fortryder nogle gange at vi har fået hende, vi har også et andet barn som altid har sovet godt. 

Det værste er næsten når vi står op så kan jeg INGENTING, jeg har været vågen med hende en time nu, jeg har ikke fået bukser på, tisset eller børstet tænder. Hun skriger hvis jeg sætter hende fra mig, jeg kan ikke sætte mig med med hende så skriger hun, så den eneste mulighed jeg har er at stå/gå med hende på armen hvis ikke hun skal vække vores store barn.

jeg kan mærke jeg ikke kan rumme hende på den her måde, ikke at jeg selvfølgeligt gør noget ondt, men kommer ofte til at sige hold kæft, og ligesom bare holde hende, omsorgen og hengivenheden forsvinder i takt med mon nattesøvn, der går altid omkring en time om morgenen før jeg bliver mig selv, når jeg ikke har sovet. Det er også fordi hun ikke bare græder, men hun skriger! Sådan virkeligt gennemtrængende, hvinende skrig. 

Jeg ved at jeg bare burde tage mig sammen og agere frisk, men jeg kan virkeligt ikke. 

Jeg forstår dig fuldt ud. Jeg har haft/ har to børn som er som din datter. Den store er så 4 år og sover igennem )) den lille er 13 mdr. Og har altid sovet af h til. Jeg havde deg som dig med den første. Nu har jeg været det igennem en gang før, og ved at det bare er en fase - som går over. 

Og den skal nok gå over. Jeg har accepteret vores situation, selvom det er det rene helved. Mit barn vågner hver 40. Min. Natten igennem. 

Jeg kommer på arbejde hver dag og hænger så godt sammen som jeg kan- fordi jeg har accepteret situationen. Det gør det hele meget nemmere  

Vi har gjort det at babyen nogle nætter sover med far. Det var han ikke glad for i starten. Men han har accepteret det. De sover på et andet værelse, hvor babyen ikke vækker storebror. Så jeg også kan få lidt sammenhængende søvn. 

Ved godt at det er hårdt mens det står på. Men det bliver bedre og jeg tror at det snart bliver bedre når hun er 1,5 år  vores den store begyndte først at sove da han var tæt på de 2  

Anmeld Citér

20. december 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Der er væske på begge øre, så nu skal vi se tiden an i tre uger og ellers skal hub igennem nogle flere undersøgelser, men er glad for vi fik det tjekket 

Hov fik ikke læst du har været ved ørelægen - så har du fået svaret 

Skal hun have panodil at sove på eller skal i bare se det an? 

Anmeld Citér

20. december 2016

Sprit25

Kæmpe kram til alle jer med natteravnebørn! 

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Stakkels pus, jeg vil anbefale at give smertestillende til natten og se om det har en effekt, det kan hjælpe at hæve hovedgæret.

Hilsen en mor til tre ørebørn 

Er det Panodil man giver? Har aldrig givet mind børn smertestillende før så aner det ikke.. 

vi har hævet hovedgærdet og givet saltvandsdråber efter lægens anbefalinger

Anmeld Citér

20. december 2016

Ciss

Hvor godt at I fik det kontrolleret!

Krydser fingre for at der bliver hurtig forbedring!

Har selv haft ørebarn og en enorm morgenfugl, så jeg kan absolut genkende, det du skriver.

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hov fik ikke læst du har været ved ørelægen - så har du fået svaret 

Skal hun have panodil at sove på eller skal i bare se det an? 

Lægen nævnte ikke noget om Panodil, nu har vi givet saltvandsdråber over er par gange i løbet af dagen, samt hævet hovedgærdet, så ser vi om det har en effekt. 

Må indrømme jeg bare er lidt nervøs ober Panodil til sådan nogle små nogle, men måske det er værd at overveje hvis de andre ting ikke hjælper

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Hvor godt at I fik det kontrolleret!

Krydser fingre for at der bliver hurtig forbedring!

Har selv haft ørebarn og en enorm morgenfugl, så jeg kan absolut genkende, det du skriver.

Ja det er så dejligt, var ellers sådan lidt med at tage der ned, hvis nu der ikke var noget. 

Men må indrømme, jeg føler mig mere kampklar til natten fordi jeg ved at der måske snart kommer bedring. Har godt nok følt mig som en lorte mor fordi jeg ikke har kunne overskue nætterne, og det tærer altså virkeligt på den gode stemning her hjemme at inden af os for sovet ordentligt 

Anmeld Citér

20. december 2016

lilledittemor

Anonym skriver:

Lægen nævnte ikke noget om Panodil, nu har vi givet saltvandsdråber over er par gange i løbet af dagen, samt hævet hovedgærdet, så ser vi om det har en effekt. 

Må indrømme jeg bare er lidt nervøs ober Panodil til sådan nogle små nogle, men måske det er værd at overveje hvis de andre ting ikke hjælper

Du skal bestemt ikke være nervøs overfor Panodil junior! Giv hende en 125mg stikpille til at sove på og igen efter 6 timer. Det burde hjælpe på hendes søvn  held og lykke.

Hilsen mor til et ørebarn på nu 3,5 år, men startede i en alder af 4 måneder.

Anmeld Citér

20. december 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Anonym skriver:

Er det Panodil man giver? Har aldrig givet mind børn smertestillende før så aner det ikke.. 

vi har hævet hovedgærdet og givet saltvandsdråber efter lægens anbefalinger

Du kan give børnepanodil. Det er mildere end det til voksne og så fås det i flydende form. Spørg evt. lægen til råds. Det har virket rigtig godt på vores dreng.

håber snart I får noget søvn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.