Jeg magter ikke mit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2016

Patriark

Anonym skriver:

Jeg har bare brug for luft.

jeg har en datter som lige er blevet 1år de første mange måneder har alt været fint, hun er dog (og har altid været) generelt meget sur og klynkende.

den sidste måneds tid er alt gået galt, hun sover ikke om natten og står op hverdag omkring kl 5. 

Jeg kan virkeligt ikke mere, de sidste nætter har jeg fået mellem 3-4 timers afbrudt søvn. Jeg fortryder nogle gange at vi har fået hende, vi har også et andet barn som altid har sovet godt. 

Det værste er næsten når vi står op så kan jeg INGENTING, jeg har været vågen med hende en time nu, jeg har ikke fået bukser på, tisset eller børstet tænder. Hun skriger hvis jeg sætter hende fra mig, jeg kan ikke sætte mig med med hende så skriger hun, så den eneste mulighed jeg har er at stå/gå med hende på armen hvis ikke hun skal vække vores store barn.

jeg kan mærke jeg ikke kan rumme hende på den her måde, ikke at jeg selvfølgeligt gør noget ondt, men kommer ofte til at sige hold kæft, og ligesom bare holde hende, omsorgen og hengivenheden forsvinder i takt med mon nattesøvn, der går altid omkring en time om morgenen før jeg bliver mig selv, når jeg ikke har sovet. Det er også fordi hun ikke bare græder, men hun skriger! Sådan virkeligt gennemtrængende, hvinende skrig. 

Jeg ved at jeg bare burde tage mig sammen og agere frisk, men jeg kan virkeligt ikke. 

Har I bil? Så kan far kære en tur med hende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2016

Babilooo

Det er startet efter fire dage med snot og feber. Så måske det er pga det

Ja så kan du næsten være sikker på at det er ørene der er problemet. Og hun har meget ondt når det ikke er tjekket.  Var selv ørebarn... det urimeligt hårdt. Nøjhvor kan man have ondt! Så nej at ligge ned og sove videre, er ikke en option hvis det er tilfældet. 

Jeg må indrømme at jeg griner lidt af dem der siger "du skal bare sige, at det er nat". Hold nu op hvor har jeg kæmpet .. men der er altså a og b børn. Min yngste kan sove til 9. Men min ældste har vågnet før 6 næsten hver dag hele sit liv - fuldstændig frisk. Og mange dage omkring 5. Man kan ikke få et fuldstændigt frisk barn til at sove .. det lader sig ikke gøre. Det er ikke med søvn i øjnene og lidt vågent. Det er som i "jeg er frisk og klar på en ny dag med store øjne". Råd om at man bare skal ligge sig ned har ingen virkning.

Anmeld Citér

20. december 2016

God-mor

Anonym skriver:

Min mand tager hende også og står op med hende, vi skiftes en morgen hver, men jeg har bare enormt svært ved at sove når jeg kan høre hende. 

Bedste forældre har vi, men vil gerne være der for hende hvis hun har ondt  

Det var også bare et forslag, da jeg endte med at måtte bruge min mor et par nætter da min datter var inde i en lign. periode, og det gav mig et boost på overskudskontoen. 

Selvfølgelig skal du være der for hende hvis hun har ondt, men du nævnte jo ikke i dit første opslag at hun havde ondt. 

Anmeld Citér

20. december 2016

tarkoflen

Hvis ørelægen ikke finder noget væske på ørerne ville jeg få hende tjekket ved en kiropraktor! Det kan også være bøvl med ryg/nakke hvis det er når hun ligger ned. 

Og så synes jeg du skal prøve at overvinde dig selv og lade far tage hende med hen til farmor selvom det er svært, du skal have noget søvn. 

Held og lykke med det! Stort kram

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

Mor1986 skriver:

Du skrev at når hun skriger er det meget gennemtrængende. Sådan var det med vores lille dreng men han var 4 mdr. Vi var først ved vagtlægen fordi det var tydeligt han havde ondt. Han sagde vent nogle dage. To dage senere var det helt tosset og han skreg og skreg. Jeg kørte til læge som gav penicillin. Samtidig bestilte jeg tid hos ørelægen ugen efter. Og igen røg han på penicillin. Han blev ved at have væske på øret. Og for 14 dage siden fik han så lagt dræn. Det er et helt andet barn vi har nu

Det er nemlig sådan meget gennemtrængende, har altid været overrasket over hvor meget lyd der kunne komme ud af sådan et lille barn.

det er også fordi hun sådan hviner, altså det er meget skingert. Bliver mere og mere spændt på hvad lægen siger om ikke så længe

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

anonym12 skriver:

Det kan jo også "bare" være en fase? Vi har perioder, hvor vi er mere udfordret med søvn end normalt. Men godt i får tjekket ørene. Det ville være synd for jer alle, hvis hun har væske på ørene og det ikke bliver opdaget. Det kunne det godt tyde på, når det kommer efter en forkølelse. Hjælper det at give panodil?

Vi har ikke forsøgt Panodil, har egentligt ikke før denne tråd tænkt over at det kunne være ørene eller lign. Havde tænkt at det måske var drømme eller lign, for hun virker meget ulykkelig. 

Men hvis hun har ondt så er det da værd at forsøge

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Det var også bare et forslag, da jeg endte med at måtte bruge min mor et par nætter da min datter var inde i en lign. periode, og det gav mig et boost på overskudskontoen. 

Selvfølgelig skal du være der for hende hvis hun har ondt, men du nævnte jo ikke i dit første opslag at hun havde ondt. 

Jeg ved heller ikke om hun har ondt, men rigtig mange har skrevet at det kam være ørerne, så det skal tjekkes. 

Jeg er bare ikke god til at være væk når jeg ved hun er ked, men har lige sovet halvanden time på sofaen, så skønt

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Ja så kan du næsten være sikker på at det er ørene der er problemet. Og hun har meget ondt når det ikke er tjekket.  Var selv ørebarn... det urimeligt hårdt. Nøjhvor kan man have ondt! Så nej at ligge ned og sove videre, er ikke en option hvis det er tilfældet. 

Jeg må indrømme at jeg griner lidt af dem der siger "du skal bare sige, at det er nat". Hold nu op hvor har jeg kæmpet .. men der er altså a og b børn. Min yngste kan sove til 9. Men min ældste har vågnet før 6 næsten hver dag hele sit liv - fuldstændig frisk. Og mange dage omkring 5. Man kan ikke få et fuldstændigt frisk barn til at sove .. det lader sig ikke gøre. Det er ikke med søvn i øjnene og lidt vågent. Det er som i "jeg er frisk og klar på en ny dag med store øjne". Råd om at man bare skal ligge sig ned har ingen virkning.

Det er jeg glad for du skriver, synes også selv det virker lidt sjovt at jeg "bare skal putte hende igen" det er jo umuligt 

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

Patriark skriver:

Har I bil? Så kan far kære en tur med hende.

Vi har bil, men far har ikke kørekort. Men vi har en fantastisk barnevogn nu får vi hende tjekket om ikke så længe, så ser vi hvad de siger, ellers må vi lægge en plan for hvornår jeg kan sove helt i ro

Anmeld Citér

20. december 2016

modesty

Anonym skriver:

Det er mest om morgenen når vi står op at hun skriger og er pjevset, omkring ved 7 tiden vender det og hun er i fint humør indtil hun bliver træt om aftenen og skal sove. 

Tror det er fordi hun stadig er træt eller urolig efter hvad det nu end går hende på om natten. For hun virker ulykkelig. 

Ja som regel sover hun fra 19-22 også går det ellers løs. Jeg er gudskelov så heldig at jeg stadig er på barsel og hun i vuggestue så jeg tager en lur lige om lidt

Hvis du er på barsel og hun er i vuggestue har du da rigeligt med mulighed for at sove? Ikke at det er fedt at vende sit døgn om, men det ville jeg nok gøre hvis jeg var dig. Tage en rigtig god lang lur hver morgen/formiddag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.