Jeg magter ikke mit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.037 visninger
97 svar
95 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. december 2016

Anonym trådstarter

Jeg har bare brug for luft.

jeg har en datter som lige er blevet 1år de første mange måneder har alt været fint, hun er dog (og har altid været) generelt meget sur og klynkende.

den sidste måneds tid er alt gået galt, hun sover ikke om natten og står op hverdag omkring kl 5. 

Jeg kan virkeligt ikke mere, de sidste nætter har jeg fået mellem 3-4 timers afbrudt søvn. Jeg fortryder nogle gange at vi har fået hende, vi har også et andet barn som altid har sovet godt. 

Det værste er næsten når vi står op så kan jeg INGENTING, jeg har været vågen med hende en time nu, jeg har ikke fået bukser på, tisset eller børstet tænder. Hun skriger hvis jeg sætter hende fra mig, jeg kan ikke sætte mig med med hende så skriger hun, så den eneste mulighed jeg har er at stå/gå med hende på armen hvis ikke hun skal vække vores store barn.

jeg kan mærke jeg ikke kan rumme hende på den her måde, ikke at jeg selvfølgeligt gør noget ondt, men kommer ofte til at sige hold kæft, og ligesom bare holde hende, omsorgen og hengivenheden forsvinder i takt med mon nattesøvn, der går altid omkring en time om morgenen før jeg bliver mig selv, når jeg ikke har sovet. Det er også fordi hun ikke bare græder, men hun skriger! Sådan virkeligt gennemtrængende, hvinende skrig. 

Jeg ved at jeg bare burde tage mig sammen og agere frisk, men jeg kan virkeligt ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Manglen søvn er tortur, har du mulighed for at blive aflastet, så du kan få noget overskud igen.

Har du fået tjekket hendes øre hos en ørelæge? Hvis så prøv det.

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Manglen søvn er tortur, har du mulighed for at blive aflastet, så du kan få noget overskud igen.

Har du fået tjekket hendes øre hos en ørelæge? Hvis så prøv det.

Skal man have henvisning til ørelæge? Jeg ringer til egen læge når de åbner.

min mand er her også, men jeg har svært ved at få ro på hende om natten, for ham er det umuligt og hun vækker os alle sammen alligvel. 

Så han står selvfølgeligt op med hende nogle dage, men der er jeg blevet vækket og har været oppe hele natten. Har ikke lyst til at få folk til at passe hende når det er sådan her

Anmeld Citér

20. december 2016

AnoMom

Anonym skriver:

min mand er her også, men jeg har svært ved at få ro på hende om natten, for ham er det umuligt og hun vækker os alle sammen alligvel. 

Så han står selvfølgeligt op med hende nogle dage, men der er jeg blevet vækket og har været oppe hele natten. Har ikke lyst til at få folk til at passe hende når det er sådan her

Nej du skal ikk have henvisning. Du ringer bare til en ørelæge og får en tid :-)

det er ren helvede med mangel på søvn. Man bliver en zombie til sidst. Og det er hårdt 

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym

Det kan godt være, at din datter står op kl fem hver dag, men der laver du selv fejlen. DU skal lærer hende, at det stadig er nat, og at man skal sove videre, hun ved ikke bedre. 

når hun vågner og du står op med hende, så lærer du hende selv at det er helt iorden at stå op på denne tid. Du skal sige "det  er stadig nat, vi skal sove Godnat" det vil selvfølgelig tage noget tid at få vendt hende igen, men du må bare igang med at arbejde med det.

selvfølgelig er det hårdt uden søvn, jeg ved det, for jeg har et barn på nu fem år, som siden blev født, altid er vågnet mange gange hver nat, grundet mit barn er bange for spøgelser, vi lærer barnet hele tiden, at det overhovedet ikke findes.

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

AnoMom skriver:

Nej du skal ikk have henvisning. Du ringer bare til en ørelæge og får en tid :-)

det er ren helvede med mangel på søvn. Man bliver en zombie til sidst. Og det er hårdt 

Det er virkeligt hårdt, sidder ret op og ned og sover. Ville ønske hun så bare gad at se tv eller noget, men så let slipper jeg ikke.

Anmeld Citér

20. december 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Vil lige indskyde at det er ikke sikkert at jeres barn vil agere på samme måde med andre, fx bedsteforældre. Vores datter har også sat os på en del prøver. Bl.a. Også op kl 03-04 om morgenen. Og også skreget helt vildt. Men når hun er hos enten mormor eller farmor er hun et meget blidt barn, der uden vrøvl gør hvad der bliver sagt og falder i søvn uden at blive hysterisk. Hun vågner heller ikke på de tidspunkter om natten. 

Kender godt til manglen af nattesøvn. Det dræner en og man kan ikke eksistere. 

Anbefaler jer at forsøge med overnatning. Og så prøv efter ørelægen at snakke med sundhedsplejersken. Måske hun har nogle råd? 

Anmeld Citér

20. december 2016

Sprit25

Anonym skriver:

Men din mand passer hende jo ikke. Gå ind og væk din mand og læg dig igen! Du skal have noget søvn!

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym

Anonym skriver:

Det kan godt være, at din datter står op kl fem hver dag, men der laver du selv fejlen. DU skal lærer hende, at det stadig er nat, og at man skal sove videre, hun ved ikke bedre. 

når hun vågner og du står op med hende, så lærer du hende selv at det er helt iorden at stå op på denne tid. Du skal sige "det  er stadig nat, vi skal sove Godnat" det vil selvfølgelig tage noget tid at få vendt hende igen, men du må bare igang med at arbejde med det.

selvfølgelig er det hårdt uden søvn, jeg ved det, for jeg har et barn på nu fem år, som siden blev født, altid er vågnet mange gange hver nat, grundet mit barn er bange for spøgelser, vi lærer barnet hele tiden, at det overhovedet ikke findes.

Det der er ikke et valg når du har en "skriger".

Det er sådan noget man kan gøre, når man har et barn som er rolig/kan lege selv når det våkner om morgenen.

En som skriger, så hele familien bliver jaget op og som ikke lægger sig ned og sover igen, når du går ud, fungerer den metode ikke på!

Søvn er endnu et punkt hvor børn er hamrende forskellige. 

Og om nu dette skyldes øreproblemer - som det godt kan - så er det, du foreslår både nytteløst og hensynsløst.

Man skal passe på med at være meget bastant.

Hilsen en mor, som levede som beskrevet ovenfor flere år pga udiagnostiserede øreproblemer hos sønnike.

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym

Mit barn vågner også mange gange om natten. Og tidligt om morgenen, klokken 05. Jeg går som oftest i seng samtidigt med hende, fordi hun sover bedst og mest roligt tidligt på aftenen/natten, så der får jeg lidt søvn, inden hun begynder på sit natteshow.

Det er dælme hårdt! Hun er 1,5 år nu, og det er ikke blevet bedre. Hun fejler intet, hun har bare brug for mig om natten. Det har givet mig ro simpelthen at acceptere tilstanden, og jeg er i bedre humør på grund af accepten, selvom jeg er dødtræt. 

Har ingen løsninger, men du et ikke alene. Og ja, det kan føles som tortur!

Måske hun gider bæresele om morgenen? Så har du i det mindste hænderne fri til at lave lidt at drikke, børste tænder, osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.