Jeg magter ikke mit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg synes det lyder som om din datter har ondt et eller andet sted - måske ørene. Skynd dig at få dem tjekket. Det vil være frygtelig synd for din datter (og jer), hvis I prøver alt muligt for at få hende til at sove, og hun i virkeligheden har ondt. 

Hun virker virker også som om de der nattefester påvirker hendes humør om dagen. Så hun bliver pyldret og ikke kan overskue noget. Hvordan sover hun om dagen? Har hun altid sovet dårligt eller er det kommet for nyligt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2016

Anonym

Hvis du bor i hovedstadsområdet kan jeg anbefale Viggo Balle. Han er øre-næse-halslæge. Han er virkelig god, han er venlig og giver sig god tid ved hver enkelt patient. 

Hvis ikke det har noget med ørerne at gøre, synes jeg at du skal tage hjem til en veninde eller mor eller en eller anden og så du kan sove en hel nat. Alternativt kunne din mand og jeres børn tage på weekendtur så du kan sove hjemme

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

Morogbarn skriver:

Jeg synes det lyder som om din datter har ondt et eller andet sted - måske ørene. Skynd dig at få dem tjekket. Det vil være frygtelig synd for din datter (og jer), hvis I prøver alt muligt for at få hende til at sove, og hun i virkeligheden har ondt. 

Hun virker virker også som om de der nattefester påvirker hendes humør om dagen. Så hun bliver pyldret og ikke kan overskue noget. Hvordan sover hun om dagen? Har hun altid sovet dårligt eller er det kommet for nyligt?

Det er kommet ret pludseligt efter noget sygdom med feber og snot. Før sov hun fra 19-07 uden problemer eller opvågninger. Om dagen går det fint, en lur på 2-3 timer. 

Har fået en tid til ørelægen allerede idag

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis du bor i hovedstadsområdet kan jeg anbefale Viggo Balle. Han er øre-næse-halslæge. Han er virkelig god, han er venlig og giver sig god tid ved hver enkelt patient. 

Hvis ikke det har noget med ørerne at gøre, synes jeg at du skal tage hjem til en veninde eller mor eller en eller anden og så du kan sove en hel nat. Alternativt kunne din mand og jeres børn tage på weekendtur så du kan sove hjemme

Det gør jeg desværre ikke, men har fået tid ved en ørelæge med gode anbefalinger allerede i eftermiddag. 

Min mand har faktisk selv foreslået at han og vores datter tager ned til hans mor og sover så den store og jeg kan sove, men må indrømme at jeg nok er lidt pyllermor og gerne vil være der for hende hvis hun har ondt  

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

God-mor skriver:

Søvnmangel er det rene tortur. Man bliver vanvittig af det, hvia det er over en længere periode.. Har du ikke en mand som kan stå op med hende de næste dage eller en bedsteforælder som kan tage hende et døgn så du kan sove? 

Min mand tager hende også og står op med hende, vi skiftes en morgen hver, men jeg har bare enormt svært ved at sove når jeg kan høre hende. 

Bedste forældre har vi, men vil gerne være der for hende hvis hun har ondt  

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har også en dreng som aldrig har været vild med at sove, eller jo, om aftenen er der ingen problemer. Men han har alle dage stået op før kl.6 og gerne kl.3,4,5. Ofte også et par gange om natten... Nu nærmer han sig de 6 år, og vågner stadig så tidligt. 

Er kl.3 når han mener han skal op, så kan jeg til nøds forklarer ham at det er nat og han skal sove. Det er ikke sikkert han falder i søvn, men nogen gange går der en time eller 2 før han kalder igen (og det er kun fordi han nu har den alder han har, ellers har den aldrig virket).

Da han var helt lille, var det også med skrigeturer indimellem og ellers var han bare frisk og glad.

Som der bliver foreslået, så tjek ørerne, og ellers gå tidligt i seng, og lad manden tage et par timer om aftenen, hvis hun også vågner der.

Den der med at overbevise en 1 årig om at det er nat, når hun skriger og er dybt ulykkelig, den tror jeg altså heller ikke på. Det er hun fuldstændig ligeglad med! 

Håber du snart får noget søvn, det er skide hårdt! Og så væn dig til at benytte en hver lejlighed du har for en lur i løbet af dagen og gå tidligt i seng.

Tror heller ikke jeg kan overbevise hende om det, der ud over er kl 5 okay når jeg snart er færdig på barsel, så ser ingen grund til at vende hende til at sine til kl 7, når hun snart alligvel skal op omkring kl 6

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Åh, det er så fucking hårdt når man ikke får sovet. Jeg var en levende zombie det første år og min søn var godt over 2 år før han (for det meste) sov igennem. Han havde også et halvt år hvor han vågnede kl. 5 om morgenen.

Du virker som om at det er nødvendigt at gøre noget radikalt. Hvad med at far går en lang tur med barnevognen et par morgener om ugen? Så du får helt fred derhjemme.

Hvor lang tid har det stået på at hun skriger så meget i de vågne timer? Har du en fornemmelse af hvorfor hun gør det? Hun må også være træt hvis hun sover så dårligt...

Har hun nogle stræk hvor hun sover godt? Kunne du f.eks ligge dig fra kl. 20-24 og få sovet igennem?

Det er mest om morgenen når vi står op at hun skriger og er pjevset, omkring ved 7 tiden vender det og hun er i fint humør indtil hun bliver træt om aftenen og skal sove. 

Tror det er fordi hun stadig er træt eller urolig efter hvad det nu end går hende på om natten. For hun virker ulykkelig. 

Ja som regel sover hun fra 19-22 også går det ellers løs. Jeg er gudskelov så heldig at jeg stadig er på barsel og hun i vuggestue så jeg tager en lur lige om lidt

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym

Du må lige skrive hvad ørelægen siger 

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg er enig med kommentareren,  hvis man står op med et barn når det mener at det er morgen,  så laver man selv en tidlig morgen.  Ja nu hvor hun er blevet vant til at stå op,  vil det muligvis blive en kamp,  men det ville jeg så tage.  Lige som jeg også ville gå fra hende mens jeg tog tøj på,  så  må hun skrige.  Hun er 1 år,  du brugte sagtens kunne høre forskel på ulykkelig gråd og hidsig gråd,  og hvis hun græder lige så snart du går er det jo fordi hun bliver sur over at du går og ikke ked af det altså hun græder med det formål at få det tilbage og det virker jo så åbenbart

Jeg kan godt høre forskel, og hun er ked af det! Hun græder bare på en måde som er meget gennemtrængende og har altid haft en høj gråd. 

Hvis jeg skal vente med at tage bukser på for at min den store kan få lov til at sove, så gør jeg gerne det. 

Men en der netop er blevet 1 år forlader jeg ikke grædende fordi jeg skal have bukser på, og for mig er kl 5 heller ikke nat, snart skal jeg tilbage på arbejdet og vi skal alle tidligt op, problemet er at hun ikke sover om natten, også er man altså rimeligt træt kl 5 om morgenen, 

Anmeld Citér

20. december 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du må lige skrive hvad ørelægen siger 

Det skal jeg nok  tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.